Logo
E-Bülten Kayıt

Haberler

nokta

DÜNYA’NIN EN BÜYÜK ZEYTİN ÜRETİCİSİ

Şubat 2010


DÜNYA’NIN EN BÜYÜK ZEYTİN ÜRETİCİSİ

1. Bize şu anki görevinizden söz edebilir misiniz?

Marmarabirlik’te Pazarlama ve Satış Müdür Yardımcısı pozisyonunda çalışmaktayım. Yurtiçindeki pazarlama ve satış politikaları,  tüketici tercihlerine uygun yeni ürün geliştirme, yıllık satış hedefleri ve bütçeleri, ekibim ile yürütmeye çalışıyorum.  

2. Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

1997 yılında üniversiteden mezun olduktan sonra kısa bir dönem Hedef Grup’ta çalıştım. 11 yıldır Marmarabirlik’te pazarlama departmanında çeşitli pozisyonlarda görev aldım, yaklaşık 6 aydır Müdür Yardımcısı olarak çalışmaktayım. Bundan sonra da gönül birlikteliği yaptığım firmamda, daha faydalı olmak, değişim ve gelişime ayak uydurduğum, kendimi yenilediğim müddetçe emekliliğe kadar bu sektörde ve firmamda çalışmayı düşünmekteyim.  

3. MARMARA BİRLİK şuan sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak?

Marmarabirlik, kurulduğu 1954 yılından itibaren yaklaşık 55 yıldır sektörün tartışılmaz lideri konumundadır. Sektörün her zaman öncüsü olmuş, ilkleri gerçekleştirmiş ve EN’lerin sahibi olmuştur. Bugün piyasalarda, market raflarında satılan zeytinlerin işleme teknikleri ve ambalajlama olarak gördüğünüz tüm çeşitlerin ilklerini gerçekleştirmiştir. Yani sektörün değişmez lideri olarak, liderlik, önderlik ve ağabeylik görevlerini layıki ile yerine getirmiştir ve getirmeye de devam edecektir. Araştırma şirketlerine yaptırılan incelemelerde, Türkiye’nin dört bir tarafında tüm satış kanallarında bulunulurluğu, penetrasyonu ve raftan satış hızı en yüksek ürün olarak görülmektedir. Ayrıca tüketici nezdinde marka bilinilirliği ve daha da önemlisi güvenilirliği en üst seviyede olan marka olması sorumluluklarımızı daha da arttırmaktadır. Ülkemizde satılan zeytinin halen büyük bir kısmı dökme olarak tabir edilen şarküteri reyonlarında ve açık semt pazarlarında satılmaktadır. Süreç içerisinde gelir durumu, eğitim seviyesi ve tüketici bilinçlenmesinin arttığı ve önümüzdeki yıllarda daha da artacağı bir dönemde ambalajlı, markalı ürünlerin satışının artacağını öngörmekteyiz. Bu gelecek için bölgesel tercihleri de dikkate alarak farklı ambalajlar ile ürün yelpazemizi geliştiriyor ve yapabildiğimiz ölçüde reklamlar ile tüketicilerimizi ambalajlı ürün tercih etmesini istiyoruz.

4. MARMARA BİRLİK olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Marmarabirlik olarak sahada var olan iş ortaklarımız distribütörlerimiz ile piyasaların nabzını daha iyi ölçmek, karar alma mekanizmasını hızlandırmak ve bölgesel tercihlere uygun ürün ve hizmet üretmek için 2009 yılından itibaren İstanbul-Ankara-İzmir illerinde satış ekibimizi kurduk. 2010 yılı içerisinde bu yapılanmamızı Türkiye geneline yaymayı planlamaktayız. İş hayatının çok zaman aldığı günümüzde ofis ortamından alışveriş yapan bireysel tüketicilerimiz içinde online alışveriş için  www.e-marmarabirlik.com.tr sitemizi devreye sokmuş bulunmaktayız.  Tüketicilerimizi; bilgilendirme amaçlı olarak da ücretsiz danışma hattımız olan 0 800 293 30 93 nolu telefonumuz ile hizmet vermekteyiz.

 5. Aktif promosyon kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Günün ve piyasanın koşullarına göre belirli dönem aralığında ağırlıklı olarak fiyat endeksli olmak üzere kampanyalar yapmaktayız. Ayrıca sektör için önemli olan fuarlara katılarak, önemli satış noktalarında tat-panel çalışmaları yaparak tüketicilerimiz ile buluşuyoruz.

6. Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

2009 yılı ülkemizde tüm sektörler için iyi geçmediği gibi bizler içinde çok iyi geçmemekle birlikte cirosal olarak hedeflerimiz tutturduğumuzu söyleyebiliriz. Sektör olarak 2009 yılında siyah zeytinde kalibre dağılımın iyi olmadığı için fiyatların çok dalgalandığı, yeşil zeytinde ise stok probleminden dolayı ürünün çok olmadığı bir yıl olmuştur. 2010 yılının siyah ve yeşil zeytin için fiyat ve miktar açısından daha iyi bir yıl olacağını söyleyebiliriz. Yeni kuşağın çok zeytin tüketmediğini kahvaltıda çok da aramadığını bilmekteyiz. Çocuklara ve gençlere öncelikle sağlık açısından tüketilmesi gerektiğini anlatarak, dünyanın en eski, en kutsal meyvesini ve vitamin deposu ürünü sevdirmeye çalışacağız. Ayrıca tüketici tercihlerinde son yıllarda yeşil zeytin önemli bir yüzdeye sahip olmaya başladı. Bu pazarda yer almak ve var olan pastanın büyümesi için 2010 yılı içerisinde yeşil zeytin ürünlerimiz ile de tüketicilerimiz ile buluşacağız.

7. Şirket çalışanlarınız ve müşterileriniz için aktiviteleriniz mevcut mu?

İş ortaklarımız olan Distribütörlerimiz ile yılda en az 1 kez değerlendirme ve istişare toplantıları düzenliyoruz. Sürekli sahada olan ve aktif satış yapan bayilerimizin satış elemanlarını yıl içerisinde eğitim ve karşılıklı bilgilendirme toplantılarına alıyoruz. Ayrıca market sahipleri veya zeytin alımını gerçekleştiren satın alma çalışanlarına yönelik olarak bilgilendirme ve tesislerimizi ziyaret programı gerçekleştiriyoruz. 2010 yılının başta ülkemiz olmak üzere tüm sektörler için bereketli ve bol kazançlı bir yıl olmasını temenni ederim

Tuncay KURAL

MARMARA BİRLİK

Pazarlama ve Satış Müdür Yardımcısı