Haberler

TÜRKİYE’DE TEMİZLİK ÜRÜNLERİ SEKTÖRÜ

Ocak 2010


TÜRKİYE’DE TEMİZLİK ÜRÜNLERİ SEKTÖRÜ

Dünya ve FMCG sektörü büyük bir değişimle karşı karşıya. Dünya ekonomisi, değişen trendler, hızlı yaşam gibi birçok önemli faktör artık firmaları daha yenilikçi, farklılaşarak rekabetten ayrışan, zaman tasarrufu sağlayan ürünler geliştirmeye itiyor. Türkiye gerek jeopolitik konumu gerekse iyi eğitimli, genç ve dinamik nüfusu sayesinde önümüzdeki yıllarda agresif anlamda büyüme vaad eden sayılı ülkelerden biri olacaktır. Bu anlamda; Türkiye birçok yabancı firmanın da yatırım yapmayı planladığı ülkeler arasında üst sıralarda yer almaktadır. Kimyasal Olmayan Ev Temizlik Ürünleri Pazarı’nda yer alan 3M, hızlı tüketim sekötöründe temizlik ürünleri kategorisinde müşterilerine Scotch-BriteTM  markasıyla çözümler sunuyor. Scotch-BriteTM markasına ait ürün yelpazesi, temizlik süngerleri, ovma telleri, temizlik, cam ve yer bezleri, mikrofiber bezler, yer temizlik ürünleri, paspaslar, temizlik eldivenleri, tüy toplayıcı ürünler ve yüzey temizleyici kimyasallardan oluşuyor. Scocth-BriteTM markası olarak amacımız tuketicilerimize ev temizliğinin her alanında her zaman yenilikçi ve yaratıcı ürünler sunarak onların hayatlarını kolaylaştıracak çözümler üretmek. Bu strateji doğrultusunda çalışmalarını yönlendiren 3M Türkiye Scotch-BriteTM Ekibi olarak; Scotch-BriteTM mikrofiber bez kategorisi ve entegre iletişim programı ile şirketin dünya çapındaki satış ve pazarlama profesyonellerinin çalışmalarının değerlendirildiği 3M Global Satış ve Pazarlama’da Mükemmellik Ödülleri (3M Global Sales and Marketing Professionalism Award) kapsamında ödülüne layık görüldük. Türkiye’de ev hanımlarının 50%si haftada   1 kez genel ev temizliği yaptıklarını belirtmekteler. Temizlik bezi olarak ağırlıklı olarak eski t-shirt ya da sarı temizlik bezlerini kullanmaktalar. Sıradan sarı temizlik bezleri temizlik sonrasında yüzeyde hav ve iz bırakıyor. Scocth-BriteTM mikrofiber bezler ise, yağı ve suyu anında emen 10 mikrondan küçük fiberlerden oluşuyor. Bu sayede sıradan bezlere gore yüzeye 100 kat daha fazla temas ederek hızlı, kolay ve mukemmel temizlik sağlıyor. Sıradan bezler yağı, kiri yüzeye bulaştırırken, Scotch-Brite TM mikrofiber bezler yüzeyi anında temizliyor, ardında hav ve iz bırakmıyor. Scotch-Brite TM ilk olarak Türkiye’de 1998 yılında Mikrofiber temizlik bezleri pazarına girdi. Yıllar içerisinde farklı alanlarda kullanılacak farklı segmentte ürünler lanse etti, banyo bezi, mutfak bezi, toz bezi, genel amaçlı temizlik bezi gibi. Scotch-Brite TM markası olarak 1998 yılından beri kategoriye tanıtımlar yapmaya devam ettik, sampling aktiviteleri, in-store ve demolar, PR çalışmaları gibi. Ancak kategoriye ilk büyük yatırımı 2008 yılında ATL ve BTL olarak entegre bir proje ile gerçekleştirdik. Scotch-Brite TM mikrofiber bez kategorisi ve entegre iletişim programı ile de pazarı oluşturarak tuketicilerimizin daha hızlı ve etkili temizlik yapmalarını sağlamayı, onların yaşam kalitelerini artırmayı hedeşedik. Bu hedef doğrultusunda Türkiye’de başlatılıp diğer 3M ülkelerinde de en iyi uygulamalar haline gelen  projelerimiz var. 3M Global Satış ve Pazarlama’da Mükemmellik Ödülünü aldığımız Scotch-BriteTM Mikrofiber Bezler buna en iyi örneklerden biri. Scotch-BriteTM ekibimize ödül getiren proje, 2008 yılında Scotch-BriteTM mikrofiber bezler için hazırlanan entegre pazarlama iletişimi programını kapsıyor. Tüketicilerin temizlik bezleri pazarındaki ihtiyaçlarının belirlenmesiyle başlayan ve Scotch-BriteTM mikrofiber bezlerin bir “ürün ailesi” olarak yeniden lansmanını içeren proje, anneleri ve çocuklarını mutfakta buluşturan ödüllü yaratıcı yemek yarışmasıyla dikkat çekiyor. Scotch-BriteTM Mikrofiber Bezler’den satın alarak katılım formunu dolduran anne ve çocuk ekipleri arasında, yaratıcı ve besleyici yemek yarışması düzenlendi. Başvuran yemek tarişeri arasından seçilenler bir yemek kitapçığında bir araya getirilerek tüketicilerle paylaşıldı. Ayrıca, Scotch-BriteTM Mikrofiber Bezler’in satışlarından elde edilen gelirin bir kısmı AÇEV’e bağışlandı. 50'den fazla ülkede 79.000 çalışana sahip 3M’in Mükemmellik Ödülü’ne, 2008 yılında rekor bir katılım gerçekleşti. 50’den fazla ülkeden 307 proje başvurdu, 60’ı finale kaldı, 25’i ise çeşitli kategorilerde ödül kazandı. 3M Türkiye Scotch-BriteTM ekibi olarak, 3M’in global organizasyonu içindeki bu son derece prestijli ödüle, 2007’den sonra 2008 yılında da sahip olarak, dünya çapında ödülü 2 kez üst üste kazanan sayılı ekipler arasına girmeyi başardık. Ödüllü proje sayesinde, Scotch-BriteTM Mikrofiber Bezler’in Türkiye’deki pazar payı, yatırım yapılan dönemde %5 yükselirken, satışı da 1 yıllık süreçte %72 arttı. 2010 yılında pazara hızlı bir giriş yapmayı ve Scotch-BriteTM ailesini yeni ürünlerle genişleterek pazarı büyütmeyi, liderliğimizi korumayı hedeşiyoruz. Büyüme hedeşerimiz doğrultusunda fark yaratan ve tüketicilerin hayatını kolaylaştıracak ürünler lanse etmek ve kalitemizden ödün vermeyerek mevcut ürün portföyümüzü genişletmek, en önemli büyüme stratejilerimizden biri. Bu anlamda marka ve kategori bazında çizgi üstü ve çizgi altı tanıtım ve yatırımlara devam ederek tüketicilerimize farklı iletişim kanalları ile ulaşmayı hedeşiyoruz.

 

Selin Dinçer Tekeş Kimdir? 

Alman Lisesi’nden mezun olduktan sonra, lisans eğitimini İstanbul Teknik Üniversitesi Gıda Mühendisliği’nde tamamladı. Mezun olduktan sonra Ülker Cola Turka markasından sorumlu olarak pazarlama departmanında çalışan Dinçer Tekeş, 3M Türkiye’ye 2005 yılında katıldı. Ofis ve Tüketim Ürünleri Grubu’nda farklı marka ve pozisyonlarda çalışan Dinçer Tekeş, halen Scotch-BriteTM marka müdürlüğü görevini sürdürmektedir.