Logo
E-Bülten Kayıt

Haberler

nokta

SEKTÖRÜMÜZÜN TEMELİNİ OLUŞTURDUK

Mart 2009


SEKTÖRÜMÜZÜN TEMELİNİ OLUŞTURDUK

1. Bize şu anki görevinizden söz edebilir misiniz?

Kaleseramik bünyesinde halen sürdürdüğüm Marka&İletişim Grup Yöneticisi pozisyonu kapsamında markalarımız Çanakkale Seramik & Kalebodur için  yurtiçi ve yurtdışı pazarlarda interaktif ve klasik mecralar üzerinden kanal bazlı yapılan tüm tanıtım ve iletişim faliyetlerini yürütüyoruz. Bunun yanında yine departmanımıza bağlı çalışan müşteri memnuniyet yönetimi ve iletişim merkezi desteği ile Kaleworks bayi satış çalışanı iletişim kulübü ve Kaletech usta kulübü yönetimini sürdürmekteyiz . Departman bünyesinde çalışan yedi arkadaşımız aslen farklı uzmanlıklara sahip olmakla birlikte bütünsel olarak bakıldığında hem kulüpler hemde markalarımızın  tüm tanıtım ve iletişim faliyetleri anlamında entegre ve bütünsel çözümler yaratmayı hedeflemektedir. 

2. Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Kaleseramik’te on sene önce planlama sorumlusu  olarak başladığım kariyerim, yine grup şirketleri  dahilinde oldukça farklı pozisyonlarda ve fonksiyonlarda devam ettirdim. Mevcut görevlerim yanında eşzamanlı olarak değişken konularda bir çok proje yönetme imkanım oldu ve herbirinde yeni konularda kendimi geliştirme şansım oldu. Bir önceki görevimde ihracat şirketinin pazarlama yöneticiliğini yaparak yurtdışında çok pazarda farklılaşan ihtiyaç ve önceliklere göre iletişim çalışmaları gerçekleştirme imkanı buldum ve son bir senelik zaman dilimi kapsamında marka&iletişim departmanının başında hem yurtiçi hem yurtdışı pazarlar için kanal odaklı olarak çalışıyorum. Bu güne dek üstlendiğim görevlerde üretimden başlayarak pazara uzanan bir çok operasyon sürecinde kazandığım bilgiler yanında iç pazar ve dış pazar dinamikleri, sektör bilgileri, rakipleri yakından tanıma şansım oldu. Bu anlamda şimdiye dek çok yönlü gelişen kariyerimin günlük iş hayatımda ciddi avantajlarını yaşadığımı söyleyebilirim. Hakikaten işin mutfağını iyi bilmeden pazarlamasını yapamayacağınıza yapsanız da istediğiniz performansı elde edemeyeceğinize inanıyorum. Diğer önemli bir nokta ise işinizden zevk alarak çalışmanız ve hiç bir zaman bu anlamdaki isteğinizi kaybetmemeniz. Kişisel gelişimi sürekli kılmak, günlük değişen pazarlama dünyasını  yakından takip etmek ve tüm aktivitlerde farklılaşmanın yüksek performans için kritik olduğuna inanıyorum.  

3. KALESERAMİK nasıl ve ne zaman kuruldu? Hikayesinden bahsedebilir misiniz?

1957 yılında Çanakkale’nin Çan ilçesinde, Dr. İbrahim Bodur tarafından temelleri atılan Kaleseramik, bugün seramik sektöründe dünya devlerinden biri. Türkiye'nin ilk seramik karo üreticisi olarak kurulan Çanakkale Seramik Fabrikaları A.Ş.’nin ardından 1972 yılında ilk yer karosu üreticisi olarak kurulan  Kalebodur Seramik Sanayi A.Ş  aynı zamanda Türkiye’de seramik sektörünün de temelini oluşturturdu. Bu iki şirketimiz 2000 yılında birleşerek Kaleseramik, Çanakkale Kalebodur Seramik Sanayi A.Ş adını aldı. Çanakkale Seramik ve Kalebodur markaları ile üretim yapan Kaleseramik, hem teknolojik hem de ürün anlamında ilkleri seramik sektörüne getirmektedir. 1959 yılında ilk duvar karosu üretimi ile Türkiye’de seramik sektörünün temelini atmıştır. 1960 yılında Türkiye'de ilk kez alçak ve yüksek gerilim izolatörlerini üretimini gerçekleştirmiş, 1972 yılında Türkiye’nin ilk seramik yer karosu üreticisi olmuştur. 1962’de Türkiye'nin ilk seramik ihracatını gerçekleştiren Kaleseramik, Türkiye’nin dünyanın önde gelen seramik ihracatçısı ülkelerinden biri haline gelmesinin de öncüsü ve mimarı olmuştur. En yeni teknolojileri dünya ile eşzamanlı olarak Türk seramik sektörüne kazandıran Kaleseramik, Türkiye de ilk granit seramik üretimini 1990 yılında gerçekleştirmiştir. Twinpress teknolojisini ilk kez kurarak, doğaya en yakın ürünleri üreten, piyasaya sunan  ve halen bu konuda Türkiye’nin öncü, dünyanın ise sayılı şirketleri arasında yer almaktadır. 1m x 3m ebadında ve 3mm. kalınlığında seramik karosu ile dünyanın  en büyük, en ince ve esneyebilen  karosunu üreten ilk  şirketi olarak Kalesinterfleks ürününe imza atmıştır. Bu ürün ile Kaleseramik, ilk defa seramik karoyu farklı alanlara taşıyarak bir yapı malzemesi olarak kullanabilme imkanını da sunmaktadır. Türk seramik sektörüne ebatta  da yenilikler getiren Kaleseramik, duvar karosunda da 33x90 ebadı ile Türkiye’nin en büyük duvar karosunu üretmektedir.     

4. Seramik sektöründe özellikle mimari alanında önümüzdeki dönemde hangi trendlerin öne çıkmasını bekliyorsunuz?

Seramik kaplamalık malzemelerde trendin, doğala birebir yakınlıkta, varlığını varla yok arası ifade eden yumuşak geçişli, ‘FLUID’ dizaynlara” modern görünümlü düz satıhlara ve tekstil-deri ve geometrik efektler yapılmış ürünlere,  yoğun derinlik hissi veren  ve  üç boyutlu ürünlere doğru geliştiğini görüyoruz. Renklerde ise klasik bej, krem ve beyaz tonlarının yanında çok uçuk pembe, kahve, sarı (altın rengine  kaçan tonda), eflatun, su yeşili ve mavi renkler dikkati çekiyor.

5. KALESERAMİK olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Öncelikle üretimden satışa giden değer zincirindeki tüm halkalara daha yakın olmayı strateji olarak benimsemiş durumdayız. Bu sayede zincirinin her halkasını ayrı ayrı projelendirip operasyonda her biri için değer üretmeyi planlıyoruz. Bunu en güzel örnek Microsoft‘ ta başarı hikayesi olarak yayınlanan interaktif destekli sektörel sadakat kulübü çalışmamızdır. Proje hakkında kısaca bilgi vermek gerekir ise: Microsoft’un “Türkiye Bilişimle Kalkınıyor Projesi” kapsamında başarı hikâyesi olarak yayınlanmaya hak kazanan proje bayi ağı satış çalışanları ve seramik uygulama ustaları için web üzerinde oluşturulan iki ayrı portalın aktive edilmesi ile hayata geçirildi. Çanakkale Seramik & Kalebodur, KALEWORKS Bayi Çalışanlarıİletişim Platformu ve KALETECH Usta İletişim Platformu ile nihai tüketiciye değen tüm oyuncuları yakından tanımayı, satış performansına etkin değer kattığına inanılan bayi satış çalışanları, seramik ustaları ve sektör profesyonellerinin tümünün kendi aralarında da koordinasyonunu sağlayarak toplamda iş veriminin artmasını ve müşteri memnuniyeti skalasını yükseltmeyi amaçlıyor. Portalların her ikisi de topluluk bazlı sosyalleşme fikrinin geliştirilmesi amacıyla bu anlamdaki ihtiyaçlara karşılık verebilen Facebook benzeri sosyal iletişim ağı yaratılması ile başladı. İletişim, eğitim, sosyalleşme ve performans geliştirme gibi ana fonksiyonlar üzerine inşa edilen portallar, firma açısından pazar ile çift yönlü etkileşime de olanak sağlıyor. Hem pazarın dinamikleri birebir operasyonu yöneten ve son kullanıcının satınalma davranışında etkili olan uzmanlar üzerinde güncel takip edilme şansı yakalanmış oluyor, hemde firmanın satış ve pazarlama amaçlı yenilikleri eş zamanlı nihai müşterilere ulaşmış oluyor. İlgili portallara hizmet vermek üzere kurulan müşteri iletişim merkezi sayesinde, kullanıcılara hem internet üzerinden hemde telefon ile sürekli destek verilmesi hedefleniyor. Bu sayede platform üyelerinin firmadan ihtiyaç duydukları her an, her konuda yoğun destek alabilmeleri garantileniyor.

6. Aktif promosyon kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Yukarıda bahsi geçen KALEWORKS Bayi Çalışanlarıİletişim Platformu ve KALETECH Usta İletişim Platformu üzerinden çeşitli aktiviteler ve düzenlenen satış kampanyalarından istenilen performansı gösteren üyelerin hediyeler kazandığı bir sistem kurduk. Bu kulüpler için bize tedarik desteğini vermesi için INTERLINK ile anlaştık. Genelde kulüp uygulamalarından farklı olarak yurtiçi, yurtdışı bayilerimize ve nihai tüketiciye yönelik sık sık dönemsel kampanyalar düzenliyoruz.

Ayşen UZ

KALESERAMİK

Marka ve İletişim Grup Yöneticisi