Haberler

BOYADAN, DEKORASYONA ESTETİĞİN MERKEZİ

Şubat 2014


BOYADAN, DEKORASYONA ESTETİĞİN MERKEZİ

1-Bize şu anki görevinizden bahsedebilir misiniz?

2013 Mayıs ayında Bianca ailesine katıldım. Pazarlama ve Kurumsal İletişim yöneticiliği yapmaktayım.

2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerınızi öğrenebilirmiyiz?

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Karşılaştırmalı Edebiyat Bölümü mezunuyum. Bir edebiyatçı olarak bu alanda kariyer yapmak isteyişim üniversite yıllarına dayanır. İngilizce ve Fransızca bilgimin de etkisi ile TRT Dış Yayınlar’da staj yaptım ve Üniversite Rektörlüğü’nde 4 yıl Basın ve Halkla İlişkiler Departmanı’nda çalıştım. Ardından Dizayn Grup (Mir Holding)’ta Kurumsal İletişim ve Marka Sorumlusu olarak sonrasında da CNR Holding’te Pazarlama Yönetmeni olarak görev yaptım. Freelance yaptığım B2B Meeting danışmanlıkları, kitap ve dergi editörlükleri var. Pazarlama alanında kendimi geliştirmek en büyük hedefim. Bianca bu anlamda çok güzel bir okul.

3-Bianca sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak ?

Yaptığımız piyasa araştırmalarında markamız kaliteli olarak bilinen markalarla birlikte anılıyor. Ürün kalitemiz ve satış sonrası hizmetlerimiz ile butik iş yapmamız sektörde bizi diğerlerinden ayıran en önemli noktalardan biri. Bir diğeri ise yapı sektöründe Boya dışında Dış Cephe ve Isı Yalıtım ürün gruplarımızın olması neticesinde müşterilerimize tam bir çözüm ortağı olabilmemiz. Gelecekte ürün çeşitliliğimizi daha da artırmayı planlıyoruz. Yeni fabrika binamız için çalışmalarımızı başlattık. Yeni fabrika ile üretim kapasitemizin artacak olması rekabet gücümüzü de artıracak. Söve ürünlerinde lider durumundayız. Boya sektöründe de ilk 5 marka içerisinde yer alıyoruz. Yurtdışında Boya, DYS ve IYS alanlarında özellikle BDT ülkelerinde güçlü bir konuma geldik. 2014 senesinde yurtdışındaki bayii ve toptancı ağımızı genişletmek ve BDT ülkelerinde yakaladığımız ivmeyi Ortadoğu ülkelerinde de yakalamak amacıyla çalışmalarımızı başlattık.

 

4-Bianca olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz ?

2012 senesinin ikinci yarısından başlayarak özellikle 2013 yılının Bianca için tam bir değişim yılı olduğunu söylersek çok da yanılmış olmayız. Yönetim Kurulumuz bir çok Türk firmasında görmeye alışık olmadığımız bir karara imza atarak hızla büyüyen Bianca’nın Kurumsallaşma sürecini çok kararlı bir şekilde başlattı. Şu anda profesyonel bir Yönetim Danışmanlığı şirketi ile çalışıyoruz. Firma içerisindeki yapılanmamız dışında bayii yapımızı da sağlamlaştırmak için adımlar attık. Birçok şehirde Bianca shoplar açtık. 2008 Yılında kurulan Söve Fabrikamız ile birçoğu merdiven altı üretilen piyasadaki ürünlerden farklı olarak bu alana kaliteyi getirdik.

5-Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

2014 yılı Bianca için özel bir yıl. 15. Yılımız ve bu kapsamda Bayilerimize ve Boyacı ustalarımıza özel süprizler planlıyoruz. Ayrıca Bayiilerimiz için her yıl geleneksel hale gelen Antalya toplantımız dışında Prag, Küba, Kıbrıs ve Umre seyahatlerimiz olacak. Bianca Club üyelerimiz için yeni hediyelerimiz var. Yıl içerisinde özel iskonto ve hediye kampanyalarımız olacak. Kısaca Bianca bu yıl sektörde kendinden oldukça söz ettirecek.

6-Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Ülkemiz boya sektöründe Avrupa’nın 6. büyük boya üretici konumunda yer alıyor. Her yıl yeni teknolojik gelişmeler, üretim kapasitelerinin artması ve inovatif çalışmalar neticesinde sektörümüz uluslar arası alanda rekabet gücünü artırıyor. Bunda AB ülkelerinde yaşanan ekonomik krizlerin sonucu üretimin azalması da önemli bir faktör elbette. Son dönemde en çok ihracatı yapılan ürünler; vernikler, yol boyaları, yapı son kat boyaları, diğer sentetik boyalar, boyacılıkta kullanılan dolgu ve diğer malzemeler, tutkal ve yapıştırıcılar, çimento ve beton katkı ürünleri ile toz boyalar. Ancak hammaddelerin dövize endeksli olması ve kurdaki artışlar ile ihracatta yaşanan diplomatik engeller sektörümüzü olumsuz yönde etkiliyor. Hükümet ve STK’ların bu konularda çözüme yönelik ciddi adımlar atmasını bekliyoruz.

7-Şirket çalışanlarınız ve müşterileriniz için aktiviteleriniz mevcut mu?

15. yılımızı kutlayacağımız 2014 yılı içerisinde, şirket çalışanlarımız ve değerli müşterilerimiz için birbirinden değerli aktiviteler ve onlarında beğeneceklerini umduğumuz özel hediyeler hazırlama çabasındayız.

Songül YILMAZ

Bianca

Paz. ve Kurumsal İletişim Sorumlusu