Logo
E-Bülten Kayıt

Haberler

nokta

LEZZETİN TECRÜBEYLE BULUŞTUĞU NOKTA

Ekim 2011


LEZZETİN TECRÜBEYLE BULUŞTUĞU NOKTA

1-Bize şu anki görevinizden bahsedebilir misiniz?

BANVİT A.Ş.’de Pazarlama Direktörü olarak görevimi sürdürmekteyim. Kurumda 1993 yılında göreve başladım. Göreve başladığım andan itibaren marka gelişiminin sürekliliği kapsamında Denetim Elemanı, Şube Müdürü gibi pozisyonlarda görev aldım. 2001 yılından bu yana Pazarlama Direktörü olarak görevime devam etmekteyim.

2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadar ki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Kariyerimin büyük bir bölümü Banvit’le beraber harmanlandı desem yanlış bir değerlendirme olmaz. Kurumda 1993 yılından  bu yana çeşitli görevlerde bulundum. Son görevim Pazarlama Direktörlüğü’nün görev kapsamını da değerlendirecek olursam; pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi, satış aktivitelerinin yönetimi, marka bilincinin arttırılması ve yaygınlaşması, yeni pazarlar ve ürün yelpazelerinin oluşturulması, sorumluluk alanlarımın ana hatlarını oluşturmaktadır. Bu bağlamda sahiplendiğim bu markaya ilerleyen dönemlerde yeni değerler, vizyon genişliği ve daha büyük pazarlar sunabilmek kariyerimin en büyük hedefi konumundadır.

3-BANVİT sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak ?

Banvit’in sektördeki rolü oldukça sağlam ve nitelikli. Sektördeki konumumuzdan bahsetmek gerekirse; 1968 yılında yem üreticisi olarak faaliyetlerine başlayan Banvit, 1984 yılında adım attığı kanatlı sektöründe, Türkiye’deki ilk ambalajlı, temizlenmiş taze piliç üretimini gerçekleştiren marka ünvanına sahiptir. Ayrıca 2006 yılından bu yana Banvit Yem markasıyla, Marmara, Ege ve Anadolu’da büyükbaş yem üretimi ve satışı da gerçekleştiriyor. Türkiye’de yakalamış olduğu bu başarıya paralel olarak, yurtdışı yatırımları kapsamında 10 yıldır Romanya’daki kanatlı sektöründe de faaliyetlerini başarıyla sürdüren Banvit’in; bu ülkede tahıl depolama siloları, damızlık kümesleri, bir yem fabrikası ve bir de kuluçka tesisi mevcut. Birçok oyuncunun yer aldığı ve ciddi rekabetin sahnelendiği kanatlı sektörü, yapılan yatırımlarla Türkiye’nin konu üzerindeki gücünü tüm Dünya’ya hissettirmeye devam ediyor.

4-BANVİT olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz ?

Ülke olarak ‘Tarım ve Hayvancılık’ sektörü alt gruplarında, coğrafik şartlarımızla avantajlı olan bir konuma sahibiz. Ülkemizin bu konudaki avantajlarını başarıya dönüştürmenin yolu, tecrübe ve yatırımdan geçiyor. Bu değerlendirmeden yola çıkarak, ilerleyen dönemlerde planladığımız yatırımlarla BANVİT’i daha ileri noktalara taşımayı öngörüyoruz. Diğer önemli bir hususta iş konumuza duyduğumuz saygı ve buna bağlı olarak en önemli ayaklarımızdan biri olan sağlık. Sağlık ve şeffaflık ilkelerinden ödün vermeyen markamız, üretim süreçlerinin izlenmesine ve üretilen ürünlerin geriye dönük takibine olanak sağlayan "İzlenebilirlik" sistemi ile tüm Banvit tüketicilerini www.banvit.com adresinden, aldıkları ürünlerle ilgili üretim bilgilerine rahatlıkla ulaşabilme imkanı yaratıyor.

 

5-Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Büyüyen organizasyon yapımızda, 2010-2011 yılında satış ekibimiz için kendi içimizde yaptığımız sadakat projesini, 2011-2012 yılı için hedef müşteri kategorilerimize yaygınlaştırmayı planladık. Bu planlama sonrasında yaptığımız araştırmalar neticesinde hayata geçirilen proje çerçevesinde INTERLINK ile iş birliğimizi oluşturduk. 01 Eylül 2011 itibariyle canlıya alınan ve müşterilerimizle buluşturduğumuz sadakat projemiz ‘Banvit’le Kazanıyorum’ ile satış artışı konusunda başarı sağlamayı ve müşterilerimiz arasında organik bağ kurmayı hedeflemekteyiz.

6-Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Türk Kanatlı Sektörü, ülkemiz tarım kesiminin en güçlü alt kollarından birisidir. 2010 yılsonu verilerine göre kanatlı sektöründe yaklaşık 1.450.000 bin ton piliç ve hindi eti üretimi yapıldığı tahmin ediliyor. Diğer yandan sektörün yıllık cirosunun ise 4 milyar dolar civarında seyrettiği öngörülüyor. Çeşitli bürokratik engellerin henüz çözüme kavuşturulamaması nedeniyle Avrupa Birliği’ne ihracat gerçekleştiremeyen kanatlı sektörü, bugün başta Türki Cumhuriyetler olmak üzere, Orta Doğu ve Uzak Doğu ülkelerine artan miktarlarda ihracat yapıyor. Bu veriler göz önüne alındığında ülke ekonomisinin gıda tüketimi ayağında can damarlarından biri olan kanatlı sektörü, yapılan yatırımlarla gelişimine her geçen gün devam etmektedir. Bahsi söz konusu bürokratik engeller aşılırsa sektörün yaratacağı müthiş hareketliliğin, Türk Ekonomisi’ne nasıl bir katma değer sağlayacağını görmek hiç de zor olmayacaktır.

7-Şirket çalışanlarınız ve müşterileriniz için aktiviteleriniz mevcut mu?

Sosyal yaşamı seven ve bünyesinde barındıran bir markayız. Spora destek veren bir vizyonumuz var, bunun dışında yıl içerisinde dönem dönem çalışanlarımız ve aileleri ile bir araya gelme şansını yakalıyoruz. Çeşitli spor faaliyetleri, düzenlenen yemekler aktivitelerin başını çekerken, çalışanlarımızın motivasyonunu da en üst seviyeye çıkarmamıza yardımcı olmakta.

Zafer TANSEVER

BANVİT

Pazarlama Direktörü