Haberler

TURİZM’DE HİZMET ANLAYIŞI

Ocak 2013


TURİZM’DE HİZMET ANLAYIŞI

1-Bize şu anki görevinizden bahsedebilir misiniz?

Yurt içi ve yurt dışında 10 yıldır hizmet vermekte olan Ra Turizm’de Genel Müdürlük yapmaktayım.

2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Eğitimimle çok ilgisi yok ama bugüne kadar hep satış ve pazarlama gerektiren işlerin içerisinde oldum. Okul hayatım süresince babamın yanında çalıştım hep, bana esnaf olabilmeyi ve ticareti öğretti. Daha sonra 7,5 yıl bir ilaç firmasında çalıştım. Sürekli realize etmeniz gereken hedefleriniz ve sizinle aynı durumda olan rakipleriniz vardır. Bu tatlı rekabetle birlikte güzel bir yarış içerisinde olursunuz. Daha sonra ortağım Hasan Bey ile birlikte Ra Turizm’i kurup bugüne kadar geldik.

3-Ra Turizm sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte kendisi nerede yer alacak ?

Ra Turizm sektörde kurumsal hizmet veren en iyi firmalar arasında yer almaktadır. Gerek yurt içinde gerek yurt dışında belli yerlere gelip ve çok güçlü firmalar tarafından tercih edilebilmeyi başardık. Bundan sonra hedefimiz bulunduğumuz noktanın altına düşmeden, kendimizi sürekli geliştirip, kalite ve hizmet anlayışından taviz vermeden başarılarımıza yenilerini katmaktır.

4-Ra Turizm olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz ?

Biz hiçbir zaman çevremize tabiri caiz gerekir ise at gözlükleri ile bakmadık. Hizmet anlayışımız ‘müşterimiz bizden ne ister’ değil, ‘biz müşterimize neler verebiliriz’ oldu. Bu doğrultuda sürekli üretmeye gayret ettik. Farklı projeler, yeni aktiviteler, müşterilerimizin de satışlarını destekleyici fikirler vs. Buda bizi sektörde rakiplerimizden ayıran ve tercih edilmemize neden olan şeylerden biri oldu. Eğer hizmet sektöründeyseniz mutlaka daha fazlasını sunmanız gerekir. Sürekli farklı alanlarda çalışmalar yaptık ve müşterilerimize rakiplerimizin sunmadığı öneriler getirdik. Geçen yıl Çeçenistan’da tüm dünya basınında yer alan çok büyük ve başarılı bir stadyum açılış organizasyon gerçekleştirdik. Bu yıl birkaç Hollywood yıldızının ülkemizde ağırlanması, dizi, reklam, canlı show programları, katalog çekimleri gibi organizasyonlarında bulunduk. Ev tekstili yapan bir firmamıza ürün, desen, katalog ve showroom tasarımı konularında ciddi bir destek verdik. Daha pek çok örnek verebiliriz ki bunlar sektörde hiçbir rakibimizin yapmış olduğu işler değil.

 

5-Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Bunları daha çok müşterilerimiz için planlıyoruz. Satışları hızlandırmak ve müşteri sadakati ile ilgili farklı alternatifler sunabiliyoruz. İnsanlar kendilerine özel ve kendilerini özel hissedebilecekleri şeylere daha çok ilgi gösteriyorlar artık. Bizde bu doğrultuda çalışmalar yapıyoruz. Hedef; müşterinizin memnuniyeti, müşterinizin müşterisinin memnuniyeti, onun müşterisinin memnuniyeti….. son nokta Ra Turizm’e bir kez daha dönüş yapılması.

6-Ülkemizin, bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki düşüncelerinizi öğrenebilirmiyiz?

Ülkemizin mevcut durumu ile çok faza yorum yapmak istemiyorum zira oldukça hassas bir konu. Turizm sektörüne gelecek olur isek, bakıldığında özellikle tatil turizmi çok iyi gibi görünse de maalesef durum pek o kadar iç açıcı değil. Dış Pazar satışları çok düşük meblağlarda olduğu için her zaman bir turist potansiyeli var tabi ki ama bu genelde marjların çok altındaki satışlarla sağlanabiliyor. İşin kurumsal tarafına geldiğiniz de olay daha farklı. Ülkemizde ve tüm dünyada mevcut olan ekonomik kriz son birkaç yılda bizi ciddi anlamda etkiledi. Birkaç tanesini tenzi ederek söylüyorum; yeteri kadar donanımı olmadan bu işe girmiş olmalarının da katkısı büyük tabi ki. Bu noktada farklı çalışmalarımızın bize katkısı çok büyük oldu, her zaman birkaç alternatifimiz daha olduğundan tercih nedeni olduk. Önümüzde yıllarda sektörde yine sadece bu işi gerçekten bilen ve alt yapısı sağlam firmaların olacağını düşünüyorum ki bu konuda TURSAB ile de sürekli görüşmelerimiz oluyor. 

7-Şirket çalışanlarınız ve müşterileriniz için aktiviteleriniz mevcut mu?

Elbette farklı aktivitelerimiz var. Özellikle motivasyona ve satışa yönelik aktivitelerimiz sürekli oluyor. Bunları yapmazsanız iş hayatınız hep sonbaharda kalır oysa işinizin ilkbaharı, yazı ve kışı da var. Ben gülümsemeyi ve etrafımdaki insanların gülümsemesini severim. Sabahları görebileceğiniz en güzel manzaralardan biri ofisinize girdiğinizde aynı enerjiyi paylaşan güler yüzlü bir ekip olmasıdır. Bu enerjide sizin motivasyonunuz ile gerçekleşebilir. Eğer motive iseniz enerjiniz yüksek olur ve enerji yeryüzündeki en büyük güçtür.

Hümeyra EMİK

Ra Turizm

Genel Müdürü