Haberler

MOBİL PAZARLAMA’DA DEV İŞBİRLİĞİ

Mart 2009


MOBİL PAZARLAMA’DA DEV İŞBİRLİĞİ

İş dünyasında gelişen teknolojileri maksimumda kullanmayı hedefleyen ve MOBİL Pazarlamanın önemini bilen INTERLINK sizlerden de gelen talepler doğrultusunda bu sektörün en büyüklerinden DATAPORT Bilgi İşlem Çözümleri San. ve Tic. Ltd. Şti. ile 4 aylık bir çalışma sonunda, entegrasyonu ve işbirliğini sağladı.

Bildiğiniz gibi INTERLINK, müşteri sadakat sistemleri ve puan promosyon alanında çalışan bir firmadır. Türkiye’de bu sektörü oluşturan INTERLINK, her zaman yapmış olduğu gibi ilkler ile sektöründe öncü olmuş ve çalıştığı firmalara en iyi hizmeti vermeyi amaçlamıştır. Dataport’ ta Mobil Pazarlama alanında yapmış olduğu projeler ile çok dikkat çeken ve sektörünün zirvesinde yer alan uygulamacılarındandır. INTERLINK, DATAPORT ile sağladığı işbirliği ile bilinen pazarlama sistemlerinin yanı sıra “Mobil Pazarlama“ ile firmalara bu alanda da çözümler üretip hizmet vermeye başlayarak yeni bir sinerji ortaya çıkartmıştır. Bu sinerjiden en çok fayda sağlayacakların siz değerli müşterilerimiz olması kaçınılmazdır.

Mobil pazarlamanın önemi:

Mobil pazarlama, dünyada ve ülkemizde artan bir gelişme gösteriyor. Nitekim yeni teknolojiler, markaların pazarlama aktivitelerinin etkinliğini takip etmelerine kolaylaştırıyor. Klasik bir pazarlama kampanyasının içerisine eklenen mobil “call-to-action” uygulamaları sayesinde kampanya ve seçilen iletişim kanalının etkinliği hakkında sağlıklı ölçümleme yapılması sağlanıyor. Tüketicinin cep telefonu her zaman yanında ve her zaman açık durumda, bu  sayede marka ve içerik sağlayıcılar hedef kitleye her zaman ve her yerde ulaşabiliyorlar. Artık evde, işyerinde, arabada, tatilde kısaca her yerde pazarlama mesajını alan ve ilgi duyduğu mesaja yine mobil olarak dönüş yapabilen yeni bir tüketici kitlesi ile karşı karşıyayız. Mobilite’ yi ister tek başına ister klasik pazarlama karmasının içerisinde kullanarak hedef kitleye etkili ve ölçülebilir şekilde ulaşmak artık mümkün.

İşte mobil pazarlamanın en önemli özellikleri;

  • Telefonlar hep yanımızda!
  • Hedef kitleye istediğiniz anda ulaşırsınız
  • Düşük maliyet
  • Ölçümleme olanağı var
  • Tek taraflı veya çift taraflı olabilir
  • Kolay uygulanır

Uygulama sürecine ilişkin adımlar;

  • Planlama: Amaç, hedef ve bütçe belirlenmesi....
  • Hedef kitle: Hedef kitlenin belirlenmesi ve sınıflandırılması, ve veri tabanlarının hazırlanması
  • Kampanya kurgusu: Teknolojinin, işleyiş sürecinin belirlenmesi
  • Medya planlamasının yapılması: Medya olarak kullanılacak araçların tespit edilmesi
  • Zamanlama: Kampanyanın süresinin belirlenmesi
  • Ölçümleme: Geri dönüşlerin ölçülmesi

Mobil pazarlama, klasik pazarlama kurgularını desteleyen ek bir kanaldır; hedef kitleye lokasyon ve zaman açısından istenilen şekilde ulaşılması için en etkin, belki de tek yöntemdir.

Mobil pazarlama geleneksel pazarlama mecralarına entegre edilir. İşte bazı örnekler:

Mobil pazarlama ile müşteriler belli kriterlere göre gruplanabilir ve mevcut pazarlama kanalları ile entegre edilir. CRM için veri oluşturulur ve değerlendirilir. Firmalar, tüm bu olanak ve yenilikleri kullanarak, farklı pazarlama kurguları ile tüketicilere ulaşabilir. En bilinenleri genelde promosyon, çekilişler, reklam, sponsorluk, oyun veya sms, barkod’lu sms ve melodilerin mobil içerik olarak verilmesi gibi değişik kurgulardır.

Örnek olarak bazılarını temel özellikleri ile gözden geçirelim;

Bilgiyi Yaz ve SMS Yolla: En bilineni gıda ürünlerinde paket içine yazılmış bir şifre ve bazı kişisel bilgilerin SMS ile gönderilmesinden meydana gelebilir. Anında, bedava konuşma, sms gibi hediye kazandırılabilir.

Çekiliş: Satın alınan markanın ürününün üzerinden veya içinden çıkan şifrenin SMS atılması istenir ve kişiye her attığı şifre için 1 çekiliş numarası verilir, daha sonra Milli Piyango izniyle çekiliş yapılıp hediyelerin gönderimine kadar ki bütün süreç INTERLINK tarafından gerçekleştirilip SMS atanlar arasından seçilen talihlilerin hediye kazanması sağlanır.

Oylama: Oy kullanmaya dayalı kurgularda iletişim teknikleri kullanılır. TV’lerde yapılan yarışmalarda oylama sırasında reyting tavan yapar. İnsanlar olayı ve oylamayı konuşur, program popüler olur.

Bilgilendirme: Ürün bilgisinden, operasyon bilgilerine, hizmetlerden kazanımlara kadar birçok bilgilendirme yapılabilir. Mesela puan kampanyalarında kazanılan puanlar ve birikmiş puanlar, anında kazananların cep telefonlarına SMS olarak gelebilir.

Soru/Cevap, Evet/ Hayır tipi uygulamalar:  Soruya verilen doğru cevaplar bir çekilişle ya da anında verilen hediyeler ile ödüllendirilir; ikinci soru gönderilir gibi sıralı kurgular olabilir.

WAP: Kablosuz Internet’in yerini tutan ve mobil telefonlara Internet’in ulaşmasını sağlayan teknolojilerdir. Artık müşterileriniz size her yerden ulaşabilir. Kullanıcılar Wap üzerinden alışveriş yapabilir, bilgi alabilir, servislere abone olabilirler ve interneti gezer gibi mobil telefonu araç olarak kullanabilirler.

Mobil logo, melodi ve video:  Kullanıcıya bedava logo ve melodi verilir. Mobil dünyada logo-melodi çok değerlidir. Hem markanın reklamını yapar hem de müşteri memnuniyeti yaratır.

Mobil oyunlar: Mobil oyunlar hediye verilebilir, oyunların içerisinde reklam yapılabilir, Örneğin bir araba yarışı oyununda sanal tabelalarda oto markaları ve içecek reklamları kullanılabilir.

CRM-Müşterinin ilişkileri yönetimi: Mobil pazarlamada çok lazımdır ve mobil kanalda, izin alınmadan yapılan anında müşteri memnuniyetsizliği yaratabilir.

MMS: MMS reklam dünyasında kuvvetli bir yöntemdir. Kullanıcıya MMS ile doğrudan renkli görseller ve hareketli resimler gönderilebilir.

Mobil reklam: Internet veya televizyon üzerinde yer alabilen reklamların aynı şekilde marka ve harekete destek verecek şekilde kullanılmasıdır.

Lokasyon bazlı servisler (LBS):  Örneğin; stadyumda ev sahibi ekip kazanmış ise kaybedene değil ama kazanan takımın veritabanında yer alan taraftarına “bugünkü galibiyetin anısına, istek listenize kaydettiğiniz yünlü kaşkol ve çubuklu formayı stad da bulunan mağazamızdan bu mesaj ile indirimli alabilirsiniz ” gibi bir mesaj (izin tabanlı olarak) gönderilebilir. Belirli bir zaman içinde yapılan bu kampanya; hem kişisel, hem lokasyon bazlı, hem anlık, hem de çizgi altı bir yapıya sahip. Bu mobil mecrada sadece mobil olanaklar ile kurgulanmış bütünleşik bir pazarlama kampanyasına küçük bir örnek.

Bu hizmetlerden yararlanabilmek için bizimle 0212 324 77 01 no’ lu telefondan irtibat kurmanız yeterli olacaktır.