Logo
E-Bülten Kayıt

Haberler

nokta

TÜRKİYE’DE PİL SEKTÖRÜ

Ağustos 2010


TÜRKİYE’DE PİL SEKTÖRÜ

Pil aslında ve nedense çok farkında olmasak da, hayatımızın her aşamasında beraber olduğumuz bir ürün. Cep telefonumuzda, saatimizde;  evimizdeki, işyerimizdeki kumanda cihazlarında, cafelerde elimizi yıkayıp kağıt havlu veren otomatik cihazlarda, oyuncaklarda, alarm, güvenlik aletlerinde v.s. Bu nedenle de,  spesifik ürünlerin satıldığı bir kaç özel perakendeci tipi  (manav, kasap, çicekçi gibi) dışında neredeyse tüm perakendecilerde satışa sunulan bir ürün.  Türkiye’de kısa bir süre öncesine dek kişi başı pil tüketimi oldukça düşük seviyelerde,  yıllık 3 adet civarında  idi.  Bu elbette, pilin kullanıldığı aletlerin yaygın olmaması, pahalı, zor ulaşılabilir olması gibi nedenlere bağlı bir durumdu.  Pil, sonuç olarak bir cihazı çalıştıran taşınabilir bir enerji kaynağı. Dolayısı  ile, cihazların çok sayıda olması, kolay ve ucuz temin edilebilir olması “pil” piyasasını büyüten temel gelişme ve neden. Bugün ortalama bir evde 3, belki de 4 uzaktan kumanda cihazı var. Yine ortalama bir evde 2 cep telefonu, bir veya iki fotoğraf makinesi, belki bir kamera, müzik dinleme araçları discman,  walkman, mp3 çalar v.s tipi aletler, bir kaç adet fener var. Çocuklu evlerde oyuncakların çoğu pille çalışıyor. (Eskiden sadece lüks oyuncaklar veya çok az sayıda oyuncak tipi pille çalışırdı bilirsiniz) Özel otomobiller hızla artıyor. Her otomobilde değilse bile (bir gün mutlaka hepsinde olacaktır) bir çoğunda el feneri var. Güvenlik şirketlerinin kullandıkları dedektörler, mobil pos cihazları, telsizler v.s. hızla artıyor ve çoğu pil ile çalışan aletler bunlar. 2010 yılını neredeyse tamamlamak üzere olduğumuz bu dönemde pil tüketimi hızla artıyor. Elbette, pil teknolojiside gelişiyor. Uzun ömürlü piller ve yeniden doldurulabilir tip piller hem tüketici bilinci gelişimi hem de bu sektörde var olan ciddi şirketlerin yaptıkları yatırım ve pazarlama faaliyetleri ile kullanımı artan grup oluyor. Böylece pil tüketimindeki artış, ciro olarak büyümekte iken adet olarak büyüme aynı hızda olmuyor elbette. Artan talep, daha yüksek enerji veren piller ve yeniden doldurulabilir pillerle karşılandığından,  miktar artışı aynı oranda olmuyor. Bu da çevre açısından çok sağlıklı ve olumlu bir gelişme. Yeniden doldurulabilir iyi bir pil, 1.000 defaya kadar şarj edilebilen ve kapasitesini koruyabilen yapıda olduğundan, çok basit bir hesapla yüzlerce pil yerine 1 pil kullanarak aynı işi görmek olanaklı oluyor neredeyse. VARTA, 120 yılı aşkın bir süredir Dünya’nın her coğrafyasında, çok saygın ve teknolojik olarak üst düzeyde kalitesiyle tüketicilerine hizmet vermekte.  Dünya’nın en önemli pil üreticilerinden biri olmasının yanısıra devasa AR-GE departmanı ile bu pazardaki tüm gelişmelerin öncüsü. Kısaca “tüketici pilleri” olarak adlandırılabilecek  tüm pilleri üretiyor ve portföyünde bulunduruyor. Düşük kapasiteli cihazlar için uygun sayılan Çinko – Karbon (manganez) esaslı ve görece olarak “ucuz” fiyat aralığında olan pilleri de varken, yüksek kapasiteli ALKALİN piller ile geniş bir segmentte çok iddialı bir marka. High Energy ve MaxTech serisi Alkalin pilleri piyasanın en iddialı ALKALİN pilleri.  İyi ALKALİN piller zaten sıradan çinko-karbon pillerden kat kat daha uzun ömürlü olduğundan, tüketicinin kafasını da karıştırmamak açısından zaten var olan bir “kimyasal gerçeği”  illüzyonik veya bir markaya mahsus bir özellikmiş gibi sunmuyor. Yeniden doldurulabilir  (şarj edilebilir) pil kategorisinde tartışmasız çok üst seviyede bir marka. Bu gruptaki hem pilleri hem de şarj cihazları ile tüketicisinin övgü, beğeni ve güvenini kazanmış “gerçek” bir marka. Üzerinde yazan mili amper değeri ile pil arasında fark olmaksızın, tüketicisini aldatmadan pozisyonlanan bir ürün. (Maalesef kimi uzakdoğu ürünü pillerde bu aldatmacalar olmakta).  İyi bir marka olarak VARTA ve elbette işini hakkıyla yapan az sayıda bir kaç marka daha bu aldatmacanın dışında. VARTA tüketici adına seçimi titizlikle yapan bir çok saygın market ve perakendecide, ulusal ve uluslararası zincirlerde, yüksek kalitede ürün satan pazarlarda bulunabilen ve oldukça rasyonel bir fiyatlandırma ile tüketicisi ile buluşan bir marka. Türkiye Pazarında 300’ü aşkın pil ithalatçısının (evet yanlış değil 300’ü aşkın) ve satıcısının bulunduğunu ve tüketicinin pil konusunda çok sayıda seçenekle karşı karşıya olduğunu söylemeliyim. Ancak dediğim gibi, pil bir cihazı çalıştırıyor. Cihazınız, paranız önemli ise, uzun ömürlü VARTA ALKALİN  (High Energy veya Max. Tech.) veya çok başarılı bir versiyon olan VARTA yeniden doldurulabilir şarjlı pillerden şaşmayın derim ben. VARTA aynı zamanda atık pillerin doğaya zarar vermeden toplanması amacıyla kurulmuş ve Çevre Bakanlığı’nın yetkilendirdiği tek kuruluş olan TAP derneğinin de kurucu ve halen Yönetim Kurulu üyesidir. Tüketicisinin sonuna dek yanında yer alan VARTA,  Türkiye’de %100’ü direkt ana şirkete ait bir tüzel kişilik olan Varta Pilleri Tic. Ltd. ŞŞti. tarafından piyasaya sunulmaktadır. Varta Pilleri Tic. Ltd. Şti., dünya yönetim merkezi Amerika Birleşik Devletleri’nde olan SPECTRUMBRANDS grubunun, Almanya’daki Avrupa yönetim merkezine direkt bağlı ve 100%’ü ana şirkete ait bir ticari yapılanma ile hizmet vermekte.  SPECTRUMBRANDS bünyesinde VARTA dışında, RAYOVAC, REMINGTON, TETRA başta olmak üzere bir çok dünya markasını bulunduran ve farklı ürün grupları ile üretimden satış sonrası hizmetlere dek uzanan bir yelpazede çalışmakta olan bir şirket.  Türkiye şirketi olarak biz, VARTA dışında REMINGTON kişisel bakım ürünleri de aynı üst standartlardaki üretim ve satış hizmeti ile piyasaya sunmaktayız. Kısa bir gelecekte,  şirketimizin elektrikli küçük ev aletleri pazarınada çok iddialı markaları ile girmesi söz konusu.  Bu konuda hazırlıklar tüm hızı ile devam etmekte. 

Devrim Altanay Kimdir?

1982 yılında üniversiteyi bitirdiğim tarihten bu yana iş hayatının içindeyim. Pepsi Cola, RJR / TST,  TKV/ KÖY-TÜR gibi şirketlerde çalıştıktan sonra son 16 yıldan bu yana VARTA grubundayım. Varta’ya,  holding’in İtalya şirketinde başladım. Benzer modelin Türkiye’de oluşturulması amacıyla o güne dek İthalatcı/Distribütör aracılığı ile yürütülen işin, yatırıma dönüştürülmesi için Varta İtalya’nın da tam desteğini alıp, holding merkezi Almanya’yı ikna ederek, bugün ajans üzerinden çalışan personellerimiz dahil 100 kişinin çalıştığı tamamı ödenmiş 7 milyon TL sermayeli bir şirketin Genel Müdürü pozisyonu ile hizmet ediyorum.