Loyalty ajansı


Loyalty Ajansı:

   Loyalty ajansı dediğimiz ajanslar markalara sadakat programları konusunda hizmet vermektedir. Markaların büyük satın alma ekipleri ve dijital pazarlama birimleri olsa bile sadakat programları konularıyla doğrudan bu ekipler ilgilenmemelidir. Eğer ilgilenirlerse hem sadakat programları tarafı, hem de kendi şirket işleri yarım kalır ve marka iki taraftan da zarar görür. Sadece loyalty için de bir ekip kurmanın maliyeti, bir loyalty ajansı ile anlaşmaktan çok daha yüksek olacaktır. Bu yüzden işinin ehli ve iyi referansları olan bir loyalty ajansı bulunur ve anlaşılır. Burada referansların somutluğuna önem verilmelidir. Çok küçük olup sadece ürün sattığı için büyük markaları referanslarında gösteren marka sayısı epey fazladır. Bir loyalty ajansı ile anlaşılacaksa, kendilerinden referanslarının somut halleri ve örnekler istenmelidir.

   Bu ajanslarla ilgili ülkemizde büyün dünyadan farklı kullanılan bir sistem vardır. Diğer ülkelerde bir loyalty ajansı sadece sistem kurmada yardımcı olur ve CRM odaklıdır. Kısacası hediye tedariği yapmaz ve bunun için hediye tedarikçileri olan firmalardan destek alır. Bu bizde böyle değildir. Bir loyalty ajansı, Türkiye’ de A’ dan Z’ ye puan kazandırmadan puan harcatmaya ve hediye kataloğuna kadar her şeyi üstlenir. Bunun sebebi Türkiye’ deki ilk sadakat programını INTERLINK Şirketler Grubu’ nun yapmış olması ve sektöre bu şekilde yön vermesi. Sonradan sektöre giren ajanslar da bu yolu izlemişlerdir.