Logo
E-Bülten Kayıt

Haberler

nokta

“DOĞADAN SANATA” YOLCULUĞUN ADI

Aralık 2013


“DOĞADAN SANATA” YOLCULUĞUN ADI

1-Bize şu anki görevinizden bahsedebilir misiniz?

Kurucu Yönetim Kurulu Üyesi olarak başladım. Mimar olmam nedeni ile Ürün Geliştirme, İnşaat, Makine Yatırım ve Yurtiçi Satış Pazarlama konularını yürütmekteyim. Aynı zamanda üretim ve yönetim organizasyon konuları görev alanımın içinde yer almakta. Sadece Finans ve İhracat konularından uzaktayım. Aynı zamanda grup şirketlerinden olan Delta Tuğla’da 20 yıldır yöneticilik yapmaktayım Haftayı 3’e böldüm. İstanbul - Düzce ve Eskişehir arasında seyahat ediyorum.

2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerınızi öğrenebilirmiyiz?

10 yıl Serbest Mimarlık ve Taahhüt işlerinden sonra 1993 yılında Yurtbay bünyesine profesyonel olarak katıldım. Ofisimi kapattım. Ancak şimdi piyasadaki mimardan daha fazla mesleği devam ettirebiliyorum. Çünkü fuarlar ve şirket inşaatları fazlası ile mesleğimi devam ettirmemi sağlıyor. 

3-Yurtbay Seramik sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak ?

Yurtbay sektörün orta yaş firmalarından birisi. Bu işi emeklemeden itibaren öğrendik. Şu anda sektörün baş aktörlerinden birisi olmak gurur verici. Bu hem şirket güvenirliliği açısından hem de ürün kalitesi ve çeşitliliği açısından ilk sıralarda. Rakip olarak Türkiye’deki firmaların yanında İtalya ve İspanya’nın önde gelen firmalarla rekabet etmekteyiz. Geniş ürün yelpazesi olması bayiler açısından da aranılır olmaktadır. Yüksek kapasiteden ziyade katma değeri yüksek albenili ürün yapmak ve yenilikleri ilk yapan firma olma arzusundadır. Seramik kaplama malzemesi olarak her türlü ürünü yapabilmek ve satıcılara daha fazla ürün çeşitliği sunmak istiyoruz. 

 

4-Yurtbay Seramik olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz ?

Yurtbay Seramik olarak hizmet yapımızda bir değişiklik olmamıştır. İlk gün nasıl elimizden gelen hizmetin en iyisini sunmayı hedefliyorsak aynı heyecanla devam etmekteyiz, bunun yanında günümüz koşullarına uyum sağlamak amaçlı yaptığımız çalışmalarımız mevcuttur. INTERLINK ile gerçekleştirdiğimiz Usta hediye Kataloğu Çalışmaları, Sosyal Medyadaki aktif çalışmalarımız, dekorasyon – kadın – mimari ve iç mimarlık dergilerindeki ürün tanıtımlarımız, web sitemizin güncellenmiş olması gibi çalışmalarımız kurumsal ve bireysel hizmetlerimizi en yukarıya taşımayı hedeflemektedir. Bunun dışında Eğitim alanında yaptığı destekler devam etmektedir. Eğitim Vakfı bünyesinde Yurtbay Seramik’in kuruluşundan önce yapıp Milli Eğitime bağışladığı Oktay-Olcay Yurtbay Anadolu Lisesinden sonra bu yıl eğitime başlayan Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesine (Karaelmas Üniversitesi) bağışlanan 4.000 m2’lik Gıda Mühendisliği binası hizmete sokulmuştur. Aynı zamanda Yurtbay Eğitim Vakfı burslar ile başarılı gençlerimize okuma şansını yakalamalarını sağlamaktadır. 

5-Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

İşin içinde Moda faktörü olunca malın pazarlanması için çok hızlı hareket etmek gerekiyor. Yoksa rakipleriniz ürünü sizden önce pazarlarsa satışşansı azalıyor. Bu nedenle çeşitli pazarlama şekilleri kullanmaktayız. Öncelikle sadece kendi ürünlerimizi satan prestijli showroomlar yapmaktayız. Artık inşaat sektöründe adet haline gelen Bayi seyahatleri devam etmektedir. Ustalara yönelik hediye ve eğitim seminerleri düzenlenmektedir. Her yıl 3’ü Yurtdışı olmak üzere 4 geniş katılımlı fuar organizasyonu yapmaktayız.  

6-Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Sektörümüz Moda faktörü olduğu için dinamik bir sektör. Devamlı ürün geliştirmek gerekiyor. Bu sektörü hem hareketli kılıyor, aynı zamanda da ürünlerin çabuk eskimesine sebebiyet veriyor. Bu satışı olumlu yönde etkilemekle beraber fabrikayı yormaktadır. Bu ürünle ilgili yatırımda gerekmektedir. Bunun eksi tarafı her yeni ürün için belli oranda dışarıya bağımlı olmamızdır. Son 10 yılda ebatlarda büyüme gerçekleşmiştir. Belli bir süre devam edeceğini düşünüyoruz. Artan maliyetler neticesinde kalınlıklarda incelmeler beklenmektedir. Her üründe olduğu gibi 5-10 sene içinde ebatlarda küçülme beklenebilir. Daha ucuz ürün beklentilerini karşılamak için daha az işgücü ile iş yapabilen fabrikalar gerekmektedir. Bu da atıl bekleyen kapasitelerin olduğu günümüzde yapılması pek kolay görülmemektedir. Ancak enerji sübvansiyonu olan ülkelerle rekabet açısından oldukça zor bir gelecek olduğunu söylemek mümkün. Ayrıca seramik hammadde sahalarının konut alanı ilan edilmesinden dolayı dışarıya bağımlılığın artacağı konusu vardır.

7-Şirket çalışanlarınız ve müşterileriniz için aktiviteleriniz mevcut mu?

Her yıl fabrikamızda çalışanlarımızla yaz başında büyük piknik faaliyetleri düzenlemekteyiz. Bu ilişkiler ve motivasyon açısından çok yararlı oluyor. Satış teşkilatı olarak fuar zamanı, Yılbaşı ve Ramazan ayında toplu yemekleri yapıyoruz. Ayrıca pazarlama faaliyetleri içinde bayilerimiz için Yurtdışı gezileri düzenlemekteyiz. 1-2 yılda bir de tüm müşterilerimizi kapsayan 3-4 günlük tatil + toplantı düzenlemekteyiz.

Mustafa GİRGİN

Yurtbay Seramik

Yönetim Kurulu Üyesi