Logo
E-Bülten Kayıt

Haberler

nokta

TÜRKİYE’DE SİGORTA SEKTÖRÜ

Mayıs 2010


TÜRKİYE’DE SİGORTA SEKTÖRÜ

Türkiye’de sigortacılık, 19. yüzyılın ikinci yarısından itibaren gelişmeye başladı. Bu dönemde meydana gelen büyük yangınlar sigorta güvencesi ile tanışmamıza sebep oldu. Zaman içerisinde sigortacılık gelişmeye, Cumhuriyet’in ilanıyla birlikte atılan yasal adımlarla da sektörün güçlenmesi sağlandı. Türkiye’de Allianz’ın tarihi 1 Eylül 1923’e dayanıyor. 1923’te İtalyan sigorta şirketi Riunione Adriatica di Sicurta (RAS), Türkiye’de Şark Sigorta'yı kurdu. Şirket yangın ve nakliyat konularında faaliyete başladı. 1974’te ise Türkiye’nin en büyük gruplarından Koç Holding, Şark Sigorta’ya ortak oldu. 1988’de Allianz ve Japon iştiraki Tokio Marine Şark Sigorta’ya ortak olarak katıldı. 1998 yılında şirket Koç Allianz adını aldı. Allianz, 2008 yılında Koç Holding’in tüm hisselerini aldıktan sonra şirket Allianz olarak marka değişimine gitti ve dünyanın en büyük sigorta şirketi olan Allianz Group’un bir üyesi oldu. Bugün artık genç Türkiye Cumhuriyeti’nin dinamik ve güçlü ekonomisi, sigorta sektörünün de gelişmesine olanak veriyor. Bugün Türkiye’de toplam 57 sigorta şirketi yer alıyor. Son 3 yılda pazara birçok yabancı oyuncu da katıldı. Capital Dergisi'nin şirketlerin üst düzey yöneticileri arasında yaptığı anketin sonuçlarına göre 2008 yılında üst üste 7. kez "Türkiye'nin En Beğenilen Sigorta Şirketi" seçilen Allianz; bireysel emeklilik, hayat, konut, yangın, kasko, işyeri, seyahat, sorumluluk ve sağlık gibi sigortanın tüm alanlarında faaliyet gösteriyor. Elementer ve hayat sigortaları dahil Türkiye’deki sigorta pazarı toplam 11 milyar dolar civarında. Sigorta poliçeleri Avrupa’da kişi başına 740 dolar ortalamasındayken, Türkiye’de bu rakam kişi başına sadece 98 dolar. Türkiye’de ulusal gelirin sadece % 1.2’si sigortaya ayrılmış durumda. Bu oran İngiltere, Almanya, Yunanistan gibi ülkeler ile kıyaslandığında son derece düşük kalıyor.

Türkiye 28.8 yaş ortalaması ile çok genç bir nüfusa sahip ve bu durum sigorta sektörü için önemli bir fırsat oluşturuyor. Morgan Stanley’e göre Türk sigorta sektörü  25 yıl içerisinde iyi bir performans sergileyecek. Öngörülere göre şu an prim üretimi 6.7 milyar euro olan sigorta sektörü, 69.4 milyar euro, hayat sigortası ve bireysel emeklilikte ise 125 milyar euro’ya ulaşacak. Türkiye sigorta sektörünün lider şirketlerinden Allianz, toplamda % 9’luk pazar payına sahip ve pazarında 3. sırada yer alıyor. Tüm finans piyasaları için zorlu geçen 2009 yılında Allianz, sektördeki yerini korurken aynı zamanda sektörün en yüksek teknik karını elde ederek sektördeki  en yüksek hasar rezerv oranının da sahibi oldu. Dünyanın en büyük finansal topluluğu olan Allianz, Türkiye’de de ‘İlk tercih’ olma yolunda sağlam adımlarla ilerliyor. Bağımsız bir araştırma firmasına yaptırılan müşteri bağlılık araştırması verilerine göre, 2006 yılından itibaren sektörde müşteri sadakati ortalaması düşüş trendi göstermesine rağmen, Allianz müşteri sadakatini artırdı. 2006’da % 32 olan sektör ortalaması, 2009 yılında % 24’e düştü. Bu düşüş, müşterilerin sigorta sektöründen beklentilerinin yükseldiğini, iyi hizmet ve fiyat konusundaki hassasiyetini gösteriyor. Allianz 2009 yılında sektör ortalamasından % 13 farkla skorunu % 37’ye çıkarttı ve müşterilerinin gözünde en çok tavsiye edilen şirket oldu.

Mehmet Nakkaşoğlu Kimdir?

1967 Ankara doğumlu. TED Ankara Koleji’nden sonra, ODTÜ Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi lisans programını tamamlamıştır. 1993 yılında Leo Burnett Reklam Hizmetleri A.Ş.‘de başlayan reklamcılık kariyerine farklı birçok ajansta 2004 yılına kadar devam etmiştir.  2004 yılında sırasıyla Gima, Carrefour ve Koç Allianz İletişim ve Pazarlama Departmanları’nda çeşitli pozisyonlarda  yapan Mehmet Nakkaşoğlu, 2009 yılından bu yana Allianz Pazarlama ve İletişim Departmanı Grup Müdürlüğü görevini sürdürmektedir.  Evli ve iki çocuk sahibidir.