Haberler

YAPI SEKTÖRÜNÜN SAĞLAM LİDERİ

Ağustos 2013


YAPI SEKTÖRÜNÜN SAĞLAM LİDERİ

1-Bize şu anki görevinizden bahsedebilir misiniz?

1 Aralık 2002 tarihinden bu yana Akçansa’da çeşitli görevlerde yer aldım. Satış Uzmanı olarak göreve başladığım kariyer hayatıma, Pazarlama ve Satış Planlama Yetkilisi, Strateji ve İş Geliştirme Müdürü ve son olarak da Strateji, İş Geliştirme ve Pazarlama Müdürü görevlerini üstlendim. 5 Temmuz 2013 tarihinde ise Akçansa’nın Çimento Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı görevine atandım.

2-Akçansa sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak ?

Sabancı Holding-HeidelbergCement ortak kuruluşu Akçansa olarak, dünya kalite standartlarındaki ürünlerimiz, ödüllü doğa dostu kimliğimiz, sektöre yön veren üstün hizmet anlayışımız ve ileri teknoloji donanımlı tesislerimizle bugün ülkemizin lider çimento üreticisiyiz. Akçansa olarak pazar odaklı ve çözüm yaratan bir yaklaşımı benimseyerek, pazarlama stratejileri ve farklılaşan ürün portföyüyle sektöründe fark yaratıyoruz.  Çimento ve hazır beton sektörümüzde pazarlama odaklı faaliyetlerimizle müşterilerimizin yanında yer alarak trendleri doğru takip edebilmek, analizleri doğru yapabilmek, bu analizlerin neticesinde şirketin farkındalığını yükseltmeyi hedefledik. Kurduğumuz pazarlama ekibiyle geleneksel yöntemlerin dışına çıkarak; müşterilerimize üretimden satış sonrasına uzanan geniş bir çerçevede memnuniyet odaklı bir yaklaşımla hizmet vermeye başladık. Bu, tedarikçi-müşteri anlayışından iş ortaklığı anlayışına geçişin bir göstergesi oldu. Artık müşterilerimizi iş ortağı olarak konumlandırmakta, katma değer yaratan hizmet ve ürünler sunarak farklılaşmakta, üretimden satış sonrasına kadar müşteri beklentilerini en etkili şekilde karşılamaktayız.

3-Akçansa olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz ?

Akçansa olarak ilk kez 5kg’lık Pratik Çimento ürünümüzü piyasaya sunduk. Hazır beton markamız Betonsa tarafından üretilen çevre dostu Yeşil-Şap, üretiminde kullanılan özel mineral katkılı çimentolar sayesinde karbondioksit emisyonunu %35 azaltıyor. Ayrıca geçen yıl yeşil binalara özel olarak geliştirdiğimiz Safkan Çimento’yu pazara sunduk ve bu ürünle de İSO Çevre Ödülü ‘nü almaya hak kazandık. Bu yıl da düşük karbon emisyonlu yeni ürünümüz A+Beton’u ilk kez geçtiğimiz Nisan ayında düzenlenen Yapı Fuarı’nda sektör profesyonellerinin bilgisine sunduk. Akçansa’nın hazır beton markası Betonsa tarafından sürdürülebilir ve en dayanıklı beton çözümleri üretmek için tasarlanan yüksek enerji verimliliğine sahip A+Beton, dayanıklı, verimli, çevreci ve sürdürülebilir yapılar için geliştirdik.

 

4-Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Sektörümüzde yine ilke imza attık, ‘B2B Pazarlama Zirvesi’ni gerçekleştirdik. İş ve pazarlama dünyasından yoğun ilgi ve katılım sağladık. “Emtianın pazarlaması olur mu?” sorusunu tartışma platformuna taşımayı istedik. Çimento bir emtia olabilir, ama bu ürün de pazarlanabilir konusuna değindik. Bu bağlamda çimentoda Türkiye’de ve dünyada bir yenilik olarak; yeni ürün geliştirme, müşteriye değer yaratan, müşteriye farklı değer yaratarak katma değeri paylaşabileceğimiz bir bakış açısı getirmeyi hedefliyoruz. 4. Betonik Fikirler Proje Yarışması ile hem sektörün gelecek vizyonunu çizmekte hem de geleceği emanet edeceğimiz gençlerin gelişimine katkı sağlıyoruz. Bu yarışmayla çimentoyu ve dolayısıyla betonu sadece bir ara mamul gibi görmeden, yaratıcılıkla birleştirildiğinde ne kadar özgür, yaratıcı ve yenilikçi bir malzeme olabileceğini gözler önüne sermeyi hedefliyoruz. Aynı zamanda Betonik Fikirler Proje Yarışması ile her yıl artan oranda gençlerimize ve sektörümüze katkı sağlamaya devam edeceğiz. Şirketimiz ve iş ortaklarımız arasında, müşteri memnuniyetini artırmak hedefiyle yeni ürün ve hizmetler yaratarak farklılaşmak amacıyla müşterilerimize Yapı Club Kart projesini hayata geçirdik. Sadakat programımız “Yapı Club’’ a ilişkin detaylara www.yapiclub.com sitesinden ulaşabilirsiniz.

5-Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Çimento üreticilerin verdiği bilgiye göre Türkiye’nin kişi başı çimento tüketimi 750 kg. Dünya ortalamasında ise 500 kg civarında diyebiliriz. Bugün Türkiye’deki çimento tüketiminin fazla olmasının nedeni; büyük inşaatların yapılması, alt ve üst yapı projelere yer verilmesi, mega ve kentsel dönüşümlerinin yapılması, 3. Köprü bağlantıları ve 3. Havalimanı gibi büyük projelerin yer almasıdır. Bu durum sektörde yatırımların önünü açıyor, sektörün büyümesinde büyük rol oynuyor. Beton kalitesi ve dayanıklılık gibi konularda çok iyi sonuçlar elde ettiğimiz sürece sektördeki başarımızın daha da katlanacağını düşünüyorum.

6-Şirket çalışanlarınız ve müşterileriniz için aktiviteleriniz mevcut mu?

Geçtiğimiz yıl Bayi Konseyi ismini verdiğimiz bir yapılanmayı da hayata geçirdik. Bayilerimizle birlikte karar verme mantığı üzerine kurulmuş olan Bayi Konseyi, belli aralıklarla projeler, yenilikler, gelecek hedefleri, beklentiler vb. konular hakkında konuşmak üzere bir araya geliyoruz. Akçansa olarak bayilerimizin beklentileri üzerine yenilikler yaratıyoruz.

Umut ZENAR

Akçansa Çimento

Satış Müdür Yardımcısı