Logo
E-Bülten Kayıt

Haberler

nokta

DÜNYA ÇAPINDA GENİŞ HİZMET SEÇENEKLERİ

Eylül 2010


DÜNYA ÇAPINDA GENİŞ HİZMET SEÇENEKLERİ

1-Bize şu anki görevinizden bahsedebilir misiniz?

1996 yılından beri Pazarlama Koordinatörü olarak çalışmaktayım. Genel olarak görev tanımım; kurumsal iletişim. Alt başlıklar ise markalaşma, reklam, basın ve halkla ilişkiler, iç iletişim, müşteri iletişimi, şirket kültürü ve sosyal sorumluluk projeleri.

2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadar ki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

TNT’ye 1996 Aralık’da geçtim. O tarihden beri aynı görevi yürütüyorum. Kariyerime 1993 yılında Tüyap Picasso Turizm’de Organizasyon Koordinatörü olarak başladım. TNT’de İngiltere’de Pazarlama, Stockholm’de marka yönetimi, Türkiye’de medya ilişkileri ve kriz yönetimi eğitimleri aldım. TNT’nin Bilgi Üniversitesi ile yaptığı TNT Akademi Programı’nı bitirdim. TNT’de pek çok projede yer aldım, yer almayada devam edeceğim ama sosyal sorumluluk alanında dünyaya ve ülkemizi katkıda bulunuyor olmak ve bunun için çalışmak gurur verici; bu nedenle bu konuda daha da ilerlemek hedeflerim arasında.

3-TNT şuan sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak?

TNT  dünya  çapında  posta  ve  ekspres  teslim ihtiyaçları konusunda geniş hizmet seçenekleri sunmaktadır. Merkezi Hollanda’da bulunan TNT Avrupa ve Asya’da  etkin  taşımacılık  altyapısına  sahiptir ve performansını maksimum düzeye çıkarmak amacıyla faaliyetlerini dünya çapında genişletmektedir. TNT 200’ün  üzerinde  ülkeye  hizmet  vermektedir  ve yaklaşık 160.000 çalışanı bulunmaktadır. 2009 yılında TNT 10.4 milyar Euro gelir kaydetti. TNT N.V. hisseleri Amsterdam borsasında işlem görmektedir. 1988 yılında Türkiye’ye gelen TNT Ekspres Türkiye, 750 çalışanı, 400 aracı ve 36 lokasyonu ile hizmet veriyor. Türkiye genelinde 25 şubesi ve 11 acentası bulunan TNT Ekspres yüzde 100 yabancı sermayeli bir şirkettir. TNT, sosyal  sorumluluklarının  bilincindedir  ve dünyadaki açlık (Dünyayı Değiştirelim) ve çevre kirliliği (Gezegen benim) ile mücadele etmek amacıyla Birleşmiş Milletler Dünya Gıda Programı ve Birleşmiş Milletler Çevre Programı ile ortaklıklar kurmuştur. Ayrıca TNT Ekspres, Türkiye’nin en başarılı kitap kampanyası olan ve başladığı günden itibaren birçok şirket tarafından örnek alınarak bu alandaki duyarlılığı artıran, her yıl kendi rekorunu kıran TNT Ekspres Türkiye Kitap Toplama Kampanyası’nı yürütmektedir.  İlk kez 2000 yılında, TNT Ekspres’in kendi çalışanları ile müşterileri arasında başlattığı kitap toplama kampanyası, halkın da büyük ilgi göstermesiyle Türkiye’nin dört bir yanına ulaşan dev bir kampanya haline geldi. TNT Ekspres’in kitap toplama kampanyası ile 10 yıl içinde 1863 okula yaklaşık 3 milyon 850 bin kitap bağışlandı ve yüzbinlerce öğrenciye umut ışığı oldu. Biz TNT Express olarak daima çalışan, yeniliklere açık bir şirketiz ve bu süreç hiç bitmeyecek ve devam edecektir. En son Sabiha Gökçen Havalimanı’nda 3.767 metrekarelik operasyon merkezi açarak, bölgede 8 milyon euroluk yatırım yaptık. Temmuz ayında hizmet vermeye başlayan merkez ile Sabiha Gökçen Havalimanı’nda operasyon merkezi olan ilk uluslararası ekspres kurye şirketi olduk ve  107 kişiye de iş imkanı sağladık.  Büyüme ve yatırım bizim en önemli hedeflerimiz arasında yer alıyor.

4-TNT olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

TNT, dünya çapında uluslararası hızlı hava taşımacılığı yapmakta ve gönderilerin adresten adrese teslimatını gerçekleştirmektedir. Müşterilerimize beklentilerinin ötesinde daha fazlasını sunma vizyonumuz, bizi yeni hizmetler konusunda yönlendirmektedir. Örneğin; "9:00 Express" ve"12:00 Express" servislerimize ek olarak müşterilerimize saat garantili ilk ekspres ekonomik servis olan "12:00 Economy Express" ve ayrıca sabah "10:00 Express" servisini sunuyoruz. Ürün yelpazemize Klinik Express, Hastane Express gibi çok farklı hizmetler eklemeye devam ediyoruz. Böylece müşterilerimize tüm rakiplerimizden farklı seçeneklerde hizmet sunuyoruz.

 

5-Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Müşterilerimize yönelik pek çok kampanyamız oluyor. Bu kampanyaları yılın belli zamanlarında gerçekleştiriyoruz. Özel günlerde ise müşterilerimize sevdiklerine hediye göndermeleri için indirim kampanyaları yapıyoruz.

6-Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Dünyada taşımacılığın önemi ve lokomotif bir sektör olduğu bilinmektedir. Türkiye’de de son yıllarda bu sektör önem kazanmış ve sektöre yönelik pek çok ilke imza atılmıştır. Örneğin artık üniversitelerde lojistik ve taşımacılık bölümleri öğrenciler yetiştirmektedir. Genel olarak bakıldığında ise taşımacılıkta yeni anlayışı iletişim, globalleşme, güvenlik, teknoloji ve tüm dünyadaki ihracat ve ithalattaki gelişmeler belirlemektedir ve belirlemeye devam edecektir. Ayrıca uluslararası hızlı taşımacılık sektöründe önemli bir altyapı olan geniş bir bilgi işlem ağı ve bu alandaki yeni gelişmeler de trendin yönünü etkileyecektir. Tüm dünyada güvenlik ve bilgi işlem bu sektörün en önemli unsurlarından olmuştur ve Türkiye'deki firmalar içinde bu uygulamalar daha da önem kazanacaktır.

7-Şirket çalışanlarınız ve müşterileriniz için aktiviteleriniz mevcut mu?

Çalışanlarımız bizim için en önemli olgudur ve müşterilerimizi işimizin kalbinde yer alır. Bu nedenle her iki grup içinde çok fazla aktivitemiz var ama ben burada sosyal sorumluk projelerimizden bahsetmek istiyorum.

Sosyal sorumluluk felsefemiz; İnsanlar ticari kuruluşların toplumdaki yeri hakkında giderek daha çok soru sormakta ve onların gereksinimlerini bilen ve bu konuda sorumluluk duyan kurumlar olduklarını görmek istiyorlar. Global ve ulusal ortak değerlere sahip çıkmak ve diğerlerine model oluşturmak için TNT Express olarak bu sorumluluğu alan şirketler arasında yer alıyoruz. Kitap kampanyası; 2000 yılından beri Çağdaş yaşamı Destekleme Derneği ile her yıl düzenli olarak Kitap Kampanyası düzenliyoruz. Tedarikçilerimiz, müşterilerimiz ve personelimizden toplanan kitapları ihtiyacı olan okullara götürüyoruz. Kütüphaneler haftasında başlayan kampanyamız, ilköğretim haftasında bitiyor. Tasnif işleminden sonra ihtiyacı olan okullara yollanıyor. Kitap bağışı için 444 0 868 no’lu telefon aranabilir.

İşte Benim Öyküm; 2005 yılı sonunda ulaştırdığımız kitaplarının okunup okunmadığına dair bir değerlendirme yaptık ve projenin içinde alt proje bir geliştirdik. “İşte Benim Öyküm” 2006 yılında tüm Türkiye’de kampanya çerçevesinde kendilerine ulaştırılmış bir kitabı okuyarak, çocukların kendi öykülerini yazmalarını  istiyoruz. 7-10 ve 11-14 yaş grupları arasında ilk üç ve jüri özel ödülünü alan 4 öğrenciye üniversiteye kadar  burs veriyoruz, okullarına bilgisayar hediye ediyoruz ve onlarıİstanbul’da ödül töreni boyunca ağırlıyoruz.

Gezegen benim-Planet me;  Küresel sera gazı salımlarındaki paylara baktığınız zaman ulaşımın %14 lük bir pay aldığı görülmektedir. Bu nedenle  ulaşım sektöründe hizmet veren global bir firma olarak küresel ısınma ile savaşta iş seyahatleri nedeniyle oluşan Co2 salınımını elimine etmek için TNT ormanları oluşturuyoruz. Temiz Araç projesi ile amaçımız: araçların yaydığı gaz emisyonlarının azaltılması, çevreci araçlarla ve doğru sürüş tekniği ile çevreye daha az zarar vermesini sağlıyoruz. Hedefimiz; dünyanın sıfır karbon emisyonu yayan ilk taşımacılık şirketi olmak

Dünya Gıda Programı; Global açlıkla savaşıyoruz. Birleşmiş Milletlerin bir kolu olan Dünya Gıda Programı ile dünyadaki açları besleme programını destekliyoruz.

Erdenay GÜL

TNT Ekspres

Pazarlama Koordinatörü