Logo
E-Bülten Kayıt

Haberler

nokta

YAPI MALZEMELERİ SEKTÖRÜNDE GÜÇLÜ SOLUK

Aralık 2010


YAPI MALZEMELERİ SEKTÖRÜNDE GÜÇLÜ SOLUK

1-Bize şu anki görevinizden bahsedebilir misiniz?

FİXA Yapı Kimyasalları firmasının Pazarlama İletişimi Müdürü olarak görev yapmaktayım. Görev kapsamımda markalaşma, basın ve halkla ilişkiler, müşteri ilişkileri yönetimi ve reklam çalışmaları yer alıyor.

2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadar ki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü mezunuyum. On yıla yakın bir süre ODE Yalıtım A.Ş’nin Kurumsal İletişim Sorumlusu olarak çalıştım. Altı aydan bu yana da FİXA Yapı Kimyasalları firmasında Pazarlama İletişimi Müdürü olarak görev yapıyorum. Ülkemiz ekonomisinde önemli bir yere sahip olan inşaat sektörü her dönemde gelişme gösteren bir sektör olmuştur. Dolayısı ile sektörde pazardan pay almak için uğraşan, yerli ve yabancı pek çok oyuncu var. Rekabetin yoğun olarak yaşandığı bir iş kolunda faaliyet gösteren firmamızı bulunduğu noktadan uluslararası tanınırlığa ve güvenilirliğe sahip bir kurum konumuna taşımak başlıca hedefimiz.

3-FİXA şuan sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak ?

FİXA, 2001 yılında İstanbul’da ticaret hayatına başlamış ve yapı kimyasalları sektöründe faaliyet gösteren bir kuruluş. 9 yıllık geçmişimize rağmen sahip olduğumuz yüksek üretim kapasitesi, geniş ürün yelpazesi ve yaygın bayi ağı ile yapı kimyasalları sektöründe önemli bir üretici konumuna gelmiş bulunmaktayız. Yapıştırıcılar, derz dolguları, onarım ve güçlendirme ürünleri, harç katkıları, zemin sistemleri, su yalıtım sistemleri, cephe sistemleri, mastikler ve köpükler, pvc yapıştırıcıları ve temizlik ürünleri olmak üzere 10 farklı ürün grubunda müşterilerimize hizmet veriyoruz. Hali hazırda İstanbul ve Adana’da iki üretim tesisimiz bulunuyor. Üçüncü üretim tesisimizi ise 2011 yılının ilk çeyreğinde Ankara’da hizmete sokmuş olacağız. Geçen yıl tüm dünya çapında yaşanan krizin inşaat sektörünü olumsuz yönde etkilediği herkes tarafından bilinmekte. Ancak yapı kimyasalları sektörü, inşaat malzemelerinin 2009 krizinden en az etkilenen kolu olmuştur. Bunun ana sebebi henüz daha yeni yeni tanınmaya başlayan birçok yapı kimyasalı ürününün, inşaat girdileri içinde her geçen gün artan bir ivme ile kullanılmasıdır. Özellikle su ve ısı yalıtımı ürünleri enerji girdilerindeki artışlar sebebi ile ön plana çıkıyor. Bu gün ülkemizde enerji sınır değerlerini tutturamayan veya yoğuşma kriterlerine uymayan bina projeleri TS 825’e uygun olmadığından yapı ruhsatı alamamaktadır. Bu tür yasal düzenlemelerin uygulamaya konulması ve yapı kimyasallarının öneminin herkes tarafından anlaşılması sektörümüzü krizde bile büyüyen bir sektör konumuna getirmiştir. Sektörün büyüme ivmesi 2010 yılında daha da artmıştır. 2010 yılı için FİXA olarak kendimize yaklaşık %40 büyümek gibi iddialı bir hedef belirlemiştik ve bugün itibari ile bu hedefi yakalamış durumdayız. Ülkemizde her geçen gün yapı malzemeleri konusunda artan bilinç ve bu ürünleri FİXA gibi yüksek kalite ve uygun fiyatla müşteriye sunan üreticiler oldukça kullanım oranlarının hızla artacağına inanıyoruz.

4-FİXA olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz ?

Genç ve dinamik yapıya sahip bir firmayız. Bu nedenle de üretim hacmimiz, ürün gamımız, bayi ağımız sürekli gelişim gösteriyor. Bu gelişmemizde rol oynayan etkenlerin başında da üretimde kaliteye verdiğimiz önem gelmektedir. Biz üretim kalitemize duyduğumuz güvenden dolayı bütün ürünlerimizi sigortaladık. Bir başka deyişle, bizim ürünlerimizin kullanıldığı uygulamalar, üründen kaynaklanan bir hataya karşı sigortalanmıştır. Bu farklılık ürünlerimizin tercih edilme oranını olumlu yönde etkiliyor. Bunun yanı sıra uzman teknik kadromuz, ürün uygulama aşamasından, özel ürün geliştirilmesine kadar pek çok konuda müşterilerimize büyük destek vermekte. Önümüzdeki dönemde kurumsal ve bireysel hizmet kalitemizi de daha üst seviyelere taşıyacak faaliyetlerimiz ağırlık kazanacak. Marka bilinirliğini arttıracak, farklı hedef kitlelere yönelik tasarladığımız projelerimizi 2011 itibari ile hayata geçireceğiz. Türkiye genelinde farklı illerde düzenlediğimiz eğitim seminerlerine 2011 yılında da devam ederek, teknik bilgi birikimimizi sektör çalışanları ile paylaşmayı sürdüreceğiz.

 

5-Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Yapı kimyasalları sektöründe faaliyet gösteren hemen hemen her firmada olduğu gibi bizim firmamızda da hediye puanı uygulaması var. Marka sadakati açısından büyük önem taşıdığına inandığımız bu uygulamamızı her geçen yıl daha da geliştiriyoruz.

6-Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

2010 yılının inşaat sektörü açısında %5-10, Yapı Kimyasalları sektörü açısından %10-20, FİXA Yapı Kimyasalları açısından da % 40 büyümeyle kapanacağını öngörüyoruz.Yapı sektöründe yalıtım ürünleri tüketiminin gelecek yıllarda daha hızlı artış göstereceği ortada. Yakın bir tarihte soğuk iklimlerin yanı sıra sıcak iklimlerde de ısı yalıtımı uygulamaları kanuni zorunluluk olacak.Bu nedenle de ısı yalıtım ürünlerinin tüketimi daha da artacak. Su yalıtımı ürünlerine gelince; deprem etkisi ve yapı sağlamlığı göz önüne alındığında kullanım ihtiyacı keyfiyetten çok zarurete dönüşecek görüşündeyiz.

7-Şirket çalışanlarınız ve müşterileriniz için aktiviteleriniz mevcut mu?

Her yıl yurtdışında düzenlediğimiz bayi gezileri, yine her yılsonunda düzenlediğimiz ve bayilerimiz tarafından heyecanla beklenen bowling turnuvası müşterilerimiz ile bir araya gelme şansını yakaladığımız sosyal etkinliklerin başında gelmekte. Bu tür etkinlikler sayesinde, iş hayatında masanın farklı taraflarında oturan iki kişi arasında, sınırları çizilmiş bir ilişkilerin dışına çıkarak, daha sıcak ilişkiler kurma imkânını yakalıyoruz.

Nesrin ALPAK

FİXA YAPI

Pazarlama İletişim Müdürü