Haberler

EN İYİ KURUMSAL YURTTAŞ

Haziran 2010


EN İYİ KURUMSAL YURTTAŞ

1. Lastik sektöründe başarılı olarak büyüyen bir kuruluşsunuz. Bu başarınızın ardındaki etkenler nelerdir?

Sektördeki köklü tecrübeye sahip Goodyear Tires & Rubber Company; teknoloji ve yenilikçiliğe verdiği önem doğrultusunda geliştirdiği ürünler ile dünyanın en büyük lastik şirketlerinden biridir. Bugün için, dünyanın dört bir yanında 69,000 civarında insanı bünyesinde iş imkanı sunan Goodyear 23 ülkede 57 tesiste faaliyet göstermekte ve ürünlerini dünya çapında 185 ülkede pazarlamaktadır. Goodyear markasına ek olarak, şirket Dunlop, Fulda, Sava, Debica ve Kelly dahil bir dizi saygın markalar altında da üretim yapıp satmaktadır. 2008’de Forbes dergisinin yenilik, insan yönetimi, varlıkların kullanımı ve küresel oryantasyon kriterlerinde “Dünyanın En Beğenilen Şirketleri” listesine girerek Dünyanın En Beğenilen Motorlu Araç ParçalarıŞirketi olmuştur. Şirket, 2008, 2009 ve 2010’da üstüste Forbes dergisinin Amerika’nın “En Saygın Şirketleri” listesinde yer almıştır. Ayrıca Amerika’nın “En Güvenilir Şirketleri” listesinin yanı sıra, CRO dergisinin 100 En İyi Kurumsal Yurttaş sıralamasında da yerini korumuştur. Üretim, satış ve satış-sonrası hizmetleri ile lastik sektöründe faaliyet gösteren Goodyear Lastikleri T.A.Ş. ise Goodyear Tire and Rubber Company'nin Türkiye'deki iştiraki olarak, 1 Eylül 1961'de kuruldu. Türkiye’de 1,000’i aşkın çalışanı ile İzmit ve Adapazarı’ndaki 2 üretim tesisinde faaliyet gösteren ve ürünlerini Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava ve Debica markaları altında üretip satmaktadır. Goodyear Lastikleri T.A.Ş. Türkiye’de 600’ü aşkın bayi, 41 Premio mağazası ve 300’ü aşkın araç servisleri kanalıyla tüketicilere hem tüketici lastikleri, hem de ticari lastikler ve hizmetler sunmaktadır. Goodyear Lastikleri T.A.Ş. araç lastikleri ve bağlantılı hizmetlerde tüketicilerin ilk tercihi olma vizyonuyla faaliyet göstermektedir. En büyük lastik üreticilerinden olan Goodyear’ın dünya çapında toplam çalışan sayısı pek çok küçük ülke nüfusundan bile fazladır. Böyle global bir yapının, en küçük biriminden en büyük birimine kadar devamlı olarak kendini yenileyen ve geliştiren yapısı ise başarısının ardındaki en güçlü etkendir.

2. Ar-Ge’ye yaptığınız yatırımların başarınızdaki rolünden de bahseder misiniz?

Güvenli, yenilikçi ve çevreci ürünler geliştirmek Goodyear’ın en önemli prensipleridir. Tüketicilere sunduğumuz her yeni ürünün bir öncekinden daha güvenli ve bir o kadar da yenilikçi ve çevreci bir ürün olması gerekiyor. Kuruluşundan bu yana birçok “ilk”e imza atan Goodyear’ın, sektöründe lider üreticilerinden biri olmasının ardındaki itici güç; müşteri beklentilerini karşılamaya verdiği önemdir. Hiç kuşkusuz, bunu başarmanın birinci koşulu; tüketiciyi dinlemekten geçiyor. Goodyear; her zaman rekabetin bir adım önünde olmayı ve fark yaratan, yenilikçi ürün ve teknolojileri piyasaya sunmayı hedefler. Goodyear, tarihi boyunca devrim niteliğindeki lastik teknolojileriyle yeni standartları belirlemiştir. Bunu yaparken de, daima emniyetli lastikler üretme kararlılığında olmuştur. Goodyear’ın sunduğu bu yenilikler arasında;

  • İlk hava basınçlı araç lastiği,
  • Ay yüzeyinde ilk iz bırakan lastik,
  • Patlasa da gidebilen RunOnFlat lastiği,
  • Buzda daha iyi performans için aktif çivi teknolojisi ile,
  • Güvenli virajlar için viraj kavrama teknolojisini

sayabiliriz. AR-GE için ayrılan bütçe ve yapılan yatırımlar ile, daha fazla teknoloji içeren ve daha güvenli lastikler geliştiriyoruz. Bu da bize müşteri memnuniyeti olarak geri dönüyor.

3. GOODYEAR olarak gerçekleştirdiğiniz aktif kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

1 Nisan 2010 tarihinden itibaren tüketiciler, kampanyaya katılan  Goodyear bayilerinde, dört adet Goodyear lastiğini, üç adet fiyatına satın alabilecekler. Tüm lastik ebat ve çeşitleri için geçerli olan bu kampanya ile Goodyear EfficientGrip lastiklerini tercih eden tüketiciler ilave olarak rakiplerine göre yılda 30.6 litre yakıt tasarrufu sağlayacaklar. Yeni “Fuel Saving (Yakıt Tasarrufu) Teknolojisi” ile geliştirilen Goodyear EfficientGrip lastikleri; çok düşük yuvarlanma direnci ve daha fazla kilometre performansı sunuyor. Goodyear EfficientGrip, sahip olduğu düşük yuvarlanma direnci sayesinde, önde gelen rakiplerine göre yılda 30,6 litre yakıt tasarrufu sağlar. Diğer bir deyişle, sürücüler aynı miktar yakıtla, yılda 385 km daha fazla yol alırlar. Bir diğeri ise; Goodyear EfficientGrip alana, enerji tasarruflu ampul hediye kampanyamız. Daha az yakıtla, daha fazla kilometre giderek önde gelen rakiplerine göre yılda 30,6 litre yakıt tasarrufu sağlayan Goodyear EfficientGrip lastiklerinden 4 adet alan sürücüler, Philips’in enerji tasarruflu 4 adet ampulünü kazanarak, evde de yılda 80 TL’ye  varan tasarruf edecekler. 30 Haziran 2010 tarihine kadar sürecek olan kampanya ile tüketicilerine hem yolda hem de günlük yaşamlarında tasarruf imkanları sunarak, bütçelerine katkıda bulunmayı hedefledik. Daha az yakıtla, daha fazla kilometre giderek önde gelen rakiplerine göre yılda 30,6 litre yakıt tasarrufu sağlayan Goodyear EfficientGrip lastiklerinden 4 adet alan sürücüler, enerji tasarruflu  4 adet Philips ampule sahip oluyor. Böylece tüketicilerimiz, hem yolda hem de evlerinde tasarruf ederek bütçelerine katkı sağlıyorlar. Bu kampanyamız Premio ve Araç Servisleri kanallarında aktif olarak uygulanıyor. Biz Goodyear olarak; her zaman yenilikçi, üstün teknolojilere sahip ve çevre dostu lastiklerimizi, tüketicilerimizin bütçelerini destekleyecek kampanyalarla sunmaya devam edeceğiz.

4. Geçtiğimiz yılın sektörel olarak bir değerlendirmesini yapar mısınız? 2009 Goodyear Türkiye için nasıl bir yıl oldu? 2010 yılı değerlendirmenizi alabilir miyiz?

2009 yılı, ekonomik açıdan bakıldığında tüm dünyada zor bir yıl oldu. Otomotiv sektörü de bundan fazlasıyla etkilendi. Türkiye lastik yenileme pazarına baktığımızda, 2009 yılının ilk yarısında küçüldüğünü gördük. Ancak, Türkiye yenileme pazarı, özellikle yılın ikinci yarısında belirli bir hareketlenme yaşadı ve senenin tamamını 2008’e göre hemen hemen aynı seviyelerde kapadı. 2009’u Türkiye yenileme pazarı, yaklaşık 9 milyon adet ile kapattı. Goodyear Türkiye açısından baktığımızda, 2009’u başarılı ve güçlü bir yıl olarak değerlendirebiliriz. Yıl boyunca özellikle nihai tüketicilerin beklentilerini karşılamaya odaklanan yeni ürünler ve teknolojileri piyasaya sunduk. Ayrıca bu lansmanlarımızı, çeşitli satış kampanyaları ve pazarlama aktivitelerle destekledik. 2010’un ilk çeyreğini, 2009’un aynı dönemi ile karşılaştırdığımızda, lastik yenileme pazarının 2010’un ilk üç ayında çift haneli büyüme yaşadığını söyleyebiliriz. 2010 toplam yılı yenileme pazarında, 2009’a göre %4 ila %6 oradanında bir büyüme beklendiğini ifade edebiliriz. Goodyear Türkiye olarak 2010 hedefimiz; tüm dünya için zorlu bir yıl olan 2009’da başardığımız gibi, bu yıl da pazar payımızı artırarak büyümemizi sürdürmektir.

Alper YÜKSEL

GOODYEAR

Türkiye, Kafkasya, Israil Pazarlama Direktörü