Logo
E-Bülten Kayıt

Haberler

nokta

TÜRKİYE’DE PİZZA SEKTÖRÜ

Eylül 2010


TÜRKİYE’DE PİZZA SEKTÖRÜ

2010 yılı sonuna kadar 161 şubeye ulaşmayı hedeşiyoruz; Ülkemizde pizza sektörü hızlı bir gelişme içerisinde. Üretimin büyümesi, satış noktalarının artmasıyla birlikte pizzanın hedef kitlesi de geçmişe göre farklılıklar gösteriyor. Pizza günümüzde her yaştan insanın keyişe yediği yiyeceklerin başında geliyor. Önümüzdeki 5 yıl içinde pizza sektöründe yaşanan bu büyümenin hızla artarak süreceğini düşünüyoruz. Sektördeki bu büyümede ve gelişmede Domino’s Pizza olarak öncü bir rol üstlendik. Sunduğumuz ürünlerle pizza tutkunlarına en mükemmel hizmeti vermek için tüm ekip olarak büyük bir tutkuyla çalışıyoruz. Bugüne kadar aldığımız ödüller de, işimize olan bağlılığımızı ve tutkumuzu artırıyor. Domino’s Pizza’nın ülkemizdeki hikayesini anlatmadan önce dünyadaki gelişiminden bahsetmek gerekir. Domino’s Pizza, 1960 yılında ABD’de kuruldu. Bugün dünyada 65 ülkede 9.000 restoran işletiyor ve yıllık toplam cirosu 5 milyar ABD dolarını aşıyor. Dünyanın en büyük evlere servis pizza şirketi konumunda bulunan Domino’s Pizza, ülkemizdeki faaliyetlerini 14 yıldır sürdürüyor. Domino’s Pizza Türkiye olarak, İstanbul ve İzmir başta olmak üzere 19 ile yayılmış 149 şubemiz, Gebze, İzmir ve Ankara’daki fabrikalarımızla Türkiye pizza endüstrisine öncülük ediyoruz. Domino’s Pizza Türkiye olarak bugüne kadar başarılarımızla birçok ödüle layık görüldük. 2003-2004 döneminde, tüm Domino’s Pizza’lar genelinde Türkiye, en başarılı operasyon olarak gösterildi. Tüm dünyadaki Domino’s Pizza zincirleri arasında Türkiye, en çok büyüyen ilk 5 pazar arasına girdi. 2009 senesinde ise 4. sıraya yükselmeyi başardık. Ayrıca Domino’s Pizza Türkiye olarak elde ettiğimiz başarılar nedeniyle Domino’s Pizza International tarafından 2006, 2007, 2008 ve 2009 yıllarında üst üste dört kez “Dünyadaki En İyi Domino’s Pizza” seçildik. Ayrıca 2009’da EFFIE Reklam Etkinliği Yarışması’nda Perakende dalında gümüş EFFIE ödülü ile birincilik aldık. Her geçen gün sürdürdüğümüz yeniliklerle sektörde öncü ve yol gösterici konumdayız. En lezzetli pizzaları hazırlamak için büyük bir tutkuyla çalışıyoruz ve yaptığımız kampanyalarla misafirlerimize çok avantajlı fırsatlar sunuyoruz. Pizzalar fırından çıktığı sıcaklığıyla 30 dakikada teslim ediliyor, gecikme durumunda ise ANINDA BEDAVA garantisi kapsamında siparişteki bir pizzanın ücreti alınmıyor. Menümüzde farklı damak tatlarına hitap edebilen, birbirinden lezzetli birçok pizza çeşidi bulunuyor. Zengin malzemeleriyle dikkat çeken Extravaganzza, hafif bir pizza lezzeti arayanlar için Pizza Fit, özel bir hayran kitlesine sahip olan Italiano, İzmir esintisi taşıyan Kumru Pizza menümüzde yer alan alternatişerden birkaçı. Pizzalarımızın yanı sıra menümüzde tatlılar ve başlangıç lezzetleri olarak tercih edebileceğiniz farklı yan ürünler de bulunuyor. Franchising sistemimiz, girişimcilere çok avantajlı yatırımlar sunuyor; Domino’s Pizza olarak dünyanın kendi alanında en gelişmiş franchising sistemine sahibiz. Bu doğrultuda girişimcilere çok avantajlı yatırım olanakları sunuyoruz. Domino’s Pizza’dan franchise alan yatırımcılar, dünya çapındaki faaliyetler neticesinde elde edilen know-how birikiminden yararlanabiliyorlar. Domino’s Pizza franchising sistemi geleceğe yönelik büyüme planları yapılabilmesine imkan veriyor. Böylece gelecek dönemlere yönelik tüm iş süreçleri önceden tespit edilebiliyor ve ona göre önlem alınabiliyor. Domino’s Pizza olarak franchise verdiğimiz kişilere ve çalışanlarına gereken tüm alanlarda destek veriyoruz. Domino’s Pizza’da eğitim, müşteri memnuniyetinin sağlanması için olmazsa olmaz esaslardan bir tanesi. Domino’s Pizza ailesine katılacak olan franchise’ler sürekli eğitimlerle bilgilerini ve müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmak için 8 hafta boyunca Domino’s Pizza Akademisi’nde eğitime devam ediyorlar. Domino’s Pizza’nın sistemine dahil olan her yönetici, yönetici adayı ve franchise bu akademide tam 2 ay süresince yoğun bir eğitime tabi tutuluyorlar. Domino’s Pizza’da vardiya sorumlusu veya evlere servis elemanı olarak göreve başlayıp aldığı eğitimler sayesinde restoran müdürlüğü, bölge eğitim sorumlusu, bölge müdürlüğü kademelerine yükselen ve sonrasında kendi dükkanını açan pek çok çalışan bulunuyor. Domino’s Pizza olarak 2009 yılını çok verimli ve başarılı geçirdiğimizi söyleyebiliriz. 2009 yılında yoğun franchise talepleri aldık. 2008 yılına oranla 2009’da aldığımız franchise taleplerinde %30’luk bir artış söz konusu oldu. Bu rakam da sektördeki öncülüğümüzü ve 2009’daki başarımızı kanıtlıyor. Domino’s Pizza olarak 2010 yılı boyunca şube sayımızı artırmaya ve büyümeye devam edeceğiz. 2010 yılı sonuna kadar 161 şubeye ulaşmayı amaçlıyoruz. Önümüzdeki yıllarda da tüm Domino’s Pizza ekibi olarak en mükemmel pizzaları hazırlamak için büyük bir tutkuyla çalışmaya ve yeni başarılara imza atmaya devam edeceğiz.

Fatoş Burak Özdoğan Kimdir?

Fatoş Burak Özdoğan, Galatasaray Lisesi’nin ardından İstanbul Üniversitesi İşletme bölümünde lisans eğitimini tamamladı. Kariyerine 1996 yılında Hillside City Club’ta Misafir İlişkileri Yöneticisi olarak başladı. 1998-2002 yılları arasında Quiksilver’da Halkla İlişkiler ve Reklam Müdürü olarak görev yaptı. 2002-2003 yıllarında ise Colin’s/Loft’un Halkla İlişkiler Müdürlüğü görevini yürüttü. Ardından 2003-2007 yılları arasında Carrefoursa’nın Pazarlama Müdürü olarak görev yaptı. 2007 yılında ise yine Carrefoursa’da Finans Hizmetleri Müdürü olarak çalıştı. Fatoş Burak Özdoğan, 2007 yılından itibaren Domino’s Pizza Türkiye’de Pazarlama Direktörü olarak görev yapıyor.