Logo
E-Bülten Kayıt

Haberler

nokta

OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE ÖNCÜ KURULUŞ

Ağustos 2018


OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE ÖNCÜ KURULUŞ

 

 

1-Bize şu anki görevinizden söz edebilir misiniz ?

Hattat Otomotiv Pazarlama şirketinde E-ticaret ve Sosyal Medya yöneticisi olarak çalışmaktayım. Pozisyonumun adı itibariyle de şirketimizin web ortamındaki ticari ve sosyal platformlarının yönetiminden sorumluyum.

2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz? 

Yaklaşık 10 yıldır bu şirkette çalışıyorum. Burası aynı zamanda benim ilk iş yerim, yani gözümü iş hayatına burada açtım diyebilirim. Bu günde mevcut işim gereği artık E-ticaret ve Sosyal Medya yöneticisi olarak şirketi tanıyor ve şirketin yapısını biliyor olmamdan da ötürü yeni markamızla ilgili bazı planlamalarımız var. Hattat Otomotiv Pazarlama olarak ürettiğimiz yeni bir markamız var. Bu markanın gelecekteki konumunu arkadaşlarımla beraber yönetip onu iyi bir yere konumlandırmayı istiyor, bize faydalı olması açısından sonuçlandırmaya çalışıyoruz. Kişisel olarak hedefim, bahsettiğim gibi 10 yıldır burada olduğum için şirkete olan bağlılığım oldukça yüksek. Şu an yürütmekte olduğum marka projesi için; bu markanın Türkiye’de ve inşallah olursa da Avrupa’da bilinirliğini en yüksek seviyeye çıkarmak ve markayı en değerli markalar arasına sokmak en büyük hedefim şuan. 

 3-Hattat Otomotiv şu an sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak?

Şirketimizi şu sebepten ötürü özel bir konumda görüyorum.  Biz bir otomotiv şirketiyiz ama hemen hemen yürüyen her araç grubuna bir ürün üretiyoruz. Traktörlerden, ağır ticaretlere, otomobillerden, deniz araçlarına kadar pek çok ürünümüz var. Uçan araçlar hariç hemen hemen her araç için parçalarımız var. Bu yüzden aslında sektörde krizlerden neredeyse çok az etkileniyoruz. Düzenli olarak gelirlerimiz yükseliyor satışlarımız artıyor. İlerisi adına da şirketimizin çok yönlü, çok fazla farklı sektörlere, farklı araç gruplarına ürün verdiği için bunu hep avantajımıza kullanarak ileride de yine aynen özel konumumuzu koruyacağımızı düşünüyorum. 

4-Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Şirketimiz bir satış şirketi olduğu için pek çok farklı stratejiler pek çok farklı araç gereçler kullanıyoruz ve bu bir olmazsa olmaz. Çünkü müşterilere ulaşmak için çok fazla rekabet var. Pek çok bizim gibi firma var sektörde hepsi kendince bir avantaj fırsat sunmaya çalışıyor. Bizim de son bir yıldır INTERLINK ŞİRKETLER GRUBU ile beraber bir müşteri sadakat programımız var. Burada amacımız bayilerimiz dışında bayilerimizin de satış yaptığı alt bayilere ulaşmak, hatta oradan ustalara ulaşmak. Ürünlerimizin o noktalardaki geri dönüşlerini almak, onlara da dokunmak için böyle bir yol tercih ettik. En nihayetinde biz zaten bayilerimizle görüşüyoruz, konuşuyoruz onların yanına gidip onların bir çayını içip, tanışma fırsatımız oluyor. Ama onların alt bayilerine çok fazla bayi olduğu için ulaşma şansımız pek tabi olmuyordu. Bu yolla INTERLINK‘le beraber gerçekleştirdiğimiz bu projede amacımız o noktalara kadar inmekti ki. Bu program bizim için gerçekten çok faydalı oldu.

5.Bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Otomotiv sektörü ülkemiz için oldukça önemli bir sektör. Hatta ülkemizin can damarlarından biri olarak görüyorum. Yüzde yüz yerli sermaye dediğimiz kelimenin anlamını burada yaşadım. Bu yüzden de açıkçası kendi ülkem adına bu tarz firmaların daha çok olmasını ve daha çok görmeyi istiyorum. Otomotiv sektörü özelinde bakarsak bu tarz şirketlerimizin artması ülkemiz için ülkemizin geleceği için çok daha iyi olacaktır. Tabi bunun içinde pek çok teknolojik altyapı kurmak gerekiyor. Şirketlerin ileriye dönük yatırımlar yapması gerekiyor. Ama benim gördüğüm bir diğer önemli şey de şirketinize çok güzel bilgisayarlar alıp, çok güzel teknolojik alt yapı kurabilirsiniz ama insan kaynağı da çok önemli. Burada çalışan insanlarımız da bizim için çok önemli. İnsanın deneyimlerini de arttırmamız lazım. Sektördeki çalışanlarında deneyimini arttırmak lazım. Bu sayede ülkemiz adına, otomotiv sektörü önemli olduğu için insan kaynağının da gücünü yükselterek daha iyi bir noktaya gelebilir diye düşünüyorum. 

6.fiirket çalışanlarınız ve müşterileriniz için aktiviteleriniz mevcut mu?

Şirketimizdeki her çalışanın kendisini buraya ait hissetmesi için burada çeşitli motivasyon toplantılarımız oluyor. Bunun üzerine kişisel eğitim programlarımız oluyor, bu şirkete giren şirkette bulunan insanların kariyeriyle alakalı ileride ne olmak istiyor hangi pozisyonda olmak istiyor bununla alakalı o kariyeri çizmesine yardımcı olabilecek aktiviteler oluyor. Bununda dışında bir takım olabilmek için eğitim ve kişisel gelişimin dışında spor etkinliklerimiz oluyor. Bir araya gelip birbirimizle mücadele ediyoruz; çünkü insan en iyi ekip arkadaşını mücadeleyle tanır.  Bu yüzden şirkette buna oldukça önem veriyoruz. Oldukça sık bir araya geliyoruz beraber programlar gerçekleştiriyoruz. fiirket içinde bunları gerçekleştirirken tabii ki bayilerimiz içinde aktivitelerimiz oluyor. Onlarla yurtiçinde yurtdışında çeşitli toplantılar düzenliyoruz. Belli hedefleri gerçekleştirdiğimizde onlarla beraber bir araya gelip onların duyurularını yapıyoruz. Başarılı olan bayilerimize bu başarılarını yada onları onurlandırmak için toplantı ve aktivitelerimiz oluyor.