Logo
E-Bülten Kayıt

Haberler

nokta

KONFOR, KALİTE VE FONKSİYON

Ağustos 2012


KONFOR, KALİTE VE FONKSİYON

1-Bize şu anki görevinizden bahsedebilir misiniz?

Hettich Türkiye’de, Bayi Kanalı Satış Müdürü olarak görev yapmaktayım. Türkiye genelinde bayi kanalını oluşturma ve yönetme faaliyetleri üzerine çalışma yürütmekteyim.

2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Ankara’da Yükseliş Kolejinde orta ve lise öğrenimimi tamamladım. 1995 yılında da Orta Doğu Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği bölümünden mezun oldum. İş hayatıma mühendislik yerine satış pazarlama alanında başlamaya karar vererek, yaklaşık 16 yıllık iş kariyerimin tamamını yapı sektörüne yönelik ürün ve markaların satış-pazarlama süreçlerinde sürdürdüm. Aynı dönemde La Salle Üniversitesi’nde tamamladığım MBA Sertifika programının da kariyerime önemli bir katkısı olmuştur. 16 yıllık içinde görev aldığım firmalar arasında Aspen, Vitra, Makel ve halen çalışmakta olduğum Hettich yer almaktadır. Uzmanlığımı, yapı sektörüne yönelik olarak bayi, proje kanalı ve yapı market kanallarının satış ve pazarlama faaliyetleri yönetimi olarak tarif edebilirim. Farklı firmalarda edindiğim tecrübelerin yanı sıra, Türk ve yabancı sermayeli firma karakterlerine uygun geliştirebildiğim ayrımlı satış stratejilerini, yapı sektörünün ayrı ayrı branşlarında yer alan pazarlardaki rakip markaların stratejilerine yönelik hayata geçirmeye çalıştım. Farklı yaş, eğitim seviyesi ve karakterdeki satış ve pazarlama ekibini; motive etme, hedefe odaklama ve takım olarak başarıya ulaştırma ana fikri ile yönetebilme tecrübelerini uygulamaya yönelik stratejiler ile birleştirdim. Kariyerimi bundan sonraki süreçte de yine yapı malzemeleri sektöründe yönetici kademesinde devam ettirmeyi hedeflemekteyim. Şu an için odaklandığım en öncelikli konu Hettich’te katedilecek çok fazla yolumuzun olduğu bilinciyle, pazarda iyi bir pay elde etmek için uzun soluklu bir çalışmanın planları üzerine faaliyette bulunmaktır.

3-Hettich sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak ?

Hettich, Türkiye’de yerleşik ofis ve deposu 2010 yılında faaliyete geçmiş, Almanya’da mobilya teknik malzemeleri üreten 124 yıllık bir firmadır.  Hettich dünyada sektörünün en önemli ve önde gelen markalarından biridir. Almanya’da 3000, toplamda 5500 çalışanı olan Hettich, 38 ülkede ofisi ve 100’ün üzerinde ülkede ürünleri satılan bir markadır. 2011 yılı cirosu 850 milyon  olan Hettich’in, bu cirosunun %70’i Almanya dışında gerçekleşmiştir. 1990’ların sonundan itibaren Türkiye’de satış faaliyetlerini sürdüren Hettich,  uzun yıllardan beri mobilya sektörünün seri imalat yapan büyük ölçekli firmaları tarafından tercih edilen ve endüstriyel üreticiler arasında sektör lideridir. Hettich, 2010 yılından itibaren orta ve küçük ölçekli imalatçıları da hedeflemiş ve bu mobilyacılara ulaşabilmek için Türkiye’de yerleşik ofis ve deposunu kurmuştur. Türkiye genelinde bayi yapılanmasını tamamlamak ve her geçen gün pazar payını arttırmak amacıyla çalışmalarımız devam etmektedir.

4-Hettich olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz ?

Hettich gibi üstün kalite anlayışı ile üretim yapan markalar için değişim ve yenilikler önemli bir fırsat niteliği taşımaktadır. Dolayısıyla pazardaki etkinliğimizi ve pazar payını arttırmaya yönelik olan fırsatları değerlendirmek üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Hettich, 2010 yılından itibaren orta ve küçük ölçekli imalatçıları da hedeflemiş ve pazara ulaşabilmek için Türkiye’de yerleşik ofis ve deposunu kurmuştur. Türkiye genelinde bayi yapılanmasını tamamlamak ve her geçen gün pazar payını arttırmak amacıyla çalışmalarımız devam etmektedir.

 

5-Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Hettich olarak sektörümüzde, kapsamı bakımından ilklerden biri olabilecek bir kampanya çalışması başlattık. “Hettich Bahar Kampanyası” adı ile lansmanını yaptığımız bu kampanyada, hem bayilerimizin hem de ürünlerimizi kullanacak mobilya üreticilerin alımlarını çeşitli seyahat ve hediyelerle ödüllendirmeyi amaçlıyoruz. Kampanyamız aracılığıyla Hettich ile ilk defa tanışacak üreticilerin yanı sıra daimi müşterilerimizin belli bir dönem aralığındaki alımları karşılığında Hettich kullanımını teşvik edici hediye alternatiflerini sunmaya devam edeceğiz. Kampanyamızın pazarda ses getirdiği ve farklılık yarattığına dair çok olumlu geri dönüşler almaktayız.

6-Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Mobilya sektörü Türkiye’nin büyümesine paralel olarak gelişen sektörlerimizdendir. Türkiye’de ve yurt dışında marka olmuş bir çok önemli mobilya üreticisi sektörde bulunmaktadır. Ayrıca Türkiye’deki mobilya üretiminin önemli bir kesimini oluşturan küçük ve orta ölçekli üreticilerimiz de kalite anlayışlarını nihai tüketiciden gelen taleplere paralel olarak her geçen gün arttırmaktadır. Bu yenilik Hettich gibi üstün kalite anlayışı ile üretim yapan markalar için önemli bir fırsattır. Dolayısıyla pazardaki etkinliğimizi ve pazar payını arttırmaya yönelik olan fırsatları değerlendirmek üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz. 

7-Şirket çalışanlarınız ve müşterileriniz için aktiviteleriniz mevcut mu?

Bayilerimiz ile bayilerimizin hizmet verdiği marangoz ve üreticilere yönelik olarak pazarlama aktivitelerinin yararına son derece inanıyoruz. Birçok sektörde olduğu gibi mobilya sektöründe de bu tarz faaliyetlerin orta ve uzun vadede getirisi mutlak olacaktır. 2012 yılında başlattığımız çalışmaları bayilerimiz, bayi çalışanları, marangozlar ve tabi ki kendi şirket çalışanlarımıza yönelik faaliyetler dâhilinde genişletmeyi ve mobilya sektöründe yaygınlaştırmayı istiyoruz.

Murat ERTURAN

HETTICH

Bayi Kanalı Satış Müdürü