Haberler

MOBİLYA SEKTÖRÜNDE MARKA OLMAK

Ocak 2013


MOBİLYA SEKTÖRÜNDE MARKA OLMAK

Marka olmanın koşulları; Marka her şeyden önce tüketicinin hayatına estetik ve kolaylık katmalıdır. Tüketici tarafından gereksinim duyulan ürün ya da hizmeti en hızlı, en güvenilir, en verimli şekilde karşılamalıdır. Yine marka olmak ürün ya da hizmet üretirken talep inovasyonu oluşturacak bilgi ve birikime sahip olmayı gerektirir. Faaliyet alanınızda farklılık oluşturmayı gerektirir. Bulunduğunuz sektörde birçok konuda öncü olmayı gerektirir. Vizyona yani hedeflere sahip olmayı, strateji kurmayı, profesyonel, etik davranmayı gerektirir. Güçlü yetkili satıcı ağlarına, insan kaynaklarına ve sistemlere sahip olmayı gerektirir. Yenilik peşinde koşmayı, durmadan çalışmayı ve hep bir adım önde olmayı gerektirir. Sorumluluk sahibi olmak hep ön koşuldur.

Marka, üreticinin ve satıcının sözüdür.

Tüketici mal ve hizmet satın alırken çoğunlukla marka olduğu için fazla bedel ödemeyi göze alarak, güvendiği firmaların ürettiği ürün ve hizmeti satın alır. Eğer marka olmanızın karşılığındaki kaliteli hizmet ve ürünü tüketiciye sunmuyorsanız aldatan durumuna düşerseniz ve bu durum uzun süre devam etmez. Günümüzde tüketici bilinci gittikçe artmakta, medya, dernekler ve sanal ortam tüketiciyi zor durumda bırakan markaların milyonlarca insana duyurulmasına meydan vermektedir. Kısacası uzun dönemde sağlam altyapı ile bulunduğu sektörde marka olma yolunda ilerlemek isteyen ya da marka olan firmaların, kaliteli ürün ve hizmeti tüketici beklentilerine uygun şekilde sunma sözü vermeleri, bu sözü de tutmaları gerekmektedir. Marka olma yolunun önemli adımlarından olan tescil ve logo çalışmaları da firmamız tarafından    1997 yılında marka tescili belgesi alınarak yapıldı. Markanın sahipliğinin resmi belgeler ile kanıtlanması firmanın markaya yaptığı yatırımında göstergesidir. Marka adınız ile müşterilerinizin aklına ilk gelecek itibar marka yolunda yaptığınız yatırımların geri dönüşüdür. İtibar yönetimi müşterinin marka ile iletişime geçtiği ilk anda başlar. Markanın ürünleri ile ilgilenen müşteri aldığı veya alacağı hizmette firmanın geçmişine bakarak oluşan fikir algısı ile satışa dönüşmesini sağlamaktadır. Orka Banyo denildiğinde tüketicinin aklına mükemmeli arayanlar için sadece banyo mobilyası gelir. Ürettiği banyo mobilyası çok kalitelidir, Orka Banyo hızlı hizmet verir, ürün gamı geniştir, ölçü ve renk alternatifli ürün kataloğu ile tüketiciye çok seçenek sunar, satış noktalarına rahat ulaşılabilir, yenilikçidir ve en önemlisi satış noktalarına ve nihai tüketiciye verdiği sözü tutar. Markanız kurumsal vizyonunuzu belirlemede de önemli rol oynar. İşe en başında başlarken belirli bir dönemde ki planların yapılmış olması gerekir. Kurumsal vizyonumuz önümüzdeki beş yılda uluslararası pazarda aranan marka olmak, yetkili çalışanlara sahip olmak ve tüketicilere hızlı, kaliteli ürün sunmaktır. Orka bir balina türüdür. Çok hızlıdır, ömrü çok uzundur, büyük bir aile olarak yaşarlar. Firmamız marka çağrısı yaratırken isminin anlamı da marka stratejisi hakkında bilgi vermektedir. Marka denildiği zaman rakiplerinizden ayrılır özellikleriniz olması gerekir. Banyo mobilyası ülkemizde üretimi genelde seramik, mutfak mobilyası, vitrifiye ve aksesuar gibi diğer üretimlerin yanında ikinci, üçüncü v.s. iş kolu olarak yürütülmektedir. Orka Banyo ise yirmi yıldır sadece banyo mobilyası üretmektedir. Yine ülkemizde banyo mobilyası üretimi sanayi olarak yapılmamaktadır. Orka banyo ise son teknolojik endüstriyel makine parkı ile 18.000 metrekare fabrikasında sanayi üretimi gerçekleştirmektedir. Kalite belgelerinin tüm gerekliliklerinin yerine getirildiği tesiste tüm çalışmalara ait belgelerle uluslararası akreditasyon sağlanmıştır. Aile şirketi olmasına rağmen uluslararası şirketlerin vizyonuna sahip, vizyonu doğrultusunda da kurumsal çalışmalar gerçekleştirmektedir.

Yazan: Ömer YILMAZ 

Ömer YILMAZ Kimdir?     

Otelcilik bölümü mezunudur. 1992 yılında yapı malzemeleri satışı yapar, daha sonra ev tadilatı işleri yaparken gelen yoğun banyo ve mutfak talepleri ile sektöre girdi. Bakırköy’de 3 usta ile banyo ve mutfak mobilyaları imalatına başladı. 1997 yılında Orka Banyo bütün departmanlarını bir araya getirerek şimdi ki üretim yerinde faaliyete geçirdi. Şu anda Orka Banyo Mobilyaları Yönetim Kurulu Başkanlığını yürütmektedir.