Logo
E-Bülten Kayıt

Haberler

nokta

RENKLİ KOZMETİKTE PAZAR LİDERİYİZ

Ocak 2008


RENKLİ KOZMETİKTE PAZAR LİDERİYİZ

1-Bize şu anki görevinizden söz edebilir misiniz?

Flormar Kozmetik 'te Pazarlama Direktörü olarak çalışmaktayım. Pazarlama Departmanı olarak ekibimle beraber markanın genel startejilerini belirlemek , bu stratejiler doğrultusunda planlanan  hedefelere ulaşmada izlenecek yollarda  koordineli olarak diğer departmanlarla çalışmaktayız.

2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeşerinizi öğrenebilir miyiz?

1994'den beri kozmetik sektöründeyim. Kozmetik işi diğer pazarlama işlerinden daha farklı. Bu yüzden başarılı olmak için kozmetik sektörünün her noktasını çok iyi biliyor olmalısınız. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilimler Fakültesi mezunuyum. Kariyerime Enpa Dış Ticaret'te başladım. Bu deneyimden sonra bu yolda ilerlemeye karar verdim. Daha sonra Elizabeth Arden'in marka müdürlüğünü yaptım ve mağazacılığa geçtim. Hunca, Aromel, Özsoy firmalarından sonra geçtiğimiz ay itibariyle Flormar'da çalışmaya başladım. Kapasite ve vizyon olarak dikkat ederseniz pazar ve kurumsallık anlamında Hunca, Evyap ve tabii ki de Flormar var. Benim özellikle renkli kozmetik alanıyla ilgileniyor olmam Flormar'ı tercih etme sebeplerimden. Burada olmaktan gayet mutluyum.

3-Flormar şuan sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak?

Türkiye'de kozmetikle ilgilenen her kadın Flormar ürünlerini kullanıyor. Özellikle ojeler konusunda tartışmasız lideriz. Oje konusunda bir numarayız ve Türkiye'nin oje ihtiyacının yaklaşık  %70'ini biz karşılıyoruz. Ülkemizde A grubu tüketiciler kuaförlere gidiyor kuaförlerde kullanılan ojenin markası ise Flormar. 319 dediğiniz zaman aklınıza Flormar'dan başka bir marka geliyor mu? Sanmıyorum. Kısacası biz her kadına ulaşıyoruz. Amacımız ise bayanlara sadece oje ile değil renkli kozmetik ürün gamımızla ulaşmak. Bunun yanı sıra  ürün gamımızda kalitesi yüksek ürünleri daha da ön plana çıkararak tüm Türkiye'nin kullandığı bir marka haline gelebilmek. Tabii ki sadece Türkiye'de değil ihracat  faaliyetlerimizde de oldukça başarılıyız.  Yurtdışında çok büyük pazarlarımız var ve dolayısıyla her iki anlamda da aktif ve lider konumda olmayı hedeşiyoruz. Flormar olarak 50 farklı ülkeye ihracat yapıyoruz. Avrupa ülkelerinden İsveç, Danimarka, İngiltere, Fransa; eski SSBC'nin dağılmış olan bölümleri var. Bunların dışında Ukrayna, İran, Irak, Ortadoğu ülkeleriyle birlikte toplamda az önce de belirttiğim gibi 50 ülkeye ihracat yapmaktayız.  Bu ülkelerin içinde en büyük müşterimiz ise Ukrayna. Avrupa'da da ağırlığımızı koymak istiyoruz; ancak onların bir kendine dönük kapalı dünyası var ve o kapalı dünyanın içine girmek sanıldığı kadar kolay değil. Daha çok kozmetik de  Fransa, İtalya hegemonyası var diyebiliriz. Ancak son 2 yılda biz Flormar olarak artık Türkiye'nin de adını bu ülkelerde duyuruyoruz.

Renkli Kozmetikte Flormar olarak hedeşerimizi gerçekleştirdik Pazar lideriyiz bir yandan bu liderliğimizi sürdürürken ki bilirsiniz tepede kalmak kolay değildir diğer yandan da farklı segmentlere gireceğiz

Zaten şu aşamada cilt bakımı olarak piyasada yer alan ürünlerimiz var ama cilt bakımının renevasyonunun yapılması, geliştirilmesi gerekiyor. Cilt bakımında, makyajda elde ettiğimiz başarının altında kaldık. Bunun sebebi makyajda  %45 net pazar payımız var. Dolayısıyla cilt bakımı ile ilgili bazı hedeşerimiz var ama onun dışında da farklı segmentler var. Bunlar elbette ki zaman içerisinde gerçekleşecek  Flormar olarak kurumsal bir firma olduğumuz için 1 yıllık değil 5 yıllık planlar üstünde çalışıyoruz. Beş yıllık planlarımız içinde boya, ağda, parfüm bütün massmarket stratejilerinin içerisinde olması gereken ürün türlerinin hepsini tüketicilere sunacağız. 10 sene sonra dünyada kozmetik sektöründe marka olmak ise ana hedefimiz

4-Flormar olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Her şeyden önce artık Flormar olarak Müşteri Odaklı bir yönetim ve çalışma sistemimiz var. Bizim iki türlü müşterimiz var birincisi ürünlerimizi sattığımız noktalarımız ikinci ise nihai tüketici. Bugün iki tarafta da hizmet çok önemli eğer siz firma olarak hizmet götüremiyorsanız veya ortaya çıkan sorunlarda çözümcül yaklaşımlarla müşterilerinizin sorunlarını çözemiyorsanız güç kaybetmeniz kaçınılmazdır. Bu sebeple her iki grupta da amacımız kaliteli hizmet ve müşteri odaklı bir hizmet anlayışı. Özellikle son yılların trendi CRM, Flormar olarak bizimde vazgeçilmez hizmet anlayışımızı oluşturuyor. Özellikle nihai tüketiciyi anlamaya çalışmak beklentilerini çözmek ve o doğrultuda ürünlerimizi ve aktivitelerimizi planlamamız bizi başarıya götüren en önemli sebeptir.

5-Aktif promosyon kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Son yapılan kampanyalarımızda tamamen Nihai tüketiciye yönlendik. Sektörde son yıllarda pazarı yöneten tamamı ile nihai tüketici yani ürünlerinizi noktadan satın alan tüketicilerimiz. Eskiden parfümeri sahipleri noktasında satılmasını istediği ürünleri planlar ve onları satardı oysa şu anda tüketicinin taleplerini karşılamaya yönelik talep edilen ürünlere raşarda yer veriyor bu sebeple firma olarak bizde tamamen tüketiciye yönelmiş durumdayız. Kampanya ve aktivitelerimizde tüketiciye yönelik hediyeli satışlar ve her alışverişinde bizi tercih ettiği için tüketicilerimize özel hediyeler sunuyoruz

6-Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Türkiye'de kozmetik sektörü son 10 yılda hızlı bir gelişme ve büyüme kaydetmiştir. Genç ve büyüyen bir popülasyona sahip olan Türkiye'de toplam nüfusun %70'i, 35 yaşın altındadır.  Özellikle genç nüfusun kişisel bakım ürünlerine yönelmesi ile (kişisel bakım ürünü kullananların %47 si 18-34 yaş grubunda), önceki yıllara göre bu ürünlere olan talep artmıştır. Sosyo-ekonomik ve psikolojik etkiler dışında, çok sayıdaki ürün çeşitliliği ve artan reklam çalışmaları da insanların ilgisini arttırmıştır. Türkiye'de 20 milyon kişi kişisel bakım ürünleri kullanmaktadır. Ancak kişisel bakım ürünleri kullanım oranı henüz daha gelişmiş ülkelerin kullanım oranlarının çok daha gerisindedir.

7-Yönetim olarak içten dışa doğru karşılaştığınız sorunlar nelerdir?

Tabiî ki hayatta hiçbir iş kolay değildir bakıldığında yaşamın kendi içerisinde dahi doğumdan ölene kadar bir çok zorlukla karşılaşıyoruz bu açıdan bakıldığında yönetim sürecinde ve stratejileri uygularken de mutlaka karşılaştığımız zorluklar oluyor  ancak önemli olan firmada herkesin işini severek yapması ve çözümcül anlayışla soruna yaklaşması, Flormar’da da genel olarak böyle bir yapı olduğundan karşılaşılan sorunlar sadece pazarın ekonomik dengesizlikleri ile sınırlı kalıyor.

Arzu KARTAL

 FLORMAR Pazarlama Direktörü