Logo
E-Bülten Kayıt

Haberler

nokta

SPOR ZİNCİRİNDEN DAHA FAZLASI

Temmuz 2013


SPOR ZİNCİRİNDEN DAHA FAZLASI

1-Bize şu anki görevinizden bahsedebilir misiniz?

Kadınlara özel global spor salonları zinciri Shapes For Women’in Türkiye yetkilisi ve Genel Müdürüyüm. 

2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Almanya Erlangen Üniversitesi Kimya Bölümü Ön Lisansı ve Ege Üniversitesi Kimya Bölümü, Biyokimya Anabilim Dalı eğitimimi tamamladıktan sonra, 1988 yılında İstanbul Üniversitesi’nde MBA yaparak iş hayatına atıldım. Belçika, Almanya ve Kanada’da uzun yıllar yaşadıktan sonra, Türkiye ‘de Kimya, Reklam ve Sağlıklı Yaşam gibi farklı sektörlerin yöneticilik pozisyonlarında görev aldım. Edindiğim tecrübeleri Egzersiz ve Sağlıklı Yaşam sektöründe kullanmaya karar verince 2007 yılında uluslararası bir Kimya şirketinin Türkiye’den sorumlu Ar-Ge Müdürlüğünden ayrıldım ve sektörün öncüsü Amerika’ya giderek çeşitli eğitimlere katıldım. Uzun gözlem ve araştırmalarım sonucunda aynı yıl dünyanın birçok ülkesinde şubeleri bulunan Shapes For Women’ ın Türkiye için “master franchise” hakkını alarak ülkemize geri döndüm. 2008 yılından beri bayilikler vermekteyim ve şu an Türkiye’de 17 ilde 50 yakın şube ile hizmet vermekteyiz. 

3-Shapes For Women sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak ?

Shapes For Women, Türkiye'de hem kadın girişimciliğini desteklemekte hem de kadın antrenörlerimize ve salon yöneticilerimize yarattığı iş imkanı ile kadınımızın toplumda daha sağlam bir yer edinmesine katkıda bulunmaktadır. Yıldan yıla büyüyen bayilik ağımız ve ekibimizle önümüzdeki yıllarda egzersiz ve sağlıklı yaşam sektöründe çok daha geniş bir yelpazede hizmet vermeyi amaçlıyoruz.

4-Shapes For Women olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz ?

Öncelikle global bir marka olmanın bilinciyle Shapes Türkiye ekibi olarak bizler dünya üzerindeki spor trendlerini yakından izleyip ülkemize getirmeyi bir sorumluluk olarak görüyoruz. Bu anlamda gerektiğinde yurtdışından getirdiğimiz antrenörler ile eğitimler düzenleyerek yatırımcılarımızın daima bir adım önde olması için onları sürekli destekliyoruz. 2012 sonunda Türkiye’de tanıtımını yapmış olduğumuz Piloxing egzersiz sistemi bu çalışmaya güzel bir örnektir. Şu anda Piloxing Türkiye’de sadece Shapes salonlarında uygulanmaktadır. Shapes egzersiz sisteminin en önemli özelliği pratik olması, yani çok kısa zamanda etkili sonuç vermesi. Bu nedenle sistemin işlemesinde alt yapının da pratik olmasına özen gösterdik. Özel web tabanlı ShapesNet yazılımı (CRM) programı ile yatırımcılarımıza online olarak salonlarının verilerine istedikleri an ve her yerden ulaşabilme imkanı tanıyor; değişen koşullara göre yazılımlarımızı güncelliyoruz. Öte yandan markalaşmanın ön koşulunun profesyonellik olduğunun bilinciyle, profesyonel sporcu olmayan yatırımcılarımıza en az bir spor akademisi mezunu istihdam etmelerini şart koşuyoruz.

 

5-Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Kadınlara özel spor salonlarımızda anneler günü, sevgililer günü, kadınlar günü gibi özellikle kadınlara özel günlerde ve haftalarda istisnasız tüm kadınlara özel kampanyalarımız oluyor. Bununla birlikte zaman zaman çeşitli meslek gruplarına özel kampanyalar da yapıyoruz. Zaten buna örnek olarak Kamupanya ile anneler gününde yaptığımız ortak çalışmayı gösterebiliriz. Ayrıca, sosyal medyadaki gücümüzü kullanarak, çeşitli ödüllü yarışmalar düzenleyerek dinamizmi canlı tutuyoruz. Hedef kitlemizin özelliklerine bağlı olarak, içerisinde bol enerji, dans ve müzik barındıran keyifli kampanyalar düzenliyoruz.

6-Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Hükümet tarafından da yapılan bilgilendirme mesajları ve obeziteyle mücadele programı kapsamında halkın bilinç düzeyi artmış ve egzersiz geleceğe yapılan bir yatırım olarak algılanmaya başlanmıştır. Artık ülkemizde egzersiz hobiden çok yaşam kalitesini artıran bir olgu haline geldi. Tabi bunun yanında kadınlarımızın önceliğinin zayıflamak olduğunu atlamamak gerek.

7-Şirket çalışanlarınız ve müşterileriniz için aktiviteleriniz mevcut mu?

Yatırımcılarımızın ve çalışanlarının motivasyonunu arttırmak için, ara ara toplantılar yapıyor; bowling günleri düzenliyoruz. Eğitici ve bilgilendirici toplantılarımız zaman zaman sivil toplum kuruluşları ile yapılan ve üyeleri de kapsayan nitelikte olabiliyor. Akut ile birlikte düzenlediğimiz Deprem Bilgilendirme; ÇYDD ile yapılan Organ Bağışı ve Eşrefpaşa Hastanesi ile gerçekleştirilen İlk Yardım konulu toplantılar bunlara örnektir.

Gediz ERSİN

SHAPES FOR WOMEN

Genel Müdürü