Haberler

Copacabanaa ORGANİK KAHVE İLE RÖPORTAJ

Mayıs 2017


Copacabanaa ORGANİK KAHVE İLE RÖPORTAJ

1-Bize şu anki görevinizden söz edebilir misiniz ?

Teknolojik yaklaşımlarla hayatımızda kaliteli yaşamıdestekleyen ve keyif alarak içmeyi hedeflediğimiz sizler için Brezilya’ dan getirdiğimiz %100 Organik Arabica kahvelerinin kurucusu ve yöneticisiyim.

2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

1995 - Near East Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Bilgisayar Mühendisliğinden Mezunum. Bilişimle yakından ilgileniyorum. Ancak, Türkiye de özellikle gıda ile pek ilgilenildiğini düşünmediğimden Costa Rica da bulunan bir arkadaşımdan bana çekirdek kahve üreticileri ile beni görüştürmesini rica etmiştim. Bu süreç 7-8 ay kadar sürdü. Sonucunda özellikle %100 Arabica – Organik çekirdek kahve ithalatına başlamış oldum. 3 kg’ lık ve 250 gr’ lık özel teneke kutular içinde Brezilya’daki İpanema bölgesinde üretilen ve yeşil çekirdek olarak İspanya’ daki fabrikalarda kavrularak kutulanan %100 Organik Kahve çekirdeğini Türkiye’ye getirmeye başladım. Aynızamanda KKTC ve İran Pazarında da olma çabamız sürüyor. Asıl bu işe başlama sebebim ise; her evde her kurumda daha doğrusu her yerde bir şekilde kahve tüketimi oluyor. En azından insanlar kaliteli, organic, sade, saf topraktan kavurma makinasına oradan da kutulanan % 100 ürünü insanların sağlığınıbozmadan keyif ile içmelerini sağlamak… Hedefim; iş ve özel hayat dengesini de unutmadan ve toplumsal hayatın içerisinde de aktif rol alarak keyifli bir gelecek kurgulayarak tüm kahve severlere bütçelerini sarsmadan hizmet vermek. Önce Sağlık…

3-Copacabanaa şu an sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak?

Proje ağırlıklıve kurumsal firmalara ziyaret yöntemi ile ilerleyen bir yapıya sahip ve çok hızlıilerliyor. Türkiye’de 2010-2013 yıllarıiçerisinde kahve tüketimi (kişi başına) 520 gr iken, 2013 – 2016 yıllarıiçerisinde 970 gr lara yükselmiştir. Ancak bilinçli tüketici modelimiz henüz oluşmamıştır. Türkiye’ de hem pazarıgenişletmek hem de organik kahveyi yaygınlaştırmak hedeflerimizin başında gelmektedir. Türkiye’ de önümüzdeki 1 yıl içerisinde ilk 500 firmanın %10 büyüyerek 50 firmada %100 organik Brezilya Arabica kahvesini içiriyor olmak. Her sene de minimum %20 büyüyerek ilerleyen firma konumuna gelmek hedefimiz. Gelecekte de pazarıtakip eden değil, pazarın takip ettiği firma konumunda yer almak olacaktır.

4-Copacabanaa olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Kurumsal müşterilerine kaliteli ürün ve hizmet sunmayıhedefleyenİstanbul firmasıdır. Firmamız öncelikli kurumsal firmalarda uzmanlaşmak olarak belirlemiştir. Ürünlerimizi öncelikli İstanbul sırasıile Antalya, İzmir, Ankara, Bodrum ve çevrelerinde kurumsal firmalarda konumlandırmak üzere işe başlamıştır. %100 Organik Brezilya Arabica kahve başta olmak üzere, filtre kahve, Türk kahvesi ile yelpazesini genişletmeye özen göstermektedir. Müşterilerimizin istek ve beklentilerini karşılamaya odaklanan anlayışıyla müşteri memnuniyetini arttırmayı, sektörün gerektirdiği tüm yasal mevzuatlara uymayı, faaliyetlerimizi gerçekleştirirken insan ve çevre sağlığınıön planda tutarak çalışmayı, bilgi ve teknolojinin getirdiği yenilikleri süreçlerimize adapte etmeyi, kalite politikamız olarak benimsemiş durumdayız. Firmamız halen 500 m2 kapalıalan gıda deposunda ürünlerimizi barındırarak hizmet vermekteyiz. İstihdam yaratarak ülke ekonomisine katkısağlamak, çalışanlarınımutlu etmek, müşterilerine daha iyi hizmet sunmak için firmamız çalışmalarına aralıksız olarak devam etmektedir.

 

5-Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Faaliyet göstermekte olduğumuz sektördeki ürün gruplarında ciddi bir rekabet yaşandığından biz de firma olarak çeşitli zamanlarda müşterilerimize yönelik avantajlıkampanyalar sunmaktayız.

6-Bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Kahvenin mikro kavurma ve kavrulan kahvenin yetkin kişilerce hazırlanmasına yönelik bir kültür gelişiyor. Üçüncü nesil kahve akımı, kahvenin artık aşçılık sanatlarına dahil edildiği ve en yüksek seviyede takdir toplamaya başladığıdönem olarak ayrılıyor. Bu akım aynızamanda insanların kahve çekirdeğinin sahip olduğu aromaları, çekirdek tiplerini, yetiştiği bölgeye ve toplayan insanlara kadar her türlü bilgiye ulaşabilmesini mümkün kılıyor. Kahve, 500 yıldan beri cezvelerin kaynadığıTürkiye coğrafyası1980' lerde çözünebilir hazır kahveyle, 1990' larda da filtre kahveyle tanıştı. Türkiye' de kahve, ev içi tüketim ürünleri, ekipmanlarıve zincir dükkânlarıyla 700 milyon liralık bir pazar. Yılda 25 bin ton kahve tüketilen pazarın hacminin 5 yılda 1 milyar liraya ulaşacağıöngörülüyor.

7-Şirket çalışanlarınız ve müşterileriniz için aktiviteleriniz mevcut mu?

Evet. Öncelikli olarak tüm çalışanlarımızı sağlıklı ve huzurlu birer ortama kavuşturmak adına çalışma ortamımızı koordine etmekteyiz. Çalışanlarımızın çeşitli spor salonları ve dış ortamları kullanmasına gerek motivasyon gerekse de maddi açıdan destek de sunmaktayız.