Haberler

ZİRVEYE GİDEN YOLDAYIZ

Ocak 2009


ZİRVEYE GİDEN YOLDAYIZ

1. Bize şu anki görevinizden söz edebilir misiniz?

Yönetim Kurulu Üyesi olarak Satış ve Pazarlama Müdürü görevini ifa etmekteyim. Yurtiçi dağıtım kanalının idare edilmesi ve geliştirilmesi konusunda uygulanması gereken tüm politikaların tatbik, takip ve yorumlama süreçlerini yönlendirmekteyim. 

2. Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Yaptığımız her işe farklı bir gözle yeniden bakmak, sahip olduğumuz bilgi, birikim ve tecrübe ile başta çalışanlarımız olmak üzere, sektörümüzde, ülkemizde ve Dünya’da bir değer ifade edebilmek amacı ile fırsatları en iyi şekilde değerlendirme çabası içinde bulunmaktayız. Bu anlayışla 10. Yılımızı yaşayan firmamız hem yurt içinde hem yurt dışında konumunu güçlendirmekte, proaktif politikalarla süreci yönlendirmektedir.

3. BIANCA şu an sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak?

İnşaat boyaları üretimi ve satışında ihtisaslaşmış kadromuz ile gelinen noktayı  zirveye giden yolda geçilmesi gereken bir eşik olarak görüyoruz. Farklılığımız her geçen gün daha çok kabul görmekte olup Azerbaycan’da kurmuş olduğumuz fabrika ile birlikte Rusya, Ukrayna ihracatlarımız konumumuzu güçlendirmektedir.    

4. BIANCA olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

2008 yılında kurmuş olduğumuz yeni fabrikamızda Dekoratif Yapı ve Isı Yalıtım Malzemeleri üretimine geçmiş bulunmaktayız. Boya üretiminden sonra söve ve ısı yalıtım malzemelerini bir arada üreten Türkiye‘ nin ilk firması olduk. Son yıllarda gelişmekte olan ısı yalıtım ve dış cephe süslemeleri pazarından alacağımız pay firmamıza olumlu yönde bir ivme kazandıracak, hem yurt içi hem yurt dışı açılımlarımızda bizi farklı kılacaktır. Sürekli ve sağlıklı büyüme stratejileri ile birlikte markamız her geçen gün pazardaki ağırlığını arttıracaktır.

 5. Aktif promosyon kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

INTERLINK ile birlikte yürüttüğümüz satış noktaları ve boya ustalarına yönelik promosyon kampanyalarımız artarak devam etmektedir. Uyguladığımız promasyon kampanyamızla, tüm boya ustalarının hangi ürünümüzden ne kadar kullandığını görmek satış politikalarımızı geliştirme yönünde bize ışık tutmaktadır. Performansa dayalı promosyon aslında verimlilik açısından sınırlı imkanlarla, sınırsız ihtiyaçlar arasında da daha rasyonel bir ilişki kurulmasına fırsat sağlamaktadır. 07-11 Ocak 2009 tarihleri arasında Villa Dekor Fuarı’nda güzel bir stantla fikirlerimizi ve ürünlerimizi sunma fırsatı bulduk.  2009 yılı içersinde ikisi yurt içi, ikisi yurt dışı olmak üzere toplam dört fuara katılmayı planlıyoruz.

6. Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

2008 Sonbaharı, şiddetlenen küresel krizin ülkemizde de etkilerinin hissedilmeye başladığı bir dönemi oluşturdu. 2009 ve 2010 yılının tüm birimlerin dikkatle hareket etmesi gereken bir dönem olduğunu düşünüyoruz. En önemli konu kaybedilen güvenin yeniden tesis edilmesi. Önümüzdeki 60 günlük sürecin bu açıdan çok iyi değerlendirilmesi gerekiyor. Özellikle boya sektörü mevsimsel bir sektör olduğu için mevcut dönem zaten satışların düşük seyrettiği döneme denk gelmiş bulunmakta. Nisan ayı sonu geldiği zaman değerlendirmelerimiz daha sağlıklı bir boyuta ulaşmış olacak. Kriz dönemlerine girildiği zaman ilk duran sektör inşaat sektörü, kriz dönemi bittiğinde geç normalleşmesi ile dikkat çeken bir sektör. Boya talebinin %30’u yeni inşaatlardan % 70’i yenileme pazarından geldiği istatistikler de ortaya koyulmaktadır. İnşaat sektörü önemli ölçüde durduğu için % 30’ luk  bir pazar kaybı oluşturacaktır. Kalan % 70’in sağlıklı bir şekilde devam edebilmesi ancak güvenin yeniden tesis edilmesi ile mümkündür. Bu da ancak doğru adımların atılması ve zamanın lehimize çalışması ile mümkündür. Açıldığımız yeni pazarlar ve ürün çeşitliliğimiz ile krizi fırsata çevirme politikaları üzerine yoğunlaşmış bulunmaktayız. Ülkemiz açısından en önemli konu en az hasarla bu sürecin geçirilmesidir. Yapılması gerekenler bellidir. Cesaret ve milli birliktelik olumsuzlukları en aza indirebilir. Küresel krizin derinliği ve etkisi geleceğin yönü ve niteliğini belirleyecektir. Kurumsal kimliğini tanımlamış ve evrensel süreçleri tamamlamış firmalar kalıcı olarak yollarına devam edecektir. Ülkemizin çıkışı üretimden geçmektedir. Daha çok üretmeli daha çok istihdam sağlamalıyız.

Veysel FEYZOĞLU

Satış ve Pazarlama Müdürü