Logo
E-Bülten Kayıt

Haberler

nokta

OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE 60 YILLIK BİRİKİM

Mayıs 2012


OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE 60 YILLIK BİRİKİM

1-Bize şu anki görevinizden bahsedebilir misiniz?

2008 yılı Haziran ayından beri İnci Holding grubunun yurtiçi satış ve pazarlama operasyonunu yöneten İncitaş Motorlu Araçlar Sanayi ve Ticaret A.Ş.’nin pazarlama müdürüyüm. Departman olarak; İnci Akü San. Ve Tic A.Ş.’nin ürettiği  İNCİ, EAS ve Hugel akü markaları, ayrıca İncitaş Hayes-Lemmerz Jantaş (Manisa ) Fabrikası’nda üretilen Hayes-Lemmerz Jantaş Ağır Vasıta Jantları ve yurtdışından ithal edilen Alcar markalı alüminyum alaşımlı binek jantları, Aurora (Kore), Uniroyal (Almanya), Apollo (Hindistan), Kenda (Taiwan) lastiklerinin iç piyasa satış ve pazarlama faaliyetlerini yürütmekteyiz.

2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

YTÜ Makine Mühendisliği mezunuyum. Sırasıyla Nissan Otomotiv ve Doğuş Otomotivde uzman olarak görev aldıktan sonra Karland otomotiv A.Ş.’ de 3 yıl pazarlama müdürlüğü yaptım.

3-İncitaş sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak ?

İncitaş Türkiye genelinde toplamda 250 ana bayi ve 3500’ü aşkın perakende satış noktasında mevcuttur. 2012 ve sonrasında kurumsal gelişimi destekleyen, paydaşlarına değer katan kurum imajını güçlendirmek amacındayız. Bayi ve perakende ağımız için hedeflediğimiz gelişim planları üzerinde çalışmalarımız başlamış bulunmaktadır. Yeni fabrikamız ile artacak üretim kapasitemiz ve teknolojik gelişim odaklı çalışmaları ile İncitaş olarak müşterilerimizin kalite, güven ve konfor beklentilerini yenilikçi, lider hizmet ve ürünlerle, doğaya saygılı olarak karşılamak ana hedefimizdir.

4-İncitaş olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz ?

“60 yıllık deneyim, sonsuz başarma tutkusu” temasıyla 16-18 Mart 2012 tarihleri arasında Antalya’da gerçekleştirdiğimiz bayi toplantısında 60. yılımızı 200’ü aşkın toptancı ana bayi ve 550’nin üzerinde perakende bayisi ile birlikte kutladık. 750’nin üzerinde bayimiz ile bir araya gelerek kurumsal ve bireysel hizmetlerimizi 2011 yılı değerlendirmesi ile 2012 yılı hedeflerini ve stratejilerini paylaşarak hizmet yapımıza büyük bir vizyon kattığımız inancındayız.

 

5-Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

İncitaş olarak hemen hemen her ürün gamında farklı dönemlerde bayilerimize yönelik çeşitli aktivite ve kampanyalar düzenliyoruz. Bu bazen seyahat bazen bayi toplantısı bazen de bir aktivite olabiliyor. Kampanyalarımızı yer yer promosyon ürünleri ile destekliyoruz.

6-Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Türkiye’de akü endüstrisi ve üretim kapasiteleri oldukça yüksek seviyede bulunmaktadır. Türkiye pazarı yerli üreticilerin hâkimiyeti altında bulunmaktadır. Pazarın %80’inden fazlasının yerli firma hâkimiyetinde olduğu düşünüldüğünde kalite ve fiyat avantajı ile ithal ürünler tercih edilmemektedir. Akü, otomotiv sektörünün yaşayan, ömrü kısa sayılan bir hızlı tüketim ürünü sayıldığından, ısı ve saklama koşullarına hassasiyeti de göz önünde bulundurulduğunda satış ve servis ağında güçlü olan yerli markalar tercih ediliyor. Sektörün kısa vadeli geleceğinde ithal markaların gerek pazar payı, gerekse teknolojik açıdan yerli üretimin önüne geçmesinin zor olacağını öngörüyoruz.

7-Şirket çalışanlarınız ve müşterileriniz için aktiviteleriniz mevcut mu?

Şirket çalışanları ile her yıl düzenli olarak gerçekleştirdiğimiz eğitim programlarımız var. Bir de satış ekibinin yetkinliklerini arttırıcı içerikleri değişken birçok eğitim seminerleri düzenliyoruz.

Aslı ERDEM

İncitaş M. A. San. ve Tic. A.Ş.

Pazarlama Müdürü