Sadakat


 Sadakat :
Dilimize Arapçadan katılan sadakat kelimesi Arapçada; erdemli olma, doğru olma ve adil olma anlamında kullanılmaktadır. Türkçede ise sadakat; içtenlik, bağlılık, sağlam ve güçlü dostluk anlamlarının karşılı olarak kullanılmaktadır. İş dünyasında ise en popüler kullanımı Sadakat Programlarıdır. Sadakat Programları her büyük markanın uygulaması gereken, satışlarını arttırıp müşterilerini kendilerine daha bağlı hissettirecek sistemlerdir. Ülkemizde çok yaygın kullanılmaktadırlar ve özellikle yeni kurulacak markaların yola bir Sadakat Programları olmadan çıkmaları pazarda tutunmalarını çok zorlaştıracaktır.
Müşterilerin sadakatlerinin sağlanmasının etkili yollarından biri somut hediyeler kazanmalarını sağlamaktır. Bu hediyeleri ne anında kazanmalıdırlar, ne de kazanmak için fazla yorulmalıdırlar. Bu en iyi puan sistemleri kullanılarak yapılabilir. Üye, puan kazanmaya başlar ve puanı istediği hediyeye yeterli olduğunda siparişini verir. Kazanılan puanlar ne çok değersiz olmalıdır, ne de müşteriyi hemen istediği hediyeye ulaştırmalıdır. Bu yöntemle sadakat sağlanmaya başlar ve gün geçtikçe sadık Üyelerin sayısı artar. Sonuçta her marka da sadık Müşteri ve sadık Çalışan isteyeceği için sadakat konusu ve Sadakat Programları son derece önemlidir.