Haberler

SU GİBİ BERRAK BİR YÜKSELİŞ

Kasım 2012


SU GİBİ BERRAK BİR YÜKSELİŞ

1-Bize şu anki görevinizden bahsedebilir misiniz?

Şu an Kaya Holding bünyesinde bulunan Abant Su’da Kurumsal İletişim Müdürü olarak görev yapmaktaydım. Hedef kitlemizin algısına yönelik çalışmalar, kendi iş hedeflerimizi destekleyen itibar yönetimi çalışmalarının planlanması, uygulaması ve denetlenmesi faaliyetlerini yönetiyorum.

2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

HOD pazarında çalışmaya Coca Cola Satış ve Dağıtım A.Ş. de TURKUAZ markası ile başladım. Coca Cola’ya başladığım ilk 3 ayı, bölge şefi yardımcısı olarak bana ayrılmış bölgedeki damacana su bayileri ile geçirdim. Bu sürede bayilerin şirket kuralları içerisinde hizmet etmesini sağlamak ve satışlarını yükseltmek için çalıştım. Sonraki yaklaşık      4 yıllık süreçte tüm Türkiye’de bulunan hod bayilerinin takibi, tüm satın alma sürecinin takibi, marka oluşumu kapsamındaki pazarlama aksiyonlarının hazırlanması ve gerçekleştirilmesi, müşteri şikayeti yönetimi, satış analizleri, hod pazarının takibi ve raporlanması, görevlerini yerine getirdim. 01.01.2009 tarihinde Kaya Holding’de çalışmaya başladım. Tamamlanmak üzere olan 4 sene boyunca sıfırdan yeni bir marka oluşturmanın tüm süreçlerinde yer aldım. Son 5 aylık dönemde ise gelişen satış kanalları ve büyüyen bir organizasyon olmanın vermiş olduğu gereklilik sonucu Kurumsal İletişim Müdürlüğü pozisyonuna atandım. İşletmelerde iletişim günümüzde daha geniş kapsamlı ve üzerinde daha fazla durulması gereken bir konu ve bu alanda da kariyerimi ilerletmek istiyorum.

3-Kaya Holding sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte kendisi nerede yer alacak ?

2008 mayıs ayında satış hayatına ABANT SU markası ile başlayan Kaya Holding, geçen bu kısa süre içerisinde köklü su firmalarının çok önüne geçmiş ve 288 su firması içerisinde ilk 10’a yerleşmiştir. Şu an başta İstanbul ve Ankara olmak üzere Batı Karadeniz ve Marmara Bölgesinin tamamında yer almaktayız. Halkın su tüketiminde daha bilinçli ve seçici hale gelmesi talebi cam ambalaja yöneltmiş ve bizi cam su pazarını kurmaya itmiştir. Türkiye’de 2012 yılı Ocak ayından beri ilk ve tek marka olarak       19 litre cam damacana ile müşterilerimize hizmet sağlamaktayız. Bizler bu alanda öncü olduk, sektöre yön verdik. Peşimizden birçok marka da küçük ölçekli cam ambalajlarla hizmet vermeye başlamıştır. Gelecekte Abant Su şu an ki gibi piyasa ihtiyaçlarını en iyi şekilde analiz eden ve bunları en kısa sürede karşılayan öncü marka olacaktır. Hedefimiz cam su sektöründe birinciliğimizi korurken, diğer tüm çeşitlerde de pazar lideri olmaktır. Bu kapsamda tüm çalışmalarımız devam etmektedir 2013 yılı için en büyük üretim yatırımlarını Abant Su yapmıştır.

4-Kaya Holding  olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz ?

Satış kadromuzu, hizmet bölgelerimizi arttırmış bulunuyoruz. Şu an su siparişi konusunda tüm platformlardan faydalanıyoruz. Müşterilerimiz dilerlerse telefonla sesli sipariş verebilir, dilerlerse tuşlama yöntemi ile sipariş verebilir, dilerlerse internet üzerinden sipariş verebilmektedirler. Siparişlerinde randevulu sipariş de tercihlerine bırakılmıştır. Şu an yine çalışmakta olduğumuz bir proje ile akıllı telefonlarından da bir tık ile sipariş verebilecekler. Projelerimizden bazıları 12 litre kapasiteli yeni bir cam damacana ve litrelik cam sular. Kısa zamanda diğer ürünlerimizide tüketici ile tanıştıracağız.

 

5-Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Cam su almak isteyen yeni müşterilerimize, abone olduklarında cam damacana koruyucu sepetini ve bpa içermeyen özel pompayı hediye olarak veriyoruz.

6-Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

2012 yılında Türkiye'de su pazarı hacmi yaklaşık    11 milyar litre, ve sektördeki toplam ciro yaklaşık 3.6 milyar TL civarındadır. Yabancı markaların payı pet su pazarında yüzde 50, damacanada % 17 dolayında. Türkiye’de kişi başı ambalajlı su tüketimi yaklaşık 137 litre, İspanya’da 123 litre, İtalya’da 189 litre, Almanya’da 165 litre, Belçika’da 120 litredir. Cam ambalaj, kendisine olan talep ve 2013 yılında farklı markalarında yeni cam ürünleriyle pazarda daha büyük yer kaplayacaktır. Şu an Türkiye pazarında cam ambalaj kullanım oranı Avrupadaki düzeyde değil ancak 2013 yılında bu alanda önemli artış olacaktır.

Emre OZAN

Abant Su

Kurumsal İletişim Müdürü