Logo
E-Bülten Kayıt

Haberler

nokta

TÜRKİYE’DE DONDURMA SEKTÖRÜ

Temmuz 2009


TÜRKİYE’DE DONDURMA SEKTÖRÜ

Türkiye dondurma pazarı 2008 yılında yüzde 8 büyüyerek yılı, 750 milyon Avro’luk raf cirosuyla kapattı. Pazarın yüzde 96’ sı endüstriyel dondurmaya ait olurken, diğer kısım artizanal dondurmadan yani bölgesel dağıtım yapan üreticiler ve pastanelerden oluştu. Pazarın litre olarak ulaştığı büyüklük 200 milyon litre oldu. Bu rakamın yüzde 55’i evde yenen dondurmalara ait. Türkiye’de dondurma satışlarının yüzde 90’ı Mayıs-Ekim ayları arasında gerçekleşiyor. Algida’nın Türkiye’de faaliyete geçtiği yıl olan 1990’da kişi başı dondurma tüketimi 0.3 litre seviyelerindeydi. 2008 yılı sonunda 2,5 lt’ye ulaştı. Bu rakam ABD’de 25; İsveç-Norveç gibi kuzey ülkelerinde 13-14; Avrupa’da ise ortalama 6,5-7 litreler seviyesindedir. Türkiye’de 2008 yılındaki tüketimin yüzde 40’ı Marmara Bölgesi’nde yapıldı. Türkiye’nin batısı kişi başı 3,5-4 lt dondurma tüketimine ulaştı. Doğu bölgelerinin kişi başı dondurma tüketimi ise 1-1,5 lt litrelerde. Dondurma pazarında iki yönlü rekabet söz konusu. Bunlardan öncelikli olanı markalı rakipler arasında gerçekleşiyor. Bu bizim sürekli olarak proaktif olarak tüketicimize yeni lezzetler yeni deneyimler kazandırmamızı sağlıyor. Markalar arasındaki rekabet dondurma pazarının büyümesini sağlıyor. Dondurma tüketim alışanlıkları oluşmuş ve devamlılık kazanmış dondurma severlerin yaşadığı bölgelerde, açık dondurma ile ambalajlı dondurma arasında da bir rekabet yaşanıyor. Ancak tüketiciler, hijyen konusunda bilinçlendikçe ambalajlı dondurmayı tercih ediyorlar. Hijyen koşullarının öngörüldüğü ortamlarda üretilmiş ve soğuk zincir kopmadan satış noktasına ulaştırılmış dondurmanın sağlığa faydası artık bilimsel olarak da kanıtlanmış bir gerçek. Uygun ve hijyenik koşullarda üretilmiş dondurma sağlıklı bir besin desteği olarak da değerlendiriliyor. Diyetisyenler de tatlı ihtiyacını karşılamak için özellikle dondurma tüketimini tavsiye ediyorlar. Algida olarak Türkiye’de faaliyete geçtiğimiz 1990’dan bu yana, ürünlerimizle 7’den 70’e her yaştan dondurma severin talebine karşılık veriyoruz. Max ile çocuklara, Cornetto ile gençlere, Magnum ile yetişkinlere hitap ediyor, Carte d’Or ile de evlere konuk olmayı amaçlıyoruz. 2009 yılında her zamanki gibi tüketicilerimizi mutlu etmeye odaklandık. Herkese ve her keseye uygun ürünlerimiz bulunuyor. Daha fazla dondurma kabini ve kamyonumuzla daha çok kilometre yaparak, bir başka deyişle daha da görünür ve bulunur olarak, daima tüketicimizin yanında yer alıyoruz. Bunun yanı sıra yatırımlarımıza da devam ediyoruz. Son 3 yıl içerisinde yaklaşık 45 milyon Avro yatırım ile Algida Çorlu fabrikamızın kapasitesini iki katına çıkardık. Bu yatırım paketiyle fabrikanın yoğun sezondaki personel istihdamı yüzde 60 artarak 690 kişi düzeyine geldi. Tüm bu gelişmelerle birlikte, Unilever içerisinde Avrupa'nın ikinci, Dünya’nın ise üçüncü büyük dondurma operasyonu olduk. Algida olarak yüzde 100 yerli üretimle hem ülke ekonomisine katkı sağlıyor, hem de Türk damak tadına uygun lezzetleri pazara sunma imkanı buluyoruz. Dünya dondurma pazarında örnek gösterildiğimiz en önemli özelliklerimizin başında yenilikçiliğimiz yani inovasyon alanında yaptıklarımız geliyor. Antep fıstığı, kestane, ceviz, fındık gibi yerel tatlar dondurmalarımızdan eksik olmadı. Maraş dondurması gibi ürün bazında yaptığımız öncülükler de büyük takdir görüyor. Dünya dondurma pazarında sık sık örnek gösterildiğimiz bir başka konu ise; yalnızca yaz aylarında dondurma yiyen Türkiye’de, dondurmayı dört mevsim tüketilen bir keyif yiyeceği haline getirmek için yaptığımız çalışmalar. Tüketicilerimizi, dondurmanın boğaz ağrıttığı gibi yanlış inanışlardan uzaklaştırmak için pek çok eğitsel kampanya düzenledik ve onlara dondurmanın yaz-kış keyişe yenebilecek sağlıklı bir gıda olduğu mesajını aktardık. Kış aylarında yürüttüğümüz reklam ve promosyon çalışmalarıyla, dondurmanın mevsim meselesi değil, zevk meselesi olduğunu anlatmaya çalıştık. 2009 yılı boyunca ürünlerimizden, promosyonlarımıza, reklam filmlerimizden, etkinliklerimize, tüketicilerimizin yanında olmaya devam ediyoruz.  Yenilenen internet sitemiz www.algida.com.tr ile tüketicilerimizle dijital dünyada da buluşuyoruz. Sitemizde oyunlardan, ürünlere, ürünlerin detaylı besin değerlerine, promosyonlardan, dondurmaya ilişkin bilgilere kadar eğlenceli, bir o kadar da bilgilendirici bölümler yer alıyor.

Şükrü Dinçer Kimdir?

1973 İstanbul doğumlu. Alman Lisesi’nin ardından Boğaziçi Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü’nden mezun oldu ve Koç Üniversitesi’nde MBA yaptı. 1997’de Lever Türkiye’de kariyerine başladı. 1998’de Algida’da Şirket Planlama Müdürü oldu. 2001’de Magnum, Cornetto ve Max’tan sorumlu olarak Algida Marka Müdürlüğü’ne getirildi. 2003’te Hollanda’nın Rotterdam kentinde bulunan Unilever Genel Merkezi’nde Foodsolutions Avrupa Pazarlama Proje Müdürü oldu. 2005’te aynı şirketin AMET (Afrika, Orta Doğu ve Türkiye) Bölge Pazarlama Müdürlüğü’ne getirildi. 2006 Aralık ayından bu yana Algida Pazarlama Direktörlüğü görevini yürütüyor. İngilizce ve Almanca bilen Dinçer, evli ve bir çocuk sahibi.