Haberler

SOFRALARDAKİ ALTIN LEZZET

Mayıs 2011


SOFRALARDAKİ ALTIN LEZZET

1-Bize şu anki görevinizden bahsedebilir misiniz?

Yaklaşık 9 aydır Yudum Gıda’nın Ticari Pazarlama Müdürü görevini yürütmekteyim. Görev alanımı ve sorumluluklarımı özetleyecek olursam; Yudum Gıda’da hem ulusal kanalda hem yerel kanalda hem de distribütör kanalının tamamında ticari ve pazarlama faaliyetlerinin tamamını üstleniyorum. Bunların yanı sıra İş Geliştirme faaliyetleri de sorumluluğum kapsamında, bu görevi de ihtiva ediyorum ve aynı zamanda firmanın Adana Bölge Müdürlüğü görevini de sürdürüyorum.

2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadar ki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Ben iş hayatıma aslında insan kaynaklarıyla daha da doğrusu stratejik planlamayla başladım. Ama o dönemlerde stratejik planlama gibi bir birim mevcut olmadığı için insan kaynakları departmanının çatısı altında çalışmalarımı sürdürüyordum. Süre gelen 4-5 yıllık dönemde stratejik planlama, özellikle de dengeli hedef karnesi konusu üzerinde uzmanlaştım. Asıl hedeflerime değinecek olursam; bir işin tamamını, bütün süreçlerini, tüm fonksiyonları ve detaylarıyla birlikte yönetebilmek istiyorum. Dolayısı ile kişisel hedefim beni böyle bir pozisyona taşıyabilecek her türlü girişimi gerçekleştirmek ve içinde bulunmaktır. İşin tamamını yönetmek istiyorsan sahadan geçmek zorunludur düşüncesine sahibim. Bu nedenle 4-5 yıl kadar önce rotamı ticari pazarlamaya çevirdim. Sahayı yönetmek ve sahayı öğrenmek adına, önümüzdeki dönemde bir süre daha bu şekilde hareket ediyor olacağım.

3-YUDUM GIDA sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak ?

Yudum Gıda’nın 1800’lü yıllarda başlayan bir hikayesi var. Şu an itibariyle sektörde lider. Ayçiçek Yağı, Mısır Yağı, Fındık Yağı, Kanola Yağı ve Zeytin Yağı ürün gruplarını bünyemizde bulundurmak üzere sıvı yağ sektörünün liderliğini elimizde tutuyoruz. Yudum Gıda mevcut olan bu potansiyeli ile öncül olarak konumunu korumak ve daha sonrada yapılacak yatırımlarla bu pozisyonu ileri noktaya götürmek istiyor. Yudum Gıda, Savola bünyesindeki bir firma. Savola’ya bakıldığında körfezdeki en büyük gıda şirketi olduğu görülecektir. Bu anlamda Savola Dünya’daki en büyük ilk 100 gıda şirketinden bir tanesi  ve çok ciddi bir ciroya sahip. Yudum Gıda Savola’nın Türkiye ayağı olarak faaliyetlerini sürdürmekte. Odağımız sıvı yağ üzerine olduğu için bu açıyı kaybetmeden, çalışmalarımızı bu noktaya doğru ilerleteceğiz. Bu doğrultuda girişimlerimiz daha da büyümek ve güçlenmek üzerine kurgulanmış durumda.

4-YUDUM GIDA olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz ?

Hızlı tüketim sektöründe faaliyet gösteren lider bir firma iseniz, aslında belirli bir noktaya sadece ürün satmıyorsunuzdur. Ürünle beraber aynı zamanda markanızı satıyorsunuzdur. Her şeyin de ötesinde bir hizmet satıyorsunuz demektir. Bu hizmet sipariş alma aşamasından sevkiyat süreçlerine kadar olan kısmı kapsadığı kadar, ürünü satılabilir hale getirmek, satış noktasının tüketicinin gözünde de pozisyonlanmasına yardımcı olmak aşamalarını da kapsıyor. Dünya’da bu işleyişin literatürü aslında ‘Kategori Yönetimi’ olarak adlandırılıyor. Türkiye’de ise bu sistem henüz çok fazla oturmuş değil, fakat bu konuyla ilgili ülkemizde ciddi girişimler söz konusu. Yudum Gıda’da kategori yönetimi aracılığı ile noktalarda sağlanan hizmeti farklılaştırıp, geliştirilmesine yardımcı olmayı sürdürecek ve bu sebeple hacmini daha da ileri noktaya taşıyacak.

 

5-Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Bahsettiğimiz gibi Yudum Gıda’nın ürünleri emtia diye geçen ürünler, dolayısıyla bir yüzdeye ayırmak gerekirse toplam aktivitelerimizin %70’i daha çok fiyat odaklı oluyor. Bunun dışında %30’u da noktadan çekişi desteklemeyi sağlayacak aktiviteler ya da noktanın sadakatini tetikleyecek aktiviteler oluyor. On-pack ürünler, görselliğimizi arttırıcı mağaza içi pazarlama uygulamaları, sadakati arttırıcı projelerde noktalara verdiğimiz hediyeler ya da onlara sağladığımız avantajlarla, satış noktalarımızın sadakatini sürekli kılmayı hedefliyoruz.

6-Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Sıvı yağ sektörü tüm Dünya’da yeni olmayan ve önemli bir süreçten geçiyor. Dünya’da mevcut bir tarım üretimi var, buna bağlı olarak tarımsal ürünlerin tüketimi var. Artan bir nüfusu çizelgesini göz önüne aldığımızda bu nüfus artışına paralel olarak artabilecek tarımsal alanın olmadığı gerçekliği bulunmaktadır. Dolayısıyla tüm tarım ürünlerinde ve özellikle sıvı yağ sektöründe bu sebeplerle hissedilebilen bir sıkışma söz konusudur. Sıvı yağ özellikle yenilenebilir enerji furyasından nasibini almış bir sektör. İlerleyen zamanda üretim ve tüketimin birbirini daha da fazla destekleyebilecek bir denge noktasına gelme ihtimalini oldukça yüksek görüyorum. Bu durum sektörde bir konsolidasyona neden olacaktır. Şu an bulunduğumuz yerden ileri gittiğimizde liderliği korumanın çok çetin bir mücadele olduğu bir dönemin bizleri beklediğini söyleyebilirim.

7-Şirket çalışanlarınız ve müşterileriniz için aktiviteleriniz mevcut mu?

Hem satış noktalarımızın sadakatini sürekli kılabilmek, hem de tüketicilerimiz üzerinde çekim gücü yaratabilmek adına bazı aktivitelerimiz mevcut. Bunun dışında satışın odaklanma işi olduğunu bildiğimiz için, satış ekibimizle yıl içerisinde dönemsel olarak gerçekleştirdiğimiz aktiviteler bulunmakta. Bu aktivitelerle onların moral ve motivasyonunu yukarı çıkarmayı hedefliyoruz, aynı zamanda bu motivasyona bağlı olarak satış hedeflerimizi realize etmeye çalışıyoruz

Mert KUNT

YUDUM GIDA

Ticari Pazarlama Yöneticisi