Logo
E-Bülten Kayıt

Haberler

nokta

TÜRKİYE’DE KOBİ OLMAK

Aralık 2011


TÜRKİYE’DE KOBİ OLMAK

Türkiye’de çeşitli resmi kaynaklarca açıklanan istatistiklere göre, KOBİ tanımına giren kayıtlı 3,2 milyon işletme olduğu tahmin ediliyor. Bunların çoğu mikro ve küçük işletmelerden oluşuyor. Her ne kadar bankacılık sistemi içerisinde KOBİ’lerin kredilerden aldığı payın oranı aynı kalsa da, toplam KOBİ kredileri her yıl ortalamada % 20’nin üzerinde büyümeye devam ediyor. Günümüzde ekonomik ve finansal krizi deneyimleyen birçok ülke ulusal anlamda krizden çıkış için KOBİ’leri bir fırsat olarak görüyor. Bu görüşle beraber kamu kaynakları ve destekleri bu segmente yönlendirilmeye başlandı. KOBİ’lerin ve özellikle küçük esnafın desteklenmesi bugün tüm Dünya’nın en büyük sorunu olan büyüme ve istihdama en kesin çözümdür. KOBİ’lerin kredi kullanım tercihlerine baktığımızda; mikro ve küçük boy KOBİ’lerin daha çok işletme sermayesi finansmanı için rotatif veya eşit taksitli orta vadeli (48 aya kadar) kredileri tercih ettikleri izlenirken, orta boy KOBİ’lerin ise yatırım için uzun vadeli kredileri (60 ay ve üzeri) tercih ettiğini görüyoruz. Sektörel ve mevsimsel etkiler de KOBİ’lerin hayatında önemli bir yere sahip. KOBİ’lerimizin nakit akışlarının düşük olduğu dönemlerde,  yaratmış olduğumuz 20’nin üzerinde ‘Denizbank Sektörel Kredileri’, KOBİ müşterilerimizden bu sebeple rağbet görmekte. ‘İşletme Kart’ ürünümüzle bunların hepsini tek bir ürünle KOBİ’lere sunuyor olmamız da DENİZBANK olarak en büyük farklılığımız. KOBİ’lerin en önemli ihtiyaçlarının başında finansmana hızlı ve kolay ulaşabilmek geliyor. Hedefimiz; KOBİ’lerin, krediye ve tüm bankacılık hizmetlerine çok hızlı, formalitesiz ve her kanaldan ulaşmalarına imkân verecek bir altyapı sağlamak. Önümüzdeki dönemde yeni projelerimiz ve İşletme Kart Platformu’muzun da katkısıyla KOBİ’lere sağladığımız fırsat ve faydaları arttırmayı hedeşiyoruz. Öte yandan, Kasım ayında “KOBİ’lerin İlk ve Tek Sosyal Medya Sitesi” sloganı ile hayata geçirdiğimiz www.kobideniz.com, KOBİ’lere fayda sağlamak üzere tasarladığımız önemli projelerden bir diğeri. Bu site üzerinden KOBİ’lerimize bir satış ve iletişim kanalı yaratarak, kendi mal ve hizmetlerini tanıtma, ilan verme, özel kampanyalardan faydalanma gibi imkânlar sunuyoruz. Kendi işletmelerinin reklamını bir cep telefonu ile dahi çekerek www.kobideniz.com’a yükleyen en iyi 3 KOBİ’mizi Maldivler’de muhteşem bir tatile gönderiyoruz. 2012 yılında ekonomi ve finans beklentilerimizi değerlendirecek olursak; 2008 yılında yaşanan global finansal ve ekonomik kriz ile beraber profesyonel hayat ve iş dünyası için hiçbir şey artık eskisi gibi değil ve olmayacak. Geçen yüzyılda ekonomi, finans ve yönetim kitaplarında yer alan birçok terminoloji ve kuramın sorgulandığı, eski alışkanlıklar ile yeni dönemin yönetilmekte zorlandığı bir dönemdeyiz. Bunların dışında, internet, mobil iletişim imkanları ile değişen sosyo-kültürel yaşam tarzları, bunlarla gelişen sosyal medya dünyasının etki gücü ve zincir etkisi, globalleşen Dünya’da bir noktada başlayan sosyal hareketlerin bir anda tüm Dünya’ya yayılması gibi gelişmeler, Televizyon’dan bu yana en büyük değişim trendlerinden bazıları. Öte yandan toprak ananın ve doğanın insanlığı; volkanik patlamalar, depremler ve tsunamiler ile rahat bırakmaması, tüm bu sürecin yönetimini kurumlar ve bireyler için daha da zorlaştırıcı noktaya getirdiğine bir etken olarak değerlendirilebilir. Burada finans ve fon yönetimi konusunda daha fazla deneyime ihtiyaç duyan KOBİ’leri yakından incelemek ve teknoloji destekli likidite, bilgi ve nakit yönetimini ön plana çıkarmak, ekonominin bütünselliği açısından daha kritik durumdadır. Bu noktada, finansal anlamda yönetim ve fon kaynaklarına ulaşım açısından daha kısıtlı imkânlara sahip olan küçük ve orta boy işletmelerde, finans ve pazarlama bileşimlerini daha bilinçli yapma konusunda, global baskıların ve dolayısıyla rekabetin arttığı bir döneme giriyoruz. Bizi tercih eden tüm müşterilerimizle birlikte, ekonomi ve finans açısından verimli ve kazançlı bir 2012 yılı yaşamayı temenni ediyoruz.

 

 

Dr. Cüneyt DİRİCAN Kimdir?

 

Marmara Üni. Bankacılık ve Sigortacılık Ens.’nde, Bankacılık ve Finans Doktorası ve Sermaye Piyasası ve Borsacılık Yük. Lis. derecelerini aldı. Marmara Üni. İşletme Böl. mezuniyeti sonrası çeşitli finans kurumlarında farklı deneyimlerden sonra; Peppers & Rogers Group Yönetim Danışmanlığı ve Innova Bilişim Çözümleri firmalarında Finans ve Telekom sektörü üzerine yönetici danışman olarak çalıştı. Halen finansal hizmetler sektöründe; segment yönetimi, CRM,  kurumsal iletişim,  ödeme sistemleri ve dijital platformlar alanlarında çalışmalarını sürdürmektedir. İyi derecede İngilizce ve Fransızca bilen DİRİCAN, şu an Denizbank KOBİ Bankacılığı CRM Bölüm Müd. olarak görevini yürütmektedir.