Logo
E-Bülten Kayıt

Haberler

nokta

KİŞİSEL BAKIMDA YENİLİK TUTKUSU

Mart 2012


KİŞİSEL BAKIMDA YENİLİK TUTKUSU

1-Bize şu anki görevinizden bahsedebilir misiniz?

Omega Pharma’da ürün müdürü olarak görev yapıyorum. Tüm markalardan sorumluyum. Marka yatırımı bizim için çok önemli, tüketicilerimize en iyi hizmeti verebilmek için uzun soluklu ve detaylı pek çok çalışma yapıyoruz. Ürünlerimizle ilgili planlamalarımızı yaparken mutlaka konunun uzmanı doktorlarla ve eczacılarla işbirliği içerisinde oluyoruz.

2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi mezunuyum. Omega Pharma’da 2009 yılından beri çalışmaktayım. Önce 6 ay sahada görev yaptıktan sonra, bir buçuk sene ürün müdür yardımcılığı yaptım ve 3 aydır ürün müdürü olarak çalışıyorum. Bundan sonrasında da çalıştığım alanda ve sektörde ilerlemeyi planlıyorum.

3-Omega Pharma sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak ?

Omega Pharma 1987 yılında             2 eczacı tarafından Belçika’da kurulmuştur. Bugün Avrupa'da pek çok segmentte lider ve uluslararası pazarda büyük pay sahibi, çok uluslu bir OTC şirketidir. 35 ülkede 2000 kişi üzerinde çalışanıyla 900 milyon euro büyüklüğe ulaşmıştır. 2000 yılından bu yana dünya pazarına hızlı bir şekilde yayılan grup,  bu pazarlarda önemli bir noktada bulunan, know-how’u güçlü şirketleri satın alma stratejisini uyguluyor.  Omega Pharma, güçlü bir Ar-Ge ile sürekli ürün geliştirip, pazar payını arttırıyor. Omega Pharma yenilik tutkusu, spesifik segmentlerdeki güçlü markaları, kişisel bakım ve %100 OTC odaklı profilleri, ve çok geniş ürün portföyü ile küresel pazarda ilk 15 şirket arasında sayılmaktadır. İş felsefesini “daima yenilik tutkusu, güçlü markalar yaratma stratejisi ve yüzde 100 OTC odaklılık” olarak tanımlıyor. Omega Pharma Türkiye’deki kısa geçmişine rağmen şimdiden pazar lideri olan markalara sahip güçlü bir oyuncu durumunda. Amacımız yenilikçi sağlık ve kişisel bakım ürünleri geliştirerek küresel reçetesiz ürün piyasasında ilk 10 oyuncudan biri olmaktır.

4-Omega Pharma olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz ?

Kurulduğu yıldan bu yana bir çok yeniliğe imza atan Omega Pharma 2008 yılında Aurora (Avustralya, Yeni Zelanda, Singapur), Interdelta (İsviçre), Altermed (Çek Cumhuriyeti ve Slovakya), O+A Pharma (Macaristan), Hipocrate (Romanya) ve Cinetic Laboratories (Arjantin) dahil bir çok şirket satın alması gerçekleştirdi. 2010 yılında da Doğal öksürük & Soğuk algınlığı ürünlerinde bir dünya lideri olan Laboratoire de la Mer'i satın aldı. Tüketici sağlığında lider bir oyuncu haline gelmek için marka yaratma sermayesine yapılan büyük yatırımlar, Omega Pharma'nın stratejisinin ayrılmaz bir parçasını oluşturmaktadır.

 

5-Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Ürünlerimize uygun olan materyaller ile tüketicileri, çalıştığımız eczacı ve doktorları ürünler hakkında bilgilendirmek öncelikli hedefimiz. Bunun yanısıra ürünlerimizi anlatabileceğimiz organizasyonlarda yer almak, çeşitli sponsorluklar da yaptığımız aktiviteler arasında.

6-Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

OTC şu anda Türkiye’de tahmini bir milyar dolar pazar büyüklüğüne sahip hareketli bir pazar. Hükümetin yeni politikaları doğrultusunda pazarda ciddi anlamda bir büyüme olacağını öngörüyoruz. Ayrıca OTC ile ilgili yasal düzenlemeler netleştikçe üreticilerin bu alandaki yatırımlarının artacağını düşünüyoruz.

7-Şirket çalışanlarınız ve müşterileriniz için aktiviteleriniz mevcut mu?

Şirket çalışanlarımız için 3 ayda bir düzenli olarak gerçekleştirdiğimiz dönem motivasyon toplantılarımız var.

Elif ARIMAN

Omega Pharma

Ürün Müdürü