Logo
E-Bülten Kayıt

Haberler

nokta

KOŞULSUZ GÜVENİLİR BİR MARKA

Ağustos 2009


KOŞULSUZ GÜVENİLİR BİR MARKA

1. Bize şu anki görevinizden söz edebilir misiniz? Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadar ki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Türk Ytong’da Reklam ve Tanıtma Müdürü olarak görev yapıyorum. Ekibimle birlikte, uluslararası bir marka olan Ytong’un, Türkiye’deki tüm tanıtım ve iletişim faaliyetlerinin yürütümünden sorumluyuz. Aslında eğitimim ile çalıştığım alan birbirinden çok farklı. Üniversitede İnşaat Mühendisliği eğitimi almama karşın, profesyonel yaşantımda pazarlama ve reklam sektöründe yol aldım. Bu alanda çalışma kararı aslında direkt verilmiş bir karar değildi. Ortaya koyduğum işler ve yöneticilerimin beni yönlendirip, yüreklendirmesi ile doğal bir biçimde oluştu. Bu açıdan çok şanslı olduğumu düşünüyorum. Bu alanda Ytong’da 15 yıllık bir deneyim kazandım. Eğitimimin bana kazandırdığı disiplin ve analitik düşünme yeteneğinin işime çok olumlu yansıdığını düşünüyorum. Sonuçta yaptığım iş sürekli olarak iyi planlama, analiz ve değerlendirme gerektiriyor. Ayrıca İnşaat Mühendisi olmamın çalıştığım sektörle ilişkili olması da bir avantaj. Sonuç olarak çok severek yaptığım, yenilikçi ve yaratıcı yönü ile kişiyi sürekli heyecanlı ve dinamik tutan bir mesleğim var. Bu nedenle, ne kadar deneyimli olursanız olun, amatör ruhunuzu asla kaybetmiyorsunuz. Bu açıdan bakarsak, önümde daha yapılacak pek çok proje ve hayata geçmeyi bekleyen pek çok yeni fikir var.

2. YTONG şu an sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak?

Ytong; Alman teknolojisi ve lisansı ile dünya çapında üretim ve satışı yapılan, yaygın bir gazbeton üreticisi ve uluslararası bir markadır. Tüm dünyada, yüksek kaliteli ve yenilikçi olarak kabul gören, çağdaş yapı sistemleriyle özdeşleşmiş ve aynı güvenilir imajla tanınan bir ürün ve marka aynı zamanda. Şirketimiz Türk Ytong da bu önemli markayı, 1963 yılından bu yana Alman Ytong International lisans ve ortaklığı ile Türkiye’de üretmekte ve sektörümüzün kullanımına sunmakta olup, Türkiye’nin ilk gazbeton üreticisidir. İlk olmak, Ytong’a jenerik marka olma fırsatı da sağlıyor. Rakamla ifade edecek olursak, bugün dünyada 17 ülkede 41 fabrikada yılda 10 milyon m3 Ytong üretilmektedir. Bu üretimin yüzde 7’si Türkiye’de yapılmakta olup, şirketimiz kapasitesi ile dünya 4’üncüsüdür. Bu rakamlar elbette önemli bir başarının da göstergesi aynı zamanda. Şirketimiz; 46 yıllık faaliyeti boyunca Ytong’un, Türk tüketicisinin gözünde de “koşulsuz güvenilir bir marka” olarak kabul görmesini sağlamayı başarmış ve sektörünün lideri olmuştur. Şu anda Türkiye’de faaliyet gösteren 5 Ytong fabrikası var. Hedef bunların sayısını artırmak. Şu anda hem teknoloji, hem kapasite hem de kalite olarak en öndeyiz. Gelecekte bu liderliği daha ulaşılamaz bir noktaya taşımak temel hedefimiz diyebilirim.

3. YTONG olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Ytong müşterilerine direkt olarak ve Yetkili Satıcıları kanalı ile ulaşıyor. Çok yaygın bir hizmet ağımız var. Bu nedenle sürece katılan tüm kişi ve ekiplerin sürekli kontrolü, güncellenmesi ve iyi bir iletişim ağı oluşturulması gerekiyor. Şirketimizde bu amaca dönük pek çok çalışma yapılıyor. Bizim üstlendiğimiz kısım, daha çok güncelleme, iletişim ve bağlılıkla ilgili. Bu amaçla pek çok çalışma yürütüyoruz. Almanya merkezimizden ya da diğer ülkelerdeki meslektaşlarımızın deneyimlerinden de  sıkça faydalanıyoruz.

4. Aktif promosyon kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Müşteri memnuniyetini artırmayı hedef edinmiş bir kuruluşuz. Bu hedeften hareketle yaptığımız çalışmalar var. Bunlardan birisi de Yetkili Satıcılarımıza yönelik olarak yürüttüğümüz “Promosyon Kampanyası”dır. Bunu geçen yıl ilk kez düzenledik. Memnuniyetle karşılanan bir çalışma oldu. Karşılıklı olarak iyi sonuçlar elde ettiğimiz için bu yıl da devam etmeye karar verdik.  Bu kampanya ile Ytong, iş ortaklarını motive etmeyi, heyecanlandırmayı, firmaya olan bağlılıkları ve duydukları güveni ödüllendirmeyi hedefliyor.

Lebriz AKDENİZ

Türk Ytong Sanayi A.Ş.

Reklam ve Tanıtma Müdürü