Loyalty


 

Loyalty :

Dilimize İngilizceden katılan loyalty kelimesi İngilizcede; bağlılık  ve adil olma anlamında kullanılmaktadır. Türkçede ise loyalty; sadakat,içtenlik, bağlılık, sağlam ve güçlü dostluk anlamlarının karşılı olarak kullanılmaktadır. İş dünyasında ise en popüler kullanımı Loyalty Programlarıdır. Loyalty Programları her büyük markanın uygulaması gereken, satışlarını arttırıp müşterilerini kendilerine daha bağlı hissettirecek sistemlerdir. Ülkemizde çok yaygın kullanılmaktadırlar ve özellikle yeni kurulacak markaların yola bir Loyalty Programları olmadan çıkmaları pazarda tutunmalarını çok zorlaştıracaktır.
Müşterilerin sadakatlerinin sağlanmasının etkili yollarından biri somut hediyeler kazanmalarını sağlamaktır. Bu hediyeleri ne anında kazanmalıdırlar, ne de kazanmak için fazla yorulmalıdırlar. Bu en iyi puan sistemleri kullanılarak yapılabilir. Üye, puan kazanmaya başlar ve puanı istediği hediyeye yeterli olduğunda siparişini verir. Kazanılan puanlar ne çok değersiz olmalıdır, ne de müşteriyi hemen istediği hediyeye ulaştırmalıdır. Bu yöntemle sadakat sağlanmaya başlar ve gün geçtikçe sadık Üyelerin sayısı artar. Sonuçta her marka da sadık Müşteri ve sadık Çalışan isteyeceği için loyalty konusu ve Loyalty Programları son derece önemlidir.