Logo
E-Bülten Kayıt

Haberler

nokta

KOZMETİKTE KÖKLÜ MARKA

Şubat 2011


KOZMETİKTE KÖKLÜ MARKA

1-Bize şu anki görevinizden bahsedebilir misiniz?

Türkiye’nin ilk Kozmetik üreticilerinden 1938 yılından beri faaliyette bulunan Pinkar Kimya San. Ve Tic. A.ş.’nin dağıtım şirketi Pintaş Kozmetik A.ş.’nin Satış Müdürü olarak görev yapmaktayım. Görev kapsamımda satış stratejilerinin ve hedeflerinin belirlenmesi, aylık Bölgesel hedef gerçekleşmelerinin takibi amaçlı ekibin yönlendirilmesi ve yönetimi , iş geliştirme amaçlı projeler üretmek ve ticari pazarlama faaliyetleri.

2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadar ki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

1982 yılında boş zamanımı değerlendirmek üzere toptan kozmetik dağıtımı yapan dönemin büyük toptancılarından İhsaniye Kozmetik’te çalışmaya başladım. O günden bu güne kadar eğitim amaçlı ara vermenin dışında hep aynı sektörde sırasıyla Erkoç Kozmetik, L’Oreal, Coty inc.,Henkel ve Hunca Kozmetik’te görev yaptım. 2007 yılından beri Pintaş Kozmetikte çalışmaktayım , bundan sonraki hedefim tüm Pintaş çalışanları ile birlikte markalarımızı ve şirketimizi istikrarlı bir şekilde hakkettiği noktaya taşıyarak yerli renkli kozmetik üreticileri arasında her zaman ilk üç arasında yer almak ve var olmaktır.

3-PİNTAŞ şuan sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak ?

Pinkar, her geçen gün büyüyen Kozmetik ve Kişisel Bakım Sektörü içinde özellikle Pastel Makyaj ürünleri ve Snob Eau de Toilette markaları ile ciddi bir yer edinmiş durumda. Yapılan geniş örneklemli anketler sonucu tüketiciler tarafından bilinirliği yüksek ve güvenilir olarak nitelendirilen markalarımızın çok eski markalar olması nedeniyle yakın zamanda genç tüketici kitlesinin dikkatini çekemediği sonucuna varılmasıyla 2007 yılından itibaren planlı bir şekilde tamamen yenilenerek neredeyse yeniden doğması sonucu  tekrar pazarda önemli rol almıştır. Yenilenme çalışmaları ile birlikte istikrarlı olarak her yıl ciddi büyümeler yakalanmış olup önümüzdeki dönemlerde de büyümenin hızla devamını sağlayacak planlar sırasıyla hayata geçirilmektedir. Pinkar olarak önceliklerimiz, fiyat–kalite endeksi açısından herkesin ulaşabileceği innovatif ürünleri ilk olarak piyasaya sunmak ve moda dünyasının yeniliklerini çok yakından takip ederek yine Türk tüketicisi ile ilk tanıştıran marka olmak.

4-PİNTAŞ olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz ?

Dağıtımda Bölgesel Distribütörlük’ten yaygın dağıtıma geçiş ile birlikte bölgesel kadrolaşma 2010 yılı içinde genişletilerek tamamlanmış olup bu gün itibariyle Türkiye geneline kendi ekibimiz ile ulaşmaktayız. Ayrıca beklentilere paralel olarak büyümesini hızla sürdüren perakende sektör içinde yer alan Ulusal ve Uluslararası  Kozmetik ve Kişisel Bakım Zincirlerine profesyonel hizmet verecek alt yapı oluşturularak sürekli geliştirmek üzere çalışmalar yapılmaktadır. Pinkar ayrıca BM TRADA  tarafından “Kalite Güvence Sistemi 9001:200“ ile belgelendirilmiştir.

 

5-Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Kozmetik Sektörü, Promosyon Kampanyaları ile satışların en çok etkilendiği ve geri dönüşün yüksek olduğu sektörlerden biri. Dolayısı ile yapılan her promosyon tüketicinin son satın alma kararını doğrudan etkilemekte ve marka bağımlılığının önüne geçmekte. Bu nedenle ciddi rekabet içinde bulunan sektörde her an her markanın mutlaka tüketici promosyonu bulunduğu için cevap vermek amacıyla ürüne ürün hediye, sektör dışı ürün hediyesi veya indirim şeklinde uygulamalar yapılmaktadır. Fakat sektördeki yoğun promosyon enflasyonu karşısında tüketici de artık bunalmış olup beklenen ilgiyi gösterememek. Ayrıca istikrarsız, agresif uygulamalar nedeniyle de marka ve firmalara karşı güven kaybı doğmaya başlamıştır.

6-Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Ülke olarak baktığımızda 2011-2013 döneminde orta vadeli Hükümet planına göre %15,8 büyüme planlanıyor, bu da seçim dönemini de kapsamasına rağmen oldukça iyimser bir rakam. Kozmetik sektörüne baktığımızda ise, bilinen sektörlerin dışında kalan ve çok da takip edilmeyen bir sektör olmasına rağmen özellikle kriz döneminde başlayan büyüme trendi ve ihracattaki gelişmeleri ile dikkat çekmeye başladı. Bu gün itibariyle tahmini olarak sektörün büyüklüğü 2,3 milyar $  bunun da yaklaşık %50’sini güzellik, makyaj ve cilt bakım ürünleri oluşturuyor. Genç nüfusun ve özellikle kadınların iş hayatına daha yüksek oranda katılımı ile birlikte sektör hızla büyümeye devam etmekle birlikte Türk tüketicisi henüz Avrupalı tüketicinin 5’de 1’i kadar bile harcamıyor. Bu arada “doğrudan satış” kanalında ölçümlenemeyen fakat ciddi boyuta ulaştığı tahmin edilen bir ciro var ayrıca internet üzerinden alışveriş de hızlı bir şekilde büyümekte. Bu gün itibariyle sektörde iş hacminde düşüş olmamasına rağmen özellikle pazarda tutunmaya çalışan markaların ve büyük bütçeli uluslararası markalara sahip firmaların uygulamaları nedeniyle kârlılıkta ciddi düşüşler yaşanıyor.

7-Şirket çalışanlarınız ve müşterileriniz için aktiviteleriniz mevcut mu?

Tüketici kampanyalarının haricinde yıl içinde satış noktalarının hedeflendiği çeşitli kademeler karşılığı seyahat, beyaz eşya ,elektronik eşya ve teknolojik ürünler gibi hediye kampanyaları uygulamaktayız.

Fazıl ARAT

PİNTAŞ

Satış Müdürü