Haberler

TÜRKİYE’DE KOZMETİK SEKTÖRÜ

Mart 2010


TÜRKİYE’DE KOZMETİK SEKTÖRÜ

124 yıllık köklü bir geçmişe sahip AVON, kadınların kadınlar için çalıştığı şirket olarak, 10.7 milyar $ yıllık global ciroya sahiptir. Dünyanın en büyük doğrudan satış şirketi olarak, 6 milyon bağımsız AVON girişimcisi ile 100’den fazla ülkede faaliyetlerini sürdürmektedir. AVON, dünyanın önde gelen güzellik şirketlerinden biri olarak kurulduğu ilk günden itibaren Ar&Ge çalışmalarına verdiği önem ve sektörde yarattığı ilklerle ön plana çıkmaktadır. New York Suffern’da yer alan ve dünyanın en gelişmiş kozmetik labaratuarlarından biri olan Ar&Ge Merkezi’nde çalışan yüzlerce bilimadamı her gün birbirinden farklı bir çok ürünün yaratılmasını sağlamaktadır. AVON,  aynı zamanda global sosyal sorumluluk projeleri alanında büyük başarılar elde etmiş, lider bir kuruluştur. AVON Kadın Vakfı, dünyada bir şirket ile bağlantılı en büyük yardım kuruluşudur. Vakıf; meme kanseri, aile içi şiddet ve ilk yardım konularında çalışmalar yürütmektedir. AVON, Türkiye pazarına 1993 yılında Eczacıbaşı Grubu ile kurduğu ortak girişim ile girmiş, ardından 2003 yılında kozmetik ve doğrudan satış sektöründeki kayda değer büyümeyi dikkate alarak Eczacıbaşı hisselerini satın almış ve %100 AVON şirketi olarak faaliyet göstermeye başlamıştır. AVON ülkeleri arasında, ülkemizdeki genç nüfus ve giderek artan kozmetik harcamaları dikkate alınığında, AVON Türkiye sürekli artan başarı graŞğiyle lokomotif ülkelerdendir. AVON Türkiye Aktif Temsilci Satışı ve şirket gelirinde güçlü iki haneli büyümeler elde etmekteyiz. Bu güçlü büyümelerle 2007 yılında AVON ülkeleri arasında en başarılı ülke seçildik. AVON Türkiye olarak, ülkemizde makyaj ve parfüm kategorilerinde pazar lideri konumundayız. Kozmetik sektöründe cilt bakım, saç bakım gibi başka alt kategoriler de bulunmaktadır. Ancak, toplam kozmetik pazarı dikkate alındığında lider konumumuzu korumaktayız. Türkiye’de bilinirliği en yüksek güzellik şirketi olarak, doğrudan satış sektörünün de açık arayla lideri konumundayız. Türkiye’de kozmetik sektörü, en çok büyüyen sektörlerden biri. Ülkemizde kozmetik pazarında hemen hemen tüm uluslararası şirketler ve köklü yerel markalar bir arada yer almaktadır. Türkiye nüfusu uluslararası markaları kullanarak yeni deneyimler edinmek isteyen oldukça genç bir proŞl oluşturmaktadır.  Pazara yeni oyuncuların girmesi, büyük perakende zincirlerinin genişlemesi ve alışveriş merkezlerinin sayısının katlanarak artması her geçen gün sektörel rekabeti artırmaktadır. Özellikle kişisel bakım ve saç bakımı kategorilerinde son derece rekabetçi Şyatlandırma söz konusudur. Genel olarak pazarın oldukça rekabetçi bir pazar olduğunu söyleyebiliriz. Buna paralel olarak, güzellik ürünleri ve doğru kullanımlarına ilişkin bilgilerin verilmesi ile tüketicilerin bilinç düzeyini yükseltmek üzere yapılan çalışmaların da arttığı gözlemlenmiştir. 2009 sonu itibariyle, Türkiye kozmetik pazarının toplam büyüklüğü 2 milyar doların üzerindedir. Geride bıraktığımız 2009 yılında, AVON Türkiye olarak hedeşerimizin üzerinde bir başarı graŞği yakaladık. 2009 yılı 4.döneminde %39 satış büyümesi elde ettik. Kozmetik sektörü yaşanılan ekonomik krizden etkilenmeyen ve aksine kriz döneminden büyüyerek çıkan sektörleren biri. Zorlu ekonomik dönemlerde müşterilerimizin kendilerine ve görüntülerine daha fazla özen gösterdiklerini gözlemlemekteyiz. Bununla birlikte, faaliyet gösterdiğimiz doğrudan satış sektörü kriz dönemlerinde kazanç fırsatları sunmaktadır. Türkiye’de son kriz döneminde sisteme katılan bağımsız girişimcilerin sayısında iki haneli büyük artışlar gözlemlenmiştir. Doğrudan Satış Sistemi, bağımsız girişimcilerin insanlara evlerine, iş yerlerinde veya sosyal ortamlarında ürünleri sunmakta olduğu karşılıklı iletişim kurma fırsatı sunan bir satış sistemidir. Doğrudan satış sektörü, belirli bir eğitim seviyesi olmayan ve iş tecrübesi bulunmayan kişiler dahil olmak üzere herkese kazanç fırsatı sunarak, kendileri için uygun saatlerde çalışmalarını sağlamaktadır. Ekonomik kriz nedeniyle var olan işlerini kaybetmiş olan kişiler için de doğrudan satış sektörü bir kazanç fırsatı olmaktadır. Belirli bir sermaye gerektirmeyen ve 18 yaşını aşmış her eğitim seviyesindeki kişilerin satış yapmalarına olanak verdiğinden, doğrudan satış sektörü kriz ortamlarında bir fırsat olarak görülmektedir.  Ayrıca herhangi bir risk almadan ve harcadıkları çaba ölçüsünde kazanç sağlayabilecekleri bir sektörde çalışma fırsatına kavuşmaktadırlar. Güzellik dünyasına yön veren AVON, aynı zamanda dünyada kadın sağlığı projelerine en çok fon ayıran şirket olarak, meme kanseri ile mücadele çalışmalarının en büyük destekçisidir. AVON Türkiye olarak, kadınları tehdit eden en büyük sağlık sorunlarından biri olan meme kanseri konusunda genel kamuoyunu bilgilendirmeyi ve korunma yöntemleri ile ilgili bilinç seviyesini artırmayı amaçlamaktayız. Türkiye’nin kadın sağlığı konusunda en kapsamlı sosyal sorumluluk projelerinden biri olan “AVON’la Sağlığa Yolculuk Projesi” çerçevesinde toplanan fon; meme kanseri ve erken teşhis konusunda gündem yaratmak, erken teşhis yöntemlerine ulaşımı kolaylaştırmak, ücretsiz tarama fırsatı sağlamak ve bilimsel çalışmalara destek olmak amacıyla kullanılmaktadır.

 

 

Jinet Kohen Kimdir?

 

1965 İzmir doğumlu Jinet Kohen, Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği lisans programını tamamlamıştır. Ardından  Massachusetts Institute of Technology (MIT)’de Operasyonel Araştırma lisansüstü programını bitirmiştir. 1993 yılında Avon Kozmetik Sanayi ve Ticaret A.Ş. bünyesinde Operasyon Müdürü olarak göreve başlamıştır. Sırasıyla Satış Hizmetleri Müdürü, Pazarlama ve Satış Hizmetleri Müdürü görevlerinde bulunmuştur. 2005 yılından bu yana Avon Türkiye Pazarlama ve Satış Hizmetleri Direktörü görevini sürdürmektedir.  Jinet Kohen, evli ve iki çocuk sahibidir.