Haberler

ŞARAPTA KALİTE TESADÜF DEĞİLDİR

Mart 2010


ŞARAPTA  KALİTE TESADÜF DEĞİLDİR

1. Bize şu anki görevinizden söz edebilir misiniz?

Şu anki görevim kutman şarapçılık bünyesinde kişiye özel degustatörlük yapmak. Yani Kutman şarapçılığın doğal fermentasyon yöntemiyle ürettiği ve özel mahzenlerde yıllandırdığı şaraplarını, şarap severlere ulaştırıp onlara degustasyon kuralları dahilinde tattırıyoruz. Şarap severlere aynı zamanda şarap kültürü hakkında detaylı bilgiler veriyoruz.

2. Degustatörlük nedir?

Genellikle şarapcılıkta kullanılan bir deyimdir. Diğer yiyecekler için de kullanılır. Şarapçılıkta şarabı tadarak kalitesini belirleyen kişi, tadımcı, şarap eksperi anlamına geliyor. Diğer yiyecek ve içecek maddelerinde bu cins kontrolleri yapanlara da degustatör ya da muayeneci denebilir.

3. Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Kişisel olarak iş hayatımda şarap merkezli çalışıyorum. Yaklaşık 10 yıldır Türkiye’nin en eski şarap üreticisi olan Kutman ailesiyle çalışıyorum. Her insanın kendisi için planladığı kariyer veya hayalleri vardır, ben bu noktada olmak istediğim yerdeyim. Bundan sonra bizzati şaraplık üzüm yetiştirmek ve yetiştirdiğim üzümlerle şarap yapmaktır.

4. KUTMAN şu an sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak?

Kutman şarapçılık şarapta kalite tesadüf değildir anlayışıyla üretim yapmakta ve yüksek kalitede şarap üretimiyle adından söz ettirmektedir. Özellikle kendi kontrolündeki bağlardan elde ettiği yüksek kalitedeki üzümlerden ürettiği şaraplar, şarap severlerin vazgeçemediği tatlar arasına girmiş durumdadır. Butik şarap üretimi konusunda Türkiye’nin en önemli şarap üreticisi noktasında yer almaktadır. Kutman şarapçılık gelişen pazar ve dünya koşulları içinde adından söz ettirebilecek ve şaraplarını dünyaya yayma gayretiyle alt yapı çalışmalarını sürdürmektedir. Türk şaraplarının dünyada pek tanınmamasından dolayışu anda ihracat noktasında diğer üreticiler gibi hedef büyütme gayreti içerisindedir.                                  

 5. Şarap’a uygulanan yüksek vergiler sektörü dolayısıyla tüketiciyi ne şekilde etkilemektedir?

Şarap tüketicileri ve üreticileri yıllardır şarap sektörüne uygulanan yüksek vergiler nedeniyle sıkıntı yaşamaktadırlar. Diğer sektörlere oranla astronomik diye nitelendirilebilecek bu vergi oranları, hem üretimi hem de tüketimi ciddi anlamda etkilemektedir. Şarap üreticileri, ürünlerini yüksek fiyatlardan satmak zorunda kaldığı için tüketiciler yüksek fiyatlar karşısında farklı tüketim alışkanlıklarına yönelerek, ithal ürünlere rağbet göstermekteler.

6. Türkiye’deki üzümler ile oluşturulan şaraplar dünya şarap literatüründe nerede ve KUTMAN’ın dünya pazarındaki hedefleri nelerdir?

Türk şarapları ve Türk Şarap Sektörü son dönemlerde çok ciddi ilerlemeler kat ederek, dünya şarap literatüründe üst sıraları zorlayarak kendine güçlü bir konum sağlamayı başarmıştır. Türk Şarapçılığının bu konuma yükselmesindeki en büyük etken, Anadolu’nun hem şarabın hem de üzümün anavatanı olmasıdır. Bu sebeple Türk Şarapçılığı dünya literatüründeki önemini her geçen artırmaktadır.       

7. Aktif promosyon kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Kutman şarapçılık olarak promosyon ve kampanya uygulamalarına pek katılmıyoruz. Sadece piyasada bulunmayan özel mahzen şaraplarımıza olan yüksek talep karşısında önemli firmalara özel hediyelik kutular tasarlayıp içine özel şaraplarımızı koyarak firmaların taleplerine cevap vermeye çalışıyoruz. Kutman şarapçılığın sınırlı sayıda ürettiği özel mahzen şarapları özel kişilere firmalar tarafından değerli bir hediye olarak  tercih edilmektedir.

Kadri HASDEMİR

KUTMAN ŞARAPLARI

Degustatör