Haberler

YARIM ASIRLIK TECRÜBE : ELMOR

Mart 2008


YARIM ASIRLIK TECRÜBE : ELMOR

1-Şu anki görevinizden söz edebilir misiniz?

Elginkan Topluluğu, Yapı Grubu bünyesindeki ürünlerin Pazarlama Müdürü olarak Elmor A.Ş.’de çalışıyorum. Elmor A.Ş., Elginkan Topluluğu Yapı Grubu’ndaki tüm ürünlerin pazarlama ve satışını yapan ülkemizin kendi konusundaki en köklü firmalarındadır. Pazarlama ve Satış olarak öncelikli olarak odaklandığımız markalarımız E.C.A. ve SEREL’dir.

3-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili  bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeşerinizi öğrenebilir miyiz?

Boyner, Çukurova gibi gruplarda yönetici olarak görev aldım. Her profesyonelde olduğu gibi hedefim, daha üst mevkilerde görev almak, kendime, çalıştığım kuruma ve topluma faydalı olmaktır.  

4- E.C.A. ELMOR firması şu an sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak?

Yarım asırdan fazla bir geçmişten gelen bilgi birikimi ile topluluğumuz, armatür konusunda öncü ve lider bir konumdadır.

Elmor A.Ş., E.C.A, SEREL markaları ve yeni ürün gamına dahil olan ürünler ile, ıslak hacimli zeminler konusunda ihtiyaçları karşılayan 55 yıllık bir firma olarak Türkiye’nin en köklü dağıtıcı firmalarından birisidir. Su armatürlerindeki markalarımız Türkiye’de yüzde 38 pazar payına sahiptir. E.C.A Teknik ürünlerdeki pazar payımız yüzde 40 civarındadır. Seramik Sağlık Gereçlerinde çok fazla ürün ve marka olduğu için yüzde 6 pazar payına sahibiz. Türkiye’de bu verilerin biraz eksik olduğunu da belirtmek gerekir. E.C.A’ nın toplam ciro içindeki payı yüzde 75, SEREL’in ise yüzde 25’tir. İnşaat sektörününün gelişmesiyle bağlantılı olarak yapı malzemeleri sektörü de gelişim göstermektedir. Ev sahipliğinin düşük olduğu ülkemizde, hızla gelişen toplu konut projeleri, sektörümüze canlılık vermeye devam edecektir.

5-E.C.A. ELMOR olarak  değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Mimari kitle ile markalarımızı, ürünlerimizi çok daha modern ve onların kendilerini rahat hissedecekleri bir ortamda buluşturmak amacıyla, 2007 yılında ana stratejileri ve konseptleri geliştirilen Elmor Plus, Elmor konsept ve Elmor Shop perakendecilik girişimimizde, 2007 yılı içerisinde Ankara Turan Güneş Bulvarı ve İstanbul Kozyatağı’ndaki Elmor Plus mağazalarına ek olarak, 2008 yılı içerisinde Antalya, İzmir, İstanbul Avrupa yakası ve Ankara şehirlerinde açılması planlanan mağazalarla toplam                     6 mağazaya ulaşılması hedeşenmiştir. 2012 yılına kadar toplam 20 mağazaya ve kendine has konseptte olmak üzere 100 Elmor Shop dükkanına ulaşılması hedeşenmektedir.

6-Aktif promosyon kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Mevcutta Elmor Club Card adında bir sadakat kartımız var, Elmor Club Card’la yapılan alışverişlerde, harcamalar karşılığında puanlar toplanıp, hediye kataloğundan ödüller seçilebilmektedir. Elmor Club Card ile üyelerin ihtiyaçlarını anlamayı ve sunduğu hizmetler ile ‘’üye memnuniyetini’’ en üst düzeye çıkarmak ilke edinilmiştir.

Sadakat kartı uygulaması haricinde, bayilerimize yönelik düzenli olarak kurgulanan yurt dışı gezileri organize edilmektedir. Belirlenen kotaların realize olması ile söz konusu etkinliğe katılımcılar belirlenmektedir.

7-Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Pazara genel olarak değerlendirdiğimizde ise, Türkiye’nin daha büyük bir konut ihtiyacı olduğunu görülmektedir. Öncelikle orta ve üst segmentin konut ihtiyacını karşılayacak projeler ve TOKİ’nin sosyal bir bakış açısıyla nitelikli konut ihtiyacını karşılamak için yaptığı projelerden ibaret bir piyasa oluştu. Tablonun geneline baktığınızda; Türkiye önümüzdeki 10 yıl içerisinde 15 milyon konut ihtiyacı olan bir ülke olarak görülüyor. Topluluk olarak önümüzdeki günlerde de, sektöre yenilikler sunan ve yön veren sorumluluğumuz ile çalışmalarımıza devam edeceğiz

Koray KOYUNCU

ELMOR Pazarlama Müdürü