Logo
E-Bülten Kayıt

Haberler

nokta

PAZARDAKİ ÖNCÜLÜĞÜMÜZÜ SÜRDÜRÜYORUZ

Mayıs 2009


PAZARDAKİ  ÖNCÜLÜĞÜMÜZÜ SÜRDÜRÜYORUZ

1. Bize şu anki görevinizden söz edebilir misiniz?

2007 Eylül ayından bu yana Eczacıbaşı Schwarzkopf Kuaför Ürünleri Genel Müdürlüğü’nü yürütüyorum. Kuruluşumuz Eczacıbaşı ve Henkel Schwarzkopf’un %50-50 ortaklığı olup Türkiye pazarında kuaför sektörüne yönelik profesyonel ürünlerin pazarlamasını yapmaktadır. Schwarzkopf 111 yıllık bir kuruluştur ve yaklaşık 60 yıldır Eczacıbaşı tarafından Türk kuaförlerine ve tüketicilerine sunulmaktadır. Önceleri lisanslı satışı yapılan ürünler 1999 yılında kurulan ortaklık sonrasında daha da çeşitlenerek gerek ürün gerekse eğitim hizmetleri ile sektörün gelişimine de katkı yapmaktadır.

2. Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

BÜ İşletme bölümünden mezun olur olmaz Eczacıbaşıİpek Kağıt’ta Ürün Yöneticisi olarak iş hayatıma başladım. Derler ki 5 yıl Eczacıbaşı’nda kalırsanız hiç kopamazsınız. Benim için de öyle oldu. 23 yıldır Eczacıbaşı içinde çeşitli kuruluşlarda kariyerimi pazarlama alanında sürdürdüm. Önce İpek Kağıt’ta Ürün Yöneticisi kadamelerinde ilerledikten sonra Pazarlama Müdürlüğü görevini üstlendim. Daha sonra yine bir Eczacıbaşı kuruluşu olan Girişim Pazarlama’nın pazarlama bölümünü yöneterek pekçok Eczacıbaşı markasının pazarlanmasında, yeni iş ve ortaklıklar kurulması ile yeni proje ve iş geliştirme alanlarında görev yaptım. Hatta bu görevim sırasında şimdi Genel Müdürlüğünü yaptığım Eczacıbaşı Schwarzkopf’un ortaklık çalışmalarında da yer aldım. Son olarak kısa bir süre tekrar İpek Kağıt’a dönerek Pazarlama Müdürlüğü’ne devam ettikten sonra 1.5 yıl kadar önce Eczacıbaşı Schwarzkopf Kuaför Ürünleri Genel Müdürlüğüne atandım.

3. ECZACIBAŞI SCHWARZKOPF şu an sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak?

Schwarzkopf bir dünya markası ve özellikle sektörde verdiği eğitimlerle sunduğu hizmetleri, geliştirdiği ürünleri ile son yılların en hızlı büyüyen firması. Türkiye’de ise uzun yıllara dayalı Eczacıbaşı işbirliğinden de aldığı güç ile pazardaki öncülüğünü pekiştirerek sürdürüyor. İçinde bulunduğumuz ekonomik koşullar maalesef her sektörü olduğu gibi bizim sektörümüzü de etkiledi. Ancak ekonomi geliştikçe, yaşam kalitemiz ve sosyokültürel gelişimimizle beraber kuaför sektöründe de hızlı bir toparlanma ve gelişme bekliyoruz. Kadının iş hayatında daha çok yer alması ile kuaföre gitme gereksinimi daha da artmaktadır. Günlük bakımın ötesinde kendisini iyi ve güçlü hissedebileceği bir imaj için kuaförlerimiz her zaman kadınların yanındadır. Kozmetik sektörünün genelinde olduğu gibi kuaför sektörünü de önümüzdeki yıllarda hızlı bir gelişme beklemektedir.

4. ECZACIBAŞI SCHWARZKOPF olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Öncelikle inovatif ürünlerin geliştirilmesi ve pazara sunulması ile kuaförlerimizin çok farklı uygulamalar yapmasına olanak sağlıyoruz. Ancak bundan da daha önemlisi sağlanan teknik ve işletme bazlı eğitimlerle onların profesyonel ve kişisel gelişimlerine katkıda bulunuyor, müşterilerine verdikleri hizmetlerinin çeşitlenmesine ve kalitesinin artmasına destek oluyoruz. Essential Looks Seti ile moda ve trendler konusunda yılda iki kez çok kapsamlı rapor ve teknikler sunuyoruz. Tabii bununla da kalmıyor. Çünkü Kuaförlük bir sanat dalı olduğu kadar her bir kuaför kendi başına KOBİ diyebileceğimiz büyüklükte bir işletme. Bu anlamda yönetim danışmanlığı da yapıyoruz ve daha verimli salon yönetimi konusunda yön gösteriyoruz. Kısacası ‘’professional partners’’ kavramı çerçevesinde, kuaförlerimizle onların ihtiyaçları özelinde ortak çalışmalar yürütüyoruz.

5. Aktif Promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Her yıl puan bazlı bir kampanya kitapçığı oluşturuyoruz. Bizle çalışan kuaförlerimiz alışverişlerinde topladıkları puanlarla kendilerini geliştirebilecekleri pek çok farklı eğitimi yurt içi ve yurtdışında alma olanağına kavuşuyor. Eğitimlerin yanı sıra salonda ihtiyaç olan malzeme ya da salon desteğine de sahip olabiliyorlar. Bunun dışında yıl içinde salonda işlem artışı ya da salondan ürün satışını destekleyecek pek çok aktivite planlanarak uygulanıyor.  Hatta bu aktivitelerde yer alan salon personeli de başarıları ölçüsünde ödüllendiriliyor. Örneğin, INTERLINK ile yürüttüğümüz Bonacure teşvik sistemimiz ile salon personelinin salon içi verimliliği artırılırken kuruluşumuzun satışları da desteklenmiş oluyor.

6. Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Daha önce de belirttiğim gibi kozmetik sektörü ve özelinde kuaför kategorisi gelişime çok açık. Gelişen ekonomik koşullar ve yaşam standartları kişisel bakım gelişimi ile yakından bağlı. Önümüzdeki dönemde sektörümüzün eğitim düzeyinin de gelişimi ile beraber artan hizmet kalitesi ve gelişen yaşam koşulları birleşince çok hızlı bir büyüme olacağını bekliyoruz.

7. Şirket çalışanlarınız ve müşterileriniz için aktiviteleriniz mevcut mu?

Müşterilerimize ve müşterilerimizin çalışanlarına yönelik sadakat kampanyalarımızı yıllık ya da dönemsel puan kampanyaları ile yürütüyoruz. Çalışanlarımız ile ise dönemsel olarak küçük kutlamalar yapmak ya da işimizi geliştirecek fikir paylaşımlarında bulunmak için bir araya geldiğimiz aktiviteler düzenliyoruz. Ayrıca tüm Eczacıbaşı Topluluğu’nda uygulanan yenilikçiliği destekleyen bir teşvik sisteminin içinde yer alıyoruz.

Viki MOTRO

Eczacıbaşı Schwarzkopf Kuaför Ürünleri

Genel Müdür