Logo
E-Bülten Kayıt

Haberler

nokta

DİMES’ LE HAYATA BAŞKA BAK

Mayıs 2018


DİMES’ LE HAYATA BAŞKA BAK

1-Bize şu anki görevinizden söz edebilir misiniz ?

Endüstri mühendisiyim. DİMES bünyesinde Ticari Pazarlama departmanında Satış Uzmanı olarak çalışıyorum. Bilfiil sıcak satışın içerisinde, sahada değilim; daha çok geleneksel kanal satış stratejileri ile ilgili çalışmalara odaklanıyorum. Ürünlerimizi hangi kanalda, en uygun koşullarla, nasıl daha sağlıklı ulaştırabiliriz çabası içerisindeyiz. Bununla ilgili çeşitli tüketici aktiviteleri de gerçekleştiriyoruz. Kısa zamanda etkili ve doğru kararlar alınması gereken ve rekabetin oldukça yüksek olduğu bir sektörde çalışıyoruz.

2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Kariyerime DİMES’te başladım ve 3 yıldır devam etmekteyim. Satış oldukça heyecanlı ve dinamik bir iş alanıdır. Hızlı ve doğru karar alabilmek için iyi bir analiz ve iyi bir yorumcu olmayı da gerektiriyor. İş hayatında bulunduğum süre boyunca bu yönlerimin oldukça geliştiğini düşünüyorum. Kısa dönemde edindiğim bilgi ve birikimi daha iyi kullanabilmek ve üzerine koyarak şirketime daha faydalı bir çalışan olmak asıl hedefimdir. Kariyerim ilerledikçe farklı bakış açıları geliştirerek içerisinde bulunduğum sektörde daha iyi bir konuma gelebilmek ise uzun vadedeki hedeflerimden birisidir.

3-Dimes şu an sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak?

Türkiye’nin ilk yerli sermayeli meyve suyu ve bu alandaki en büyük üreticisi DİMES, bugün ülkemizin önde gelen içecek markasıdır. Bu markanın öyküsü, DİMES kurucusu, idealist ziraatçı M. Vasfi Diren’in, bereketli topraklarımızın ve tarım üreticisinin emeğinin ürünü olan meyveleri, toplum beslenmesine de fayda sağlayacak şekilde değerlendirmeye azmetmesiyle başlıyor. Bu öykümüz, Doğaya ve İnsana Saygı temel değerimizle birlikte, markamızın karakterini oluşturuyor. Doğa ve İnsan için her zaman daha iyisini yapma azmiyle çalışıyoruz. Meyvenin pozitif enerjisini, toplum beslenmesi ve ülke ekonomisi için katma değerli ürünlere dönüştürüyoruz. Bize yol gösteren bir diğer kurucu ilkemiz de “Soframıza Koymayacağımız Meyveyi İşlemeyiz, Çocuğumuza İçirmeyeceğimiz Meyve Suyunu Üretmeyiz”. Vasfi Diren’in üzerinde DİMES yazan ilk şişe meyve suyunu üretirken söylediği bu söz, bugün kalite anlayışımızın özünü oluşturuyor. Bundandır ki DİMES, bağımsız araştırmalara göre, içecek sektörünün tümünde annelerin en çok güvendiği markadır. 

4-Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Tüketim alışkanlıkları ve müşteri profili her geçen gün farklılaşıyor. Biz de DİMES olarak bu değişime ayak uydurmaya çalışıyoruz. Bu konuda özellikle kanal bazlı aktivitelerimiz ile tüketicilerin bizi tercih etmesi konusunda girişimlerimiz mevcut. Dönemsel olarak değişen bu tür aktivitelerde tüketici ile DİMES bağını güçlendirmeyi ve marka sadakatini sağlamayı umuyoruz.   

 

5.Bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Bugün Türkiye’nin en büyük meyve suyu üreticisi olmanın, evlerde en fazla içilen ve 100’den fazla ülkeye ihracat yapan meyve suyu olmanın gururu ve sorumluluğu, meyvenin o yalın haline tutkumuz ile yorulmadan çalışıyoruz. İnsana ve doğaya her zaman başka bakıyoruz; çiftçilerimiz, iş ortaklarımız ve tüketicilerimizle sürdürülebilir bir değer zinciri yarattığımızı biliyoruz. Bu bağlamda meyve suyu sektörünün ve içecek pazarının, önümüzdeki dönemde güçlü bir şekilde büyüyeceğine inanıyorum.

Utku OĞUZ

Dimes

Satış Uzmanı