Haberler

MANN+HUMMEL İLE RÖPORTAJ

Ocak 2014


MANN+HUMMEL İLE RÖPORTAJ

1-Bize şu anki görevinizden bahsedebilir misiniz?

Şu an Mann+Hummel’de Pazarlama ve Ürün Yönetiminden sorumlu olarak çalışmaktayım. Görevimin büyük kısmı bağımsız yenileme pazarındaki aktiviteleri kapsıyor.

2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerınızi öğrenebilirmiyiz?

Yaklaşık beş senedir otomotiv ve yedek parça sektöründe satış ve pazarlama alanında çalışıyorum. Bunun son iki yılı Mann+Hummel’de geçirdim. Yenileme pazarında Mann-Filter markasını her anlamda en doğru şekilde konumlandırmak için satış ve pazarlama ekibi olarak çalışmalarımız devam ediyor.

3-Mann+Hummel sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak ?

Mann+Hummel Grubu filtrasyon çözümlerinde önde gelen küresel bir uzman ve uluslararası otomotiv ve makine mühendisliği sektörleri için geliştirme ortağı ve orijinal ekipman tedarikçisi. Yani Mann+Hummel aslında global olarak faaliyet gösteren bir sistem üreticisidir. Türkiye’de de yenileme pazarında Mann+Hummel markası ile grubun ürün portföyünde yer alan araç bakım ve onarımı için filtre elemanlarının satışını gerçekleştiriyor. Aynı zamanda bu yıl içerisinde Türkiye’de OE için üretim yapan bir fabrikası da açıldı. Bu Mann+Hummel’in Türkiye’yi önemli pazarlardan biri olarak gördüğünün kanıtı. Türkiye’de uzun süredir yenileme pazarında özellikle otomotiv ürünleri grubunda sürdürdüğü pazar liderliğini, üretim ile de devam ettirmeyi amaçlıyoruz.

 

4-Mann+Hummel olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz ?

Mann-Filter markasının küresel mottosu, Perfect Parts Perfect Service. Yani sadece sunduğu üründe değil sunduğu hizmette de mükemmel olmak. Bayi ağımıza diğer yedek parça firmalarının sunmadığı lojistik, finans, satış, pazarlama ve eğitim anlamında bir çok ek hizmet getiriyoruz. Bu satış ağımızdaki bayilerimizi birer iş partneri olarak değerlendirmemizden kaynaklanıyor. Son kullanıcı nezdinde de en iyi hizmeti verebilme anlamında çalışmalarımız var. Bunun bir örneğini sürekli yenilenen online kataloglarımız ve web sitemiz ile sergiliyoruz. 

5-Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Yedek parça sektöründe genel olarak kampanyalar fiyat odaklıdır. Mann-Filter olarak pazardaki koşullara göre fiyat odaklı kampanyaların yanı sıra yedek parça sektöründe örneğine az rastlanır kampanya ve aktiviteler de gerçekleştiriyoruz. Örneğin bu sene ilkbahar döneminde en iyi slogan kampanyamızı hayata geçirdik ve tamamladık. Geçtiğimiz sene “Mann-Filter Sanayilerde!” etkinliği ile Türkiye’nin yetmişten fazla noktasında sanayilerdeki servis ve atölyelere ulaştık.  

6-Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Otomotiv yedek parça sektörü çok dinamik bir sektör. Ana sanayi ile paralel büyüyen fakat kendi içindeki dinamikleri daha farklı bir sektör. Bu sektörde oyuncu sayısı ana sanayideki oyuncu sayısından çok daha fazla. Bu anlamda sunduğu hizmette ve kalitede istikrarlı olan şirketlerin ayakta kalabileceğine inanıyoruz. Ana sanayi için orijinal ekipman üretebilen, sadece parça değil sistem üretebilen şirketler her zaman bir adım daha önde olacaktır.  

7-Şirket çalışanlarınız ve müşterileriniz için aktiviteleriniz mevcut mu?

Şirket çalışanlarımızın motivasyonunu artırmak, şirket içi iletişimi kuvvetlendirmek ve performansa göre ödüllendirmek için periyodik olarak grup aktiviteleri düzenliyoruz. Ek olarak müşterilerimiz ile de yıl içerisinde planladığımız organizasyon ve seminerlerle bir araya gelme şansı yakalıyoruz.

Mustafa ER

Mann+Hummel

Paz. ve Ürün Yönetim Sor.