Logo
E-Bülten Kayıt

Haberler

nokta

KIRTASİYE SEKTÖRÜNDE TECRÜBENİN ADI

Temmuz 2011


KIRTASİYE SEKTÖRÜNDE TECRÜBENİN ADI

1-Bize şu anki görevinizden bahsedebilir misiniz?

Esselte Leitz Türkiye firmasında Ticari Pazarlama Müdürü olarak çalışıyorum. Marka değerini her dönem üst noktada tutmak için yapılan çalışmalar ve pazarlama faaliyetleri ile ilgili geliştirilen tüm stratejiler görev başlıklarım arasında yorumlanabilir.

2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadar ki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Lisans eğitimimi 2011 yılında Ortadoğu Teknik Üniversitesi İktisat Bölümü’ nde tamamladım. Eğitim sonrasında D&R, Chicco Türkiye gibi önemli kurumlarda görevlerde bulundum. Mezun olduğum ve iş hayatına başladığım andan itibaren marketing üzerinde uzmanlaşma eğilimi gösterdim. Esselte'de pazarlama birimi olarak yoğunlukla Güney Avrupa Bölgesi’ne yönelik çalışmalarımız bulunmakta. Pazarda lider konumunda olan markamızı, planladığımız ve yürüttüğümüz faaliyetlerle her daim zirvede tutmak en büyük hedefimiz. 2011’ de kalan dönemde de bu anlamda yoğunlaşacağız.

3-ESSELTE LEITZ sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak ?

LEITZ firması 1871 yılında Almanya’da,  ESSELTE firması da 1913 yılında İsveç’te kuruldu. Firmamız 1996 yılında Leitz Grubu’na katıldı. Sonraki aşamada adını Leitz Manu Kırtasiye olarak değiştirdi ve Avrupalı bir şirket oldu. 1998 yılında Esselte Grubu, Leitz Grubu şirketlerini satın almasıyla şirketimizin adı 2000 yılında Esselte Leitz olarak değiştirildi. Esselte Leitz, büro malzemeleri sektörünün dünyada öncü global üretici kuruluşudur. Türkiye’de de şu anda ofis malzemeleri sektörünün lideri ve öncüsü konumundadır. Esselte Leitz en son olarak zımbalama konusunda uzman  İsveçli Rapid markasını bünyesine dahil etmiştir. Bünyemizde teknoloji ve inovasyona verilen önem oldukça önemli bir noktada durmaktadır. Buna bağlı olarak farklı ve yeni ürünlerin piyasaya sürülmesi ve yeni markaların eklenmesiyle Esselte Leitz pazardaki lider konumunu sürdürecektir.

4-ESSELTE LEITZ olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz ?

Esselte Leitz, müşteri odaklı, markalaşmaya ve markaya yatırım yapan, yeni pazarlar ve müşteriler arayışını devam ettiren, farklılaşma ve yaratıcılığı ön planda tutan ulusalarası bir şirkettir. Müşterilerinin ihtiyaçlarını daima ön planda tutmaktadır.  Ayrıca çevre koruma konusundaki hassas yaklaşımıyla da diğer şirketlere örnek teşkil etmektedir. ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ve ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi belgelerine sahip olan Esselte kaliteyi ve yaşamı kazanmanın en önemli argümanı olarak görmektedir. Bunların dışında ayrıca Esselte Leitz son olarak Orman Koruma Konseyi ( FSC) sertifikasını da almıştır. Bu sertifika çevreye karşı duyarlı yaklaşımımıza güzel bir örnek olarak gösterilebilir.

 

5-Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Yıl içinde düzenli olarak gerek yetkili satıcılarımıza gerekse son kullanıcılara çok farklı promosyon ve aktiviteler yapılmaktadır. Kampanyaların bir bölümünde diğer Avrupa ülkeleriyle beraber hareket edilmektedir. Bunun dışında lokal olarak hazırlanan ve uygulanan kampanyalarımız da mevcuttur.

6-Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Türkiyede büro malzemeleri ve kırtasiye sektörü son yıllarda büyüme göstermektedir. Sektörde, markalı ve kaliteli ürün tercihinin artması yanında ucuz ürünlere doğru bir genişlemenin olduğu da görülmektedir. Bu yapısal değişim orta segmentte olanların alt segmente doğru kayması şeklinde bir sonucu ortaya koymaktadır. Sektördeki önemli bir eğilim de işletme sermayesi eksiklikleri nedeniyle, piyasada ödeme vadelerinin uzamasıdır. Esselte Leitz olarak vade açılımına sıcak bakmıyoruz. Vade açılımı yanında, fiyat rekabeti, aşırı promosyon ve iskonto ile ürün satma gibi sektördeki yaygın uygulamaları karsızlığı artırıcı nedenler olarak değerlendiriyoruz. Bunun yanında, üreticiler ve dağıtıcilar arası rekabetin, verilen hizmet ve ürün kalitesini artırılmasıyla kullanıcılara daha kaliteli hizmet verebilme anlayışı da sektörde yaygınlaşmaktadır. 2011 yılı içinde kırtasiye ve büro malzemeleri sektöründe hareketliliğin arttığını görüyoruz. Yenilikçi, kullanım kolaylığı olan, estetik unsurları öne çıkan kaliteli ve markalı ürünlere olan talep artmaktadır. Kurumsallaşma, çalışan kalitesinin artması sektörün önemli gelişmeleridir.

7-Şirket çalışanlarınız ve müşterileriniz için aktiviteleriniz mevcut mu?

Şirket çalışanlarımızın motivasyonunu artırmak, şirket içi iletişimi kuvvetlendirmek ve performansa göre ödüllendirmek için periyodik olarak grup aktiviteleri, şirket içi organizasyonlar, Kaizen ve 5S toplantıları düzenlenmektedir. Yetkili satıcılarımız için de yine ödüllü kampanyalar, marka bilinirliği ve satışı artırmaya yönelik aktiviteler yapılmaktadır.

Özlem ANKARALI EFE

ESSELTE LEITZ

Ticari Pazarlama Müdürü