Haberler

İŞTE MANİKÜR “İŞİNİZE GELİR”

Ekim 2013


İŞTE MANİKÜR “İŞİNİZE GELİR”

1-Bize şu anki görevinizden bahsedebilir misiniz?

2013 Nisan ayında istemanikur kurucusu olarak yola çıktım. 1 Ağustos itibarı ile Türkiye’de bir ilk olan “iştemanikür, işinize gelir!”sloganı ile servislerimizi faaliyete geçirdik. İştemanikür iş insanlarının hayatlarını kolaylaştırmak için manikür servisini ofislere götürüyor. Şirket kültürüne uygun gün ve saatler, şirketin insan kaynakları veya sosyal birimleriyle beraber belirleniyor. Bundan sonrası için üç kolay adım izleniyor.  www.istemanikur.com sitesinden randevu alınıyor, ikinci adımda kredi kartı ile site üzerinden ödemesi yapılıyor. Üçüncü adım ise randevu numarası ile birlikte randevu saatinde ofiste belirtilen yerde olmak.

2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerınızi öğrenebilirmiyiz?

97 senesinde Avusturya Lisesi’nden, 2002’de Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi’den mezun oldum. Almanya’da Hamburg Üniversitesi’nde Uluslararası İşletme Mastırı yaptım. Hamburg’da Europcar’da, o zamanlar henüz  yeni gelişen Online Pazarlama departmanında yaptığım stajın ardından 2006 senesinde Türkiye’ye döndüm ve iş yaşamına Eczacıbaşı Intema’da Yapı Marketler Sorumlusu olarak başladım. Intema’da Villeroy&Boch markasından sorumlu Kategori Uzmanlığı ardından hep hayalini kurduğum güzellik sektörüne Eczacıbaşı Schwarzkopf’a transfer olarak adım attım. 3,5 sene marka yöneticiliği yaptım. Bundan sonraki en büyük kariyer hedefim iştemanikür’ü mümkün olduğunca fazla iş insanına ulaştırarak hayatlarını kolaylaştırmak, kariyer basamaklarını tırmanırken  imajlarına küçük ve renkli bir dokunuşta bulunmak. Bununla birlikte şirketlerin de çalışan bağlılığını artırmalarına destek olmak olacak.

3-İştemanikür sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak ?

İş hayatında hem yoğun çalışmak hem de çalışırken bakımlı olmamız gerek. Ancak zaman çok önemli bir sorun. Sadece güzellik sektöründe çalışanların değil, tüm iş kadınlarının sorunu. İştemanikür Türkiye’de bir ilk! Bazı büyük şirketler kendi bünyelerinde kuaför salonu bulunduruyor ancak her şirketin böyle bir olanağı yok. İştemanikür’ü pop-up bir güzellik salonu gibi düşünebilirsiniz. O gün kaç randevumuz varsa en kaliteli ürünlerle profesyonel olarak servisimiz verip, ofisten tüm eşyalarımızı toplayıp çıkıyoruz. Tek ihtiyacımız olan bir masa, 2 sandalye  ve sıcak suya erişim. Bizim için devamlı, sabit bir yer ayrılmasına gerek yok. İstanbul’un trafik sorununu ve güzellik  servisleri sektöründe henüz kurumsallaşmanın olmadığından yola çıkarsak iştemanikür öncü olacak.

 

4-İştemanikür olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz ?

İştemanikür olarak öncelikle talep gelen şirketin İnsan Kaynakları veya Sosyal İşler Birimi ile bir toplantı yapıyoruz. O şirketin çalışma kültürüne uygun gün ve saatleri belirledikten sonra, çalışanların tek yapması gereken www.istemanikur.com sitesinden ilgili gün için randevu almak, ödemesini yapmak ve randevu saatinde servis vereceğimiz alanda yer almak. Sonrasında manikür sırasında ister maillerini kontrol edebilirler, ister önemli bir telefon görüşmesini halledebilir veya sadece arkasına yaslanıp, servisin tadını çıkarabilirler. Eczacıbaşı Schwarzkopf, Eczacıbaşı Girişim, İpekkağıt gibi Eczacıbaşı Tüketim Grubu Şirketleri’ne; StudioOffices gibi yeni nesil ofislere servis vermeye başladık. Manikür için Mavala ürünleri kullanılıyor. Manikür etler itilerek ve bu şekilde daha hijyenik, sağlıklı ve pratik olarak yapılıyor.  Klasik manikür servisi de veriliyor. Her müşteri için “kullan at” havlu ve galoşlar kullanılıyor. Hijyen açısından ortak kullanılan aletler ise sterilizasyon cihazlarında dezenfekte edildikten sonra her müşteri için tek tek paketleniyor. Her servisin tam 20 dakika içinde bitirilmesine özen gösteriyoruz. Manikür sırasında geçirilen zamanı daha efektif kullanmak için servis alanında bir iPad bulunduruyoruz. İsterseniz maillerinizi kontrol edin, bir telefon görüşmenizi araya sıkıştırın veya  bir iş arkadaşınızla “iştemanikür toplantısı” ayarlayın. Bunun yanında Iştemanikür kendisine uzatılan eli Koruncuklar’a (Korunmaya Muhtaç Çocuklar Vakfı’na) uzatıyor. Verilen her servisin 1 TL’si Koruncuklar’a bağış olarak aktarılıyor.

5-Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Mevcut durumda bizimle iletişime geçen kuruluşlarla  özel bir gün düzenliyoruz. Bu tanışma gününde dileyen çalışanlar randevularını alıyor ve servisimizi veriyoruz. Bu şekilde kuruluşlar ve çalışanlar sistemimizi görmüş ve denemiş oluyorlar. Bizimle düzenli çalışmaya bu şekilde kolayca karar verebiliyorlar.

6-Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Güzellik sektörü global büyümede %5 seviyesindeyken Türkiye’de bu rakam % 10’u buluyor. Dolayısıyla Türkiye’de sektör dünya ortalaması üzerinde büyüyor ve fırsatlar barındırıyor. Sektörel gelişmelerin yanında kurumsal şirketlerde pozitif ayrımcılığa verilen önemin artması, İnsan Kaynakları’ndaki çalışan bağlılığı artırma çalışmalarının mevcut yoğunluğu ve gelecekte de devam edecek olması bu işe girişte önümüze ışık tuttu. Özellikle Y kuşağının belirleyeceği farklı şeyler denemek isteyen, aynı anda birden fazla işi bitirme eğilimi olan çalışanların ofislerdeki yerlerini almaları  ve  çalışan bağlılığının artık bir meydan okumaya dönüştüğü bir ortamda iştemanikür’ün iş yerlerine katacağı çok şeyler olduğunu düşünüyoruz.

7-Şirket çalışanlarınız ve müşterileriniz için aktiviteleriniz mevcut mu?

Sektörde bir hizmet açığını kapatmak üzere atılımda bulunan öncü bir girişim olarak, hem çalışanlarımıza hemde müşterilerimize süprizlerimiz olacaktır.

Müge MEYDAN

İştemanikür

Genel Müdürü