Haberler

FLORMAR’ DA CRM UYGULAMALARI

Ocak 2018


FLORMAR’ DA CRM UYGULAMALARI

1-Bize şu anki görevinizden söz edebilir misiniz ?

CRM Müdürü olarak görev yapıyorum. Flormar’ da CRM’ i biraz daha geniş kapsamlı olarak ele aldık. 3 bacaklı bir yapımız var aslında, baştan sona yönettiğimiz bir sadakat programımız var. Müşterinin sesini dinlediğimiz bir bildirim sistemi yönetimimiz var. Bir de, pek çok konuda tüketici araştırmaları yapıyoruz. Tüketicilerimizi daha iyi anlayabilmek için bu alanda faaliyet gösteriyoruz. Flormar’ da bizim için önemli olan tüketiciyi anlayıp, ona uygun çözümler üretip, hizmet vermektir. Dolayısıyla bu 3 sistem bir araya geldiğinde, bizlere destek oluyor.

2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

2004 yılında Marmara Üniversitesi Almanca İşletme Enformatiği Bölümü’ nden mezun oldum. Bizim bölümümüzden mezun olanlar aslında farklı sektörlerde görev yapabilirler. Ben satış ve pazarlama alanını tercih ettim ve ilk olarak Metro Cash&Carry’ de CRM Uzmanı olarak görev yapmaya başladım. Orası zaten benim için bir okul gibiydi, CRM’ le ilk orada tanıştım. Daha sonraki 5 yılın ardından Yudum Gıda’ da Satış Planlama ve Raporlama Uzmanı olarak meslek hayatıma devam ettim. Bu firmada pazarlama alanında pek çok araştırma yaptım. Daha sonra ise ABD’ ye proje yönetimi üzerine eğitim almak için gittim. Hem Chicago hem de Minnesota’ da eğitimler aldım. Eğitimlerimi tamamladıktan sonra Türkiye’ ye geri döndüm, döndükten sonra Nisan Araştırma firmasından bir iş teklifi aldım. İlk kez hizmet alan tarafta değil, hizmet veren tarafta yer almıştım. Benim için insan yönetimi konusunda çok farklı bir tecrübe oldu. Orada ağırlıklı olarak uluslararası firmalara danışmanlık verdim, hem perakende hem de kozmetik firmalarına. Yaptığımız en temel şey de aslında iş geliştirme üzerineydi, onların stratejik kararlarına destek olduk. Nisan’ dan sonra ise Flormar’ dan bir iş teklifi aldım, Kıdemli CRM Müdürü olarak ve burada görevime şu anda devam ediyorum. Gelecek için planlarım tabi ki, renkli kozmetik sektörüne devam etmek istiyorum. Burası bir kadının çalışabileceği en güzel sektör. İleride ise Marketing Direktörlüğü, daha sonra ise Genel Müdürlük gibi benimde hayallerim var, bu yolda da ilerlediğimi düşünüyorum.

3-Flormar şu an sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak?

Flormar olarak biz, şu anda sektörün lideriyiz. Renkli kozmetik alanında oje, yüz, göz, dudak ve tüm tırnak ürünlerimizle aslında geniş bir portföyle tüketicilerimize hizmet veriyoruz. Özellikle yeni çıkarttığımız ürünlerimizle ve koleksiyonlarımızla da liderliğimizi bir kez daha vurguluyoruz. Tabii ki renkli kozmetik sektörü Türkiye’ de oldukça dinamik ve değişken. Pek çok oyuncu var ve yeni oyuncular giriyor ve bazıları çıkıyor. Ama Flormar olarak biz her zaman bu sektördeki liderliğimizi devam ettirmek için elimizden geleni yapıyoruz. Özellikle tüketiciye yönelik çalışmalarımızla, tamamen onların istedikleri doğrultuda yeni ürünler çıkartma sürecimize devam ediyoruz.

4-Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Şu anda renkli kozmetik sektörü ağırlıklı olarak, fiyat indirimi üzerine ürünlerini pazarlıyor, stratejileri böyle. Biz Flormar olarak daha farklı kampanya ve promosyonlara da yer veriyoruz. Ekim 2017’ de finanse ettiğimiz ‘’Flormar Ekstra’’ programıyla, müşterilerimize ekstra ve gerçek biriken TL ’ler kazandırıyoruz. Tabi ki müşterilerimiz bu biriken TL’ leriyle, mağazamıza gelip istedikleri ürünleri alabiliyorlar. Kampanyalarımızın çeşitliliği dışında, fiyat indirimleri dışında bir takım ürünleri verdiğimiz sepet bazlı kampanyalarımız da var. Özellikle tüketicilerimiz tarafından çok fazla ilgi gören kampanyalar bunlar. Örneğin; belli bir sepete herhangi bir ürünü ücretsiz olarak hediye edebiliyoruz. Dolayısıyla bu tip farklı kampanyalarla tüketicimizi memnun ettiğimizi düşünüyoruz, çünkü çok iyi geri dönüşler alıyoruz. Aynı zamanda farklı markalardan bir takım ortak çalışmalar yapabilmemiz için de,  her zaman platformlarımızı geliştiriyoruz. İleride, umuyorum bunları da tüketicilerimizin hizmetine sunacağız.

 

5.Bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Renkli kozmetik sektörü çok dinamik ve gelişen bir sektör fakat hala doygunluk noktasına ulaşmış değil ama pazar her geçen gün büyüyor. Biz Flormar olarak, özellikle sunduğumuz renklerle ve yenilikçi ürünlerle bu pazara katkı sağladığımızı düşünüyoruz. Biliyorsunuz hem yurtiçi hem de yurtdışı piyasada bu yeniliklere tüketici tarafından ilgi gösteriliyor. Bizde bunlara ayak uydurmaya çalışıyoruz. Liderliğimizi bu şekilde devam ettireceğiz. Gelecekte kozmetiğe bakış açısı gelişiyor. Sosyal Medyanın bunda çok büyük bir etkisi var, dolayısıyla bunların hepsini kendi bünyemizde değerlendirip, bütün yeniliklere ayak uydurmaya çalışıyoruz

Hande KORKMAZ

Flormar

Kıdemli CRM Müdürü

Röportajı Yapan: Mesut Muslu