Haberler

BİR DÜNYA DEVİ DAHA TÜRKİYE’DE

Mayıs 2009


BİR DÜNYA DEVİ DAHA TÜRKİYE’DE

Dünyanın en büyük el aletleri üretici firması olan Stanley Works, Türkiye’ye yatırım yapmaya karar vermiş ve yoğun geçen global ekonomik krize rağmen Türkiye projesinden ısrarla vazgeçmemiştir. 1843 yılında, F. Stanley tarafından Amerika’da kurulan Stanley Works firması, önceleri kapı hırdavatları ve kilit üreten bir firma idi. 1920 yılında Rule and Level Co. ile birleşen firma, her geçen gün büyüyerek ve sektörlerindeki lider markaları satın alarak, bugün dünyanın en büyük el aletleri lider üretici konumuna gelmiş, yıllık cirosu 5 milyar dolara ulaşmıştır. Stanley Works  firmasının çatısı altında, Stanley, Stanley Fatmax, Stanley FatMax XL, ZAG, Facom, Virax, Mac Tools, Britool, Proto, Bostitch, USAG markaları vardır. Hem sektöre ve hem de bulundukları pazarlara yön veren ürün norm ve standartlarını yine Stanley Works belirler ve her yıl ortalama 200 yeni ürünü dünya pazarlarına başarıyla sunar. Markalarımızın, üretim merkezleri de kendilerine aittir ve bulundukları sektörlerde lider konumundadırlar. Firma ABD bazlı olsa da üretimi, dünyanın her yerinde ve büyük çoğunluğunu da kendine ait fabrikalarında yapmaktadır. Bugün, Kuzey ve Güney Amerika’da, İngiltere, Fransa, Italya, Almanya, Polonya, Uzak Doğu da kendi fabrikalarına sahip olan ve sektördeki güçlü konumuyla birden fazla el aleti markalarını bünyesinde barındıran bir dünya devidir Stanley Works.   Üretimin yanında, ürün dağitımını da merkez depolarından her ülkeye direkt veya distribütörleri aracılığı ile ulaştırır. Stanley Works markaları, özellikle inşaat, otomotiv, sanayi  sektörlerindeki kullanıcılara yönelik ürünler üretmektedir. DIY tüketicilerin yanı sıra asıl hedef profesyonel kullanıcılardır. Ürünün performansından en yüksek verimi en uzun sürede alabilmeyi bekleyen kullanıcılardır. Stanley bu garantiyi verebilmektedir, örneğin Stanley Works markalarından, Facom’un müşterileri arasında Mercedes, Peuguot, Ford, Air France vardır. Stanley ürün portföyünde; lazer, lazer metre, mesafe ölçer, şerit metre, arazi metre, çizim ip/boya, su terazi, maket bıçak ve yedekleri, tornavida, keski, çekiç, rende, alçıpan rende, testere çeşidi, mekanik ürün serisi, lokma takımları, anahtar, kesme aleleri, boru kesme, demir kesme, iskarpela, zımba tabancası, perçin tabancası, yapıştırma tabancası, aydınlatma ürünleri vardır. Stanley‘nin en önemli avantajı ve gücü, yenilikçi ürünleri sürekli ve hızlı bir şekilde piyasaya sunabilmesidir.  Bu amaçla, dünyanın her yerinde araştırma geliştirme, üretim, kalite konularında SFS 2010 kalite programı uygulanmaktadır. Bu programın amacı, en yüksek verimi en hızlı şekilde alabilmektir. Stanley markalı ürünlerde kalite çok önemli bir özelliktir; bugün pazarda Stanley kopyalarını, benzer ürünleri çok rahatlıkla 1/4 fiyatına bulabilirsiniz. Hiç biri Stanley kalitesinde olmadığı gibi, süreklilikleri de yoktur.  Bugün bir kere Stanley kullanan bir tüketici başka bir ürün satın almak istemez; çünkü Stanley ürünleri hem rahat kullanım hem de en verimli performansı en kısa sürede sağlar. Ülkemizde Stanley 30 senedir satılmaktadır; ancak sadece metre, rende ve birkaç maket bıçağı kategorilerinde bilinmektedir. Hedefimiz, Stanley’nin zengin ürün çeşidini profesyonel kullanıcılarımıza en doğru dağıtım kanalları aracılığı ile sunabilmektir. Çok kısa bir süredir yoğun bir şekilde Türkiye pazarında yerini almaya başlayan Stanley, bugün 1800 ürünü ile pazara girmiş ve ithal markalar arasında hızlı bir yükseliş trendi içindedir. Ekonomik krize rağmen, pazarlama aktivitelerimize ve tanıtım programlarımıza devam etmekteyiz. Lokal üretimin kuvvetli olduğu, hatta pazarın %50’sinden fazlasının lokal üreticilerinin elinde olduğu bu sektörde, krize rağmen Stanley başarılı çalışmalar yapmıştır.  DIY sektoründeki lider marketlerle pazara yeni bir soluk getiren başarılı tanıtım programlarımız, eğitimlerimiz ve görsel çalışmalarımız vardır. Türkiye hedefimiz Stanley markasını ithal ürünler arasında lider konumuna gelmesini sağlamaktır.  Öncelikle; hem toptancı/bayi pazarında geniş çaplı pazarlama programlarımız ve satış kampanyalarımız vardır. Diğer bir yanda da sektörde bugün %15 payı olan ve hızla gelişmekte olan yapı market pazarında lider konumuna gelmektir. Türkiye’de Stanley markasının tek bir distribütörü vardır, Center Dış Ticaret. Diğer Stanley Works markaları olan Usag, VIrax, Proto markalarımızın da farklı distribütörleri vardır. Türkiye’deki bir gerçeğimiz de el aletleri ithalatındaki zorluklardır; örneğin bugün her isteyen kişi veya kurum her istediğinde metre ithalatı yapamaz veya  mekanik seriyi istediği hızla getirip satamaz. Belli testler ve belli raporların hazırlanması, Avrupa Birliği standartlarına uygunluk belgelerinin geçerli olması gerekmekte ve gerekli izinlerin alınmış olması gerekmektedir.  El aletleri çok emek isteyen bir kategoridir ve distribütörlerimiz bu işlemleri de başarıyla yapmaktadırlar. Buradan emeği geçen distirbütörlerimize, DIY marketlerimize, toptancılarımıza, bayilerimize ve Stanley kullanan ve kullanmayan tüm tüketicilere teşekkür ederiz.

Aylin Bağcı Kimdir?

 1986 yılında Alman Lisesi’nden mezun oldu. Üniversite eğitimini Boğaziçi Üniversitesi işletme bölümünde tamamladı, George Washington Üniversitesinde MBA yapmasının akabinde Black&Decker USA’de  ürün sorumlusu olarak iş hayatında atıldı. Black&Decker’da Türkiye Müdürlüğü poziyonuna kadar yükselen Aylin Bağcı halen Stanley Works firmasının Türkiye Müdürü olarak iş hayatına devam etmektedir.