Logo
E-Bülten Kayıt

Haberler

nokta

PRATİK, DOĞAL LEZZETLER

Şubat 2012


PRATİK, DOĞAL LEZZETLER

1-Bize şu anki görevinizden bahsedebilir misiniz?

Şu an Easyfood markasıyla hazır yemek sektörüne giren Easyfood Kurumsal İletişim Yöneticisi olarak görev yapmaktayım.Evet. Firma bir aile şirketi ancak buna buluşma demeye tercih etmem çünkü hep içindeydim. Easyfood markasının ortaya çıkması, logonun belirlenmesi gibi birçok konuda fiilen çalışmadığım dönemlerde de katkılarım oldu. Bugün itibariyle Easyfood’un marka konumlandırması, tanıtım ve PR faaliyetlerini iletişim danışmanlığı konusunda uzman bir ekip ile beraber yürütüyorum. Dolayısıyla, yüksek lisans konusunda aldığım eğitimi tamamlayan nitelikte bir çalışma içindeyim.

2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Tabi ki. 2007 yılında Sabancı Üniversitesi Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Toplumsal ve Siyasal Bilimler programından mezun oldum. Mezun olduğum yıl Avrupa Birliği tarafından verilen Jean Monnet Burs Programı ile Londra’nın saygın üniversitelerinden City Üniversitesi’nde İletişim Politikaları konusunda yüksek lisans yaptım. Tezimi yazmak amacıyla, Londra’da bulunduğum dönemde Kamusal İlişkiler konusunda danışmanlık hizmeti veren Bell Pottinger Public Affairs ve The Campaign Company adlı kuruluşlarda staj deneyimlerim oldu. Daha sonra 2009 yılının Şubat Ayı’nda tez çalışmalarımın tamamlayarak mezun oldum. Tez çalışmalarımın hemen sonrasında 3 ay süre ile Doğuş Holding Başkanlık Ofisi Dış İlişkiler Bölümü’nde staj yaptım.

3-Easyfood olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz? Aile şirketinde çalışan birisi olarak, aile şirketinde çalışmayı mı yoksa profesyonel olarak başka bir şirkette çalışmayı mı daha zor görüyorsunuz?

İkisinin de kendisine göre zorlukları var elbette. Dolayısıyla, kişinin beklentilerine bağlı olarak tercihler değişebilir. Eğer, aile şirketinde görev tanımınız yapılmış, eşit çalışma koşulları da oluşturulmuş ise profesyonel hayattan çok da farkı kalmıyor. Bu nedenle koşullar uygunsa aile şirketinde çalışarak onu bir adım daha ileri taşımak bana göre tercih edilebilir. Bizim bir iddiamız var. Diyoruz ki; Pişmiş yemeği marketten alıp eve getirebilir; oda sıcaklığında saklayabilir; istediğiniz zaman ısıtıp yiyebilirsiniz. Nedir bu yemekler? Etli kuru fasulyeden, dana kuşbaşı soteye; Levrek buğulamadan, arpa şehriyeli pilava kadar birçok yemeği ev yemeği tadında müşterilerin beğenisine sunuyoruz. Bunu da “uzun ömürlü gıda” diyoruz.  Hazır Yemekler, Vakit Kazandıran Ürünler ve Hazır Tatlılar olarak 3 temel ürün grubumuz var.  Ürünlerimizi farklı ambalaj seçenekleri ile hem bireysel hem de kurumsal müşterilerimize hitap ediyoruz.

4-Sağlıklı beslenme konusunda Easyfood’un çalışmaları var mı?

Müşterilerimizden özellikle hazır tatlı grubu içinde yer alan ayva ve kabak tatlısının diyabetik versiyonları konusunda talepler geliyor. Bu konuda çalışmalarımız sürüyor. Easyfood ürün grubu içinde yer alan tüm uzun ömürlü gıdaların üretiminden, müşteriye ulaştığı ana kadar tazeliğine ve besin değerlerinin korunmasına dikkat ediliyor. Dolayısıyla, sağlıklı beslenme konusu bizim için çok önemli.

 

5-Marketlerde başka hazır yemeklerde var.  Easyfood’un farkı nedir?

Hazır yemek alanında hizmet veren diğer markalardan en büyük farkımız ürünümüz oda sıcaklığında uzun süre saklanabilen, ev yemeği tadında, katkısız ve %100 doğal olması. Ayrıca, tamamı Türk mühendisler tarafından yürütülen bir AR-GE çalışmasının ürünü olarak ortaya çıkması, Avrupa veya Amerika’dan alınan “know-how” ile piyasaya çıkan diğer ürünlerden farkımızı ortaya koyuyor.

Easyfood ürünleri, 2 yıla aşkın süren, İstanbul Teknik Üniversitesi Kimya Metalürji Fakültesi Gıda Bölümü ile geliştirilen “Easyfood Özel Pişirme Yöntemi” sonucunda ortaya çıktı. Bu alandaki AR-GE çalışmalarımız Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı (TTGV) tarafından da onaylandı. Buna bağlı olarak, 2009 yılında TTGV’den 143.000 $ kredi desteği sağlandı. Farklı ambalajlama teknikleri konusunda çalışmalarımız halen sürmekte. Bu konuda farklı bilimsel kurullardan destek almaya devam ederek, AR-GE faaliyetlerimize kaynak oluşturmayı amaçlıyoruz.

6-Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Hazır Yemek Türkiye’de, Avrupa ve ABD’ye göre biraz daha yeni bir alan.  Türkiye’de şu anda hazır tatlı konusunda oluşmuş bir pazar var. Ancak, daha önce bazı denemeler olmasına karşın hazır yemek konusunda istenilen pazar oluşturulamadı. Easyfood “ev yemeği tadında” ürünleri ile müşterinin hazır yemek grupları konusundaki olumsuz görüşünü, olumluya çevirecek. Buna inanıyoruz.

Sarp TUNÇAY

Easyfood

Kurumsal İletişim Yöneticisi