Loyalty program


Loyalty Program :


Loyalty
Program, günümüzde oldukça dikkat çeken ve büyük işletmelerin kendilerini başarıya doğru ilerletmesinde büyük rol oynayan bir sistemdir. B2B (Business to Business), B2C (Business to Customer) ve Çalışan Loyalty Program olarak ikiye ayrılmaktadır. B2B Loyalty Program markaların ana toptancı firmalara, ana toptancı firmaların da ara toptancı firmalara uyguladığı, ilgili markanın ürünlerinin daha fazla satılmasını, müşterilerin puanlar toplayarak hediye kazanmasını sağlayan bir sistemdir. Burada alımlar yüksek derecede olduğu için yeteri derece puanlar kazanılmakta ve bu puanlarla müşteriyi mutlu edecek hediyeler sipariş edilebilmektedir. B2C Loyalty Program alımlar daha düşük olduğu için eğer ilgili markanın ürünü pahalı bir ürün değilse yeteri kadar puan toplanamamakta, bu yüzden de hediye siparişleri verilememektedir. Burada müşteriye ek fayda olarak markaya farklı kanallardan getiriler sağlayacak aksiyonlar sonucunda da puan verilmektedir. Bu puanlar toplandığında yeterli seviyeye ulaşılır ve müşteri hediye siparişi verebilir. Hediye dışında çeşitli indirim ve avantaj dünyaları da sunulabilmektedir. İlgili markanın belirlediği kriterler yerine getirilir ve müşteri bu avantajları kullanmaya hak kazanır. Bu şekilde müşteriler markaya daha fazla bağlı hisseder ve markanın satışları artar. Çalışan  Loyalty Program ise Çalışanlara faydalar sağlanır. Bunlar hem beyaz yaka, hem de mavi yaka çalışanlar olabilir. Beyaz yakalarda daha çok satış ekiplerinin primlendirmeleri ve yan hakları olarak karşımıza çıkmaktadırlar. Firmalar satış hedeflerinin tutmaları karşılığında satış ekiplerine ödül puanları vermektedir. Aynı zaman Esnek Yan Haklar adı altında Çalışanlara sağlanacak faydalar yine Ödül Puanı yoluyla verilebilir. Esnek Yan Haklar mavi yakalarda da geçerlidir. Mavi yakalarda aynı zamanda fabrika içindeki herhangi bir iş geliştirme gibi konularda da Ödül Puanları verme yaygın kullanılmaktadır.

Loyalty Program Ödüller Üyelere hem basılı, hem dijital ortamlarda sunulabilmektedir ama günümüzde markalar daha çok dijitali seçmektedir. Üye ne kadar geleneksel olursa olsun bir şekilde bilgisayardan, cep telefonundan veya tabletten sistemlere erişip hediye siparişini verebilmektedir. Bu hediyelerin özenle seçilmiş, son model ürünler olmaları ve fiyatlarının avantajlı olması esastır. Böylelikle Üye, hediye kataloğunu gördükten sonra daha fazla puan kazanmak isteyecek ve bunun için gerekenleri yapacaktır.