Haberler

ÖNCÜ VE PAZAR LİDERİ

Ekim 2009


ÖNCÜ VE PAZAR LİDERİ

1. Bize şu anki görevinizden söz edebilir misiniz?

Mopsan Veteriner Ürünleri Ltd. Şti Genel Müdürlük görevini yürütüyorum. 

2. Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

2002 yılında Mopsan ailesine Ürün Sorumlusu olarak katıldım. 2003 yılında İstanbul Avrupa Yakası Bölge Müdürlüğüne, 2005 yılında da Bölge Müdürlükleri Koordinatörlüğüne getirildim. 2007 yılında Mopsan Satış&Pazarlama Müdürü olarak görevime devam ettim. 2009 yılı itibariyle profesyonelleşen yapımızın bir gereği olarak, ilgili müdürlüklere yeni çalışma arkadaşlarımızın katılmasıyla, şirketteki görevime Genel Müdür ünvanıyla devam etmekteyim. 2005 yılından bu yana kurumsallaşma sürecinde, şirket içi ve dışı iş politikalarımızda gerçekleştirdiğimiz regülasyonlarla önemli ilerlemeler kaydetmekteyiz. 2005 yılında yaptığımız 5 yıllık iş planımızın, 2010 yılına yaklaştığımız bugünlerde, başarıyla tamamlıyor olmasının gururunu yaşıyorum. Tabiiki çalışmalarımız bitmedi, çalışma arkadaşlarımla birlikte, katedilen yola rağmen, yine de yolun başında olduğumuzu düşünüyoruz. Kısa vadedeki hedefim, şirketimizin yıllık planları doğrultusundaki hedeflerini en üst düzeyde gerçekleştirebilmesini sağlamaktır. Yıl sonuna yaklaştığımız bu günlerde yıllık iş hedeflerimizi %100 oranında gerçekleştirebilecek olmanın verdiği sevinç içindeyiz. Uzun vadedeki hedefim ise, şirketimizin kurumsallaşma yönünde atmış olduğu adımları daha da perçinleyerek, yapımızın sağlam temellere dayanmış bir sistem üzerinde devamlılığını sağlamak ve Mopsan’ı “benchmark” olarak görülecek bir hizmet şirketi olarak markalaştırmaktır. 

3. Hill’s/ Mopsan şu an sektörde nerede? Hizmet anlayışınızdan bahseder misiniz? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak?

Öncelikle, 1993 yılından beri başarıyla distribütörlük faaliyetlerini yürüttüğümüz Hill’s markasını tanıtarak söze başlamak isterim. Hill’s dünyadaki Veteriner Hekim’lerin kendi köpek ve kedilerini besledikleri ve aynı zamanda kendi petlerini beslemeleri için müşterilerine tavsiye ettikleri bir numaralı pet maması üreticisidir. Premium segmentte faaliyet gösteren Hill’s markası, süpermarket mamalarından farklı olarak, sadece ve sadece Veteriner Klinikleri ve Petshoplarda satışa sunulmaktadır. Hill’s ürünlerini süpermarketlerde bulmanız olası değildir. Çünkü ürünlerimiz ancak ve ancak profesyonel kişiler aracılığı ile tavsiye edilir. Hill’s ürünlerinin premium olmasışüphesiz sadece süpermarkette satılmayışından kaynaklanmamaktadır. Hill’s ürün gamını 2 ana başlıkta toplayabiliriz. Science Plan ürünleri (sağlıklı evcil hayvanları dengeli beslemek için üretilmiş mamalar), Prescription Diet Ürünleri, (hasta hayvanların tedavisine destek amacıyla üretilmiş mamalar). Ürünlerimiz, sağlıklı bir evcil hayvanı beslemek amacı olduğu gibi hasta bir evcil hayvanın tedavisine destek gibi faydaları da söz konusudur. Keza, Premium olmanın diğer bir koşulu da ürünlerimizin, evcil hayvanın yaş, cins, ırk ve hayat evresine göre çeşitlilik arz etmesinden kaynaklanmaktadır. Mopsan, Hill’s markasının Türkiye’deki ilk ve tek distribütörüdür. Merkezi İstanbul’da olmak üzere, İzmir, Ankara ve Antalya bölge müdürlükleri aracılığı ile Türkiye genelinde geniş bir hizmet ağı ile pek çok ilde faaliyetlerine devam etmektedir. Türkiye genelinde, evcil hayvan sahiplerine yaklaşık 1000 Veteriner Kliniği/Petshop aracılığı ile hizmet vermektedir. Mopsan kurulduğu günden bu yana sektörde öncü ve pazar lideri olmanın gururunu yaşamaktadır. Gelecekte de sektördeki konumunu sabit tutmak hatta daha da pekiştirmek ana amacımız. Başarımızın en önemli nedeni; Mopsan’ın tüm müşterilerinin istek ihtiyaç ve beklentilerini “Müşteri Memnuniyeti” esasına göre karşılamayı amaçlaması ve müşterileri ile olan ilişkileri, ticari amaç dışında, sektörün büyümesine ve gelişimine katkıda bulunacak, uzun vadeli eğitici/destekleyici projeler geliştirmek yönünde bir misyonla hareket etmesinden kaynaklanmaktadır. Şirket olarak hiçbir zaman geçici – kısa vadeli sonuçlarla müşterilerimiz karşısına çıkmadık. Her zaman uzun vadeli hem sektöre hem kişisel olarak müşterilerimize fayda sağlayacak sonuçlarla/çözümlerle kendilerine döndük.

4. Aktif promosyon kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Öncelikle bizim müşteri yapımızı 2 ana gruba ayırmak gerekir. İlki ürünlerimizi tavsiye eden veteriner hekimler ve petshoplar. İkincisi de ürünlerimizi satın alan evcil hayvan sahipleri (nihai tüketiciler). İlk grup müşterilerimiz için; yıl boyunca devam eden eğitim seminerleri ve  kongreler düzenlemekteyiz. Bunun yanında sektörel gelişim adına, çeşitli destek projeleri gerçekleştirmekteyiz. (Klinik Teknik Modernizasyon programı, Organizasyon Sponsorlukları… gibi). İkinci grup müşterilerimiz için ise çeşitli eğlenceli- bilgilendirici yarışmalar düzenlemekte ayrıca sektörde gerçekleştirilen organizasyonlara sponsor olmaktayız. Bu noktadaki tüm aktivitelerimizdeki amacımız, evcil hayvan sahiplerini bilinçlendirmektir. Çünkü biliyoruz ki, bilinçli evcil hayvan sahibi evcil hayvanı için en iyi yaşam kalitesini sağlayacaktır. Sağlıklı olan bir evcil hayvan, mutlu bir evcil hayvan sahibi demektir. Başarımızın arkasındaki en önemli faktör olduğuna inandığım çalışma arkadaşlarım için de yıllık eğitim ve motivasyon aktiviteleri düzenlemekteyiz. Eğitim aktivitelerimiz kişisel gelişim ve sektörel gelişime yöneliktir. Bununla birlikte yönetim kadromuz genellikle veteriner hekim ve işletme kökenli yöneticilerden oluştuğu için, lisansütü eğitim (master, doktora)  seviyemiz yüksektir. Yöneticilerimize akademik kariyerleri konusunda da maddi ve manevi destek vermekteyiz. Tüm çalışanlarımıza, yılda bir kere yurt içi ve yurt dışı olmak üzere toplam 2 kez motivasyon aktivitesi düzenlemekteyiz. Bunun dışında sinerjiyi arttırmak adına küçük piknikler düzenleyip, eğlenceli akşam yemeği organizasyonları da yapmaktayız.

 5. Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Öncelikle ülkemizin ekonomik kriz dolayısıyla sıkıntılı günleri geride bıraktığını açıkça gözlemlemekteyiz. Bunun finansal ve sektörel yansımalarını da görmek mümkün. Bununla birlikte yine de kriz öncesinde ve sonrasında proaktif düşünmek, Pazar ve ekonomik koşullara göre hareket etmek ve ilgili tedbirleri almak son derece önemlidir. Mopsan olarak stratejilerimizi bu yönde geliştirdik ve geliştirmeye devam ediyoruz. Premium mama sektörü günden güne büyümektedir. Sektör lideri olarak gerek kendi segmentimizdeki rakiplerimizden gerek de segment dışındaki markalardan pet sahiplerini bilinçlendirerek pazar payı alarak büyümemize devam etmeyi planlamaktayız.

Taner GÜNER

MOPSAN

Genel Müdür