Haberler

TÜRKİYE’DE GÜMÜŞ SEKTÖRÜ

Temmuz 2010


TÜRKİYE’DE GÜMÜŞ SEKTÖRÜ

Türkiye’de kuyum sektörünün altın endeksli olmasına rağmen gümüş üretimi ve ihracatındaki büyüme sektör dinamiklerini hızla değiştiriyor. 2005 -2008 yıllları arasında Türkiye’de gümüş ihracatı %79 artış göstermiş ve bu oranlar her geçen yıl artmaktadır. Özellikle ihracat yaptığımız ülkelerin başında A.B.D geliyor. Gümüş üretimine baktığımızda kullanılan yıllık gümüş miktarı yaklaşık olarak 200 ton civarında.  Türkiye’de birincil kaynaklardan gümüş üretimine 1987 yılı sonlarında başlanmış. Gümüşün takı ve mücevher alanında değerlendirilmesi ve ön plana çıkması bu döneme denk gelmiştir. Sezgin Group olarak biz de 60 yılı aşkın bir süredir gümüş takı, çelik takı ve dünyaca ünlü saat ve takı markalarımızla birçok yeniliğe imza attık. Türkiye ve dünya pazarında etkin, büyük potansiyele sahip, marka bilincine inanan grubumuzun temelleri Kapalıçarşı'da açılan ilk mağazamızla atıldı. Altına yatırımın önem kazandığı bir pazara, gümüş takı ile girerek farklı bir anlayış ve konseptle yolumuzu çizmeye karar verdik.  90’lı yılların başında Türkiye’de ve dünyada gelişen gümüş sektörüne ayak uydurmak ve rakiplerimizin arasından sıyrılmak için sektördeki gelişmeleri büyük bir sorumlulukla takip ettik. Global gümüş mücevher üretimi 1996 yılında 4.554 ton iken 2005 yılında 5.345 ton olmuştur. Tüketime baktığımız zaman 2001-2005 yılları % 0.2’lik bir artış göstermiş.  Sezgin Group’un üretim yapmaya ve üretimlerinin çoğunu ihraç eder seviyeye gelmesi 90’lı yıllara denk geliyor. Kalite standartımız ve uygun fiyatlarımız ile bugün Avrupa ya ve dünyanın pek çok noktasına ürünlerimizi ihraç ediyoruz. 60’a yakın ülkeye ihraç ettiğimiz ürünlerimizle sektörde gümüşün aldığı konumda önemli ve yadsınamaz yerimizi gün geçtikçe güçlendiriyoruz. Zaman içerisinde tüketiciden aldığımız talepler, ürünlerimizin kalitesi ve farklılığı bizi bir gümüş markası olma ve perakende alanında ilerlemeye teşvik etti. İlk mağazamızı So CHIC markası adı altında 2004 yılında açtık. Türkiye gibi ekonomik dalgalanmaların çok olduğu bir ülkede doğru ve stratejik hamlelerle perakende sektöründe de başarılı girişimlerde bulunmaya devam ediyoruz. AVM anlayışının mağazacılıkla beraber Türkiye’de yerleşmeye başlaması ile birlikte, perakende sektörüne gelen hareketlilikle So CHIC mağazalarımızı Fix Silver ve MOJ markalarımız takip etti. Bugün 100’e yakın mağazamız ile Türkiye’de stratejik noktalarda konsept mağazalarımız ile hizmet veriyoruz. Sezgin Group olarak üretimimiz, ihracatımız ve perakende sektöründe oluşturduğumuz başarılarımızla sektörün öncü ismi olarak, emin adımlarla bu yolda yürümekteyiz. Türkiye’de gerçekleştirdiğimiz hedeşer doğrultusunda gümüşün itibarını ve önemini, oluşturduğumuz bilinçli yapılanmalarla devam ettiriyoruz. Vizyonumuzu geniş tutarak, yeniliğe ve farklılığa açık bakış açımız bizi perakendede yurt dışı pazarına yöneltti. Gelen talepler, kalitemiz, kendi üretimimize olan inancımız ile Türkiye pazarındaki hedefimizi yurt dışına taşıdık. 60’a yakın ülkeye ihracat yapmamız ve aldığımız olumlu tepkilerle markalarımızı yurt dışı pazarına da taşıdık. Bugün Londra’ nın en önemli alışveriş merkezi Westfield’ de, Hollanda’da, Bakü’de birer, Kıbrıs’ta üç adet So CHIC mağazamız bulunuyor. 40 bini aşkın ürün çeşitliliğimizin yanında distribütörlüğünü yaptığımız  Cat, Chevignon, Elle, Fcuk, Guylaroche, Jojo, Kenzo, Lotus, Misaki, Morgan, Paris Hilton, Pierre Cardin, Police, Rotary, Skagen gibi dünyaca ünlü saat ve takı markalarını da Türkiye’deki tüketici ile buluşturmayı başardık. Satış odaklı olmayıp tüketici memnuniyetini ilk sıraya alan yapılanmamız, marka olma bilincimizi hızlandıran sürecin temel unsuru. Gümüşün Türkiye pazarında sağlam temeller üzerine konumlanmasını sağlayan Sezgin Group, oluşturduğumuz dinamikler, profesyonel kadromuz ve genişleyen ürün yelpazemiz ile birlikte paralellik gösteriyor. Oluşturduğumuz konsept markalarımız So CHIC, Fix Silver ve MOJ belli bir sistem ve düzen içerisinde ilerlemeye devam ediyor. Her markamızın belli bir hedef kitlesi, konsepti ve farklı pazarlama teknikleri mevcut. Türkiye ve dünya pazarında etkin bir marka olma bilinci taşıyan yapılanma ile attığımız her adımda tüketicimize en sağlıklı yoldan ulaşmaya çabalıyoruz. İhracat rakamlarımız, kalitemiz, farklılığa ve değişime açık yapımız bizi 2009 yılının en başarılı ihracatçıları arasına soktu. İMMİB tarafından ‘İhracatın Yıldızları’ adı altında aldığımız ödül 2009 gibi zorlu geçen bir yılda, Türkiye’de ve dünyada gümüş sektörü adına yaptığımız başarılı çalışmaların bir kanıtı. Önümüzdeki yıllarda da konsept markalarımızla, üretimimizle, distribütörü olduğumuz dünya markaları ve ihracat hedeşerimiz ile Sezgin Group olarak gümüş sektörünün en bilinen ve başarılı ismi olmaya devam edeceğiz. 

 Fehmi Kurdik Kimdir?

 11.05.1976 yılında İstanbul’da doğan Fehmi KURDİK, üniversite eğitimini Gıda Mühendisliği alanında tamamlayıp daha sonra Marmara Üniversitesinde İngilizce İşletme Yüksek Lisansı yapmıştır. Kariyerine Atabay İlaç’ta başlayıp ardından Sütaş’ta çeşitli kademelerde yönetici olarak çalışmıştır. Son olarak Sütaş A.Ş’de Perakende Pazarlama Müdürü olarak görev yapan Fehmi KURDİK, iş hayatına Sezgin Group’ da Pazarlama ve Perakende’den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak devam etmektedir.