Customer loyalty


 Customer Loyalty:

   Customer loyalty müşteri sadakati demektir ve günümüzden bunu sağlamak gerçekten zordur. Çok büyük ve müşterileri tarafından çılgınlarca kullanılan markaların bile customer loyalty konusuna kafa yormaları lazımdır ki bu sadakati korusun. Müşteriler ya markayı gerçekten beğendiği için markaya bağlıdır, ya da özellikle rekabetin yüksek olduğu sektörlerde sunulan ek faydalarla o markaya bağlanır. Bunu yapmanın en iyi yollarından biri de sadakat programlarıdır. Sadakat programları adı üstünde customer loyalty kazanma konusunda çok etkilidir. Eğer sürekliliği de sağlanırsa periyodik olarak müşteriyle temas sağlanır ve müşteri markayı unutmaz, yeniliklerden haberdar olur.

   Tabii sadakat programı olmadan da customer loyalty sağlamış Apple ve Samsung gibi örnekler vardır ama onlarda da doğru zamanda doğru hamleleri yapma ve en iyi olma etkilidir. Tabii günümüzde çıkan birçok iddialı firmanın da yarın öbür gün onların yerini tehdit etmeyeceğinin garantisi bulunmamaktadır. Bu sebeple onların da etkili ve kullanılan bir sadakat programı olmalı ve customer loyalty korunmalıdır.