Logo
E-Bülten Kayıt

Haberler

nokta

BEKLENTİLERİN ÜZERİNDE ÜRÜN VE HİZMET KALİTESİ

Haziran 2009


BEKLENTİLERİN ÜZERİNDE ÜRÜN VE HİZMET KALİTESİ

1. Bize şu anki görevinizden söz edebilir misiniz?

Eczacıbaşı Girişim Pazarlama’da Satış Projeleri Bölgeler Yöneticisi olarak çalışıyorum. Departmanımızın temel sorumlulukları, güncel koşulların gerektirdiği satış projelerinin planlanması, uygulanması ve sonuçlarının takip edilmesi, satış hedeflerinin gerçekleştirilmesi için gereken araçların belirlenmesi ve süreçlerin bu doğrultuda güncel tutulmasıdır. Buna ek olarak, satış ve satış örgütü yönetiminde kullanılan bilgi teknolojileri sistemlerinin yönetimi ve alt kanal ve bayi satış koşullarının oluşturulması için gerekli alt yapının oluşturulmasını da eklemek gerekir. 

2. Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

İş yaşantıma 1996 yılında, su arıtma sektöründe başladım. Bu alanda geçen 7 yılın sonrasında Satış Müdürü pozisyonundayken, daha dinamik ve sürekli değişen ve gelişen hızlı tüketim ürünleri sektörüne yönlendim. Kariyerime “0” dan başladım, Eczacıbaşı Girişim Pazarlama’da “Satış Temsilcisi” olarak yeni bir sayfa açmış oldum. O dönemde oldukça zor bir karardı benim için, mevcut imkânları bırakıp her şeye yeniden başlamak. Ancak sürekli gelişime ve değişime inanan, geçmişi tekrardan hoşlanmayan biri olarak bir seçim yapmam gerekiyordu. Şu an görüyorum ki çok doğru bir karar vermişim. Ev dışı tüketim kanalında, İstanbul ve Güney Marmara bölgelerinden sorumlu olarak çalıştım. Bununla birlikte yine aynı kanalda 1 sene de kategori yönetimi ve ticari pazarlamadan sorumlu olarak çalıştım. 2008 yılında deneyimlerimi geleneksel kanal tecrübesi ile de artırmış oldum. 2009 yılı başından beri de Satış Projeleri Bölgeler Yöneticisi pozisyonundayım. Ben, Eczacıbaşı Girişim Pazarlama’yı, her gün yeni şeylerin öğrenildiği bir “Satış Okulu” olarak görüyorum. Yönetici olduktan sonra da öğrenmeye devam etmek değişmiyor, çünkü öğrenmenin, yenilenmenin yaşı olmadığı gibi “koltuğu” da olmuyor. Bu nedenle bu okulda öğrenmeye devam etmek ve öğrendiklerimi geçmişte sahip olduğum farklı sektör tecrübesi ile birleştirerek satış yönetiminde uygulamaya koymak istiyorum. Özellikle Anadolu’da her bölgenin kendine has dinamiği ile oluşmuş bir iç sistemi bulunduğunu gözlemliyorum. Bunu yaşayıp görerek, orada tecrübe sahibi olarak teorilerin pratiğe dönüştürülmesi daha etkili oluyor. İşin bu tarafı beni çok cezbediyor. Çünkü birçok şey, buradan merkezden göründüğünden farklı olabiliyor.

3. GİRİŞİM PAZARLAMA şu an sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak?

Eczacıbaşı Girişim Pazarlama, hem Eczacıbaşı Topluluğu’na ait ürünlerin, hem de Topluluk dışı ürünlerin satış ve dağıtımını gerçekleştiriyor. Topluluğa ait temizlik kağıtları, cilt bakımı, kişisel bakım, kozmetik ürünleri, kuaför ürünleri, insektisit ürünlerinin yanı sıra kuruluşun kendine ait Maratem markasıyla da ev dışı kullanım pazarına temizlik ürünleri pazarlıyor. Ayrıca, market ve bakkallara Bayer’in Racumin markalı rodentisit ürünlerinin ve 3M firmasının Scotch Brite markalı ev bakım ürünlerinin satış ve dağıtımını gerçekleştiriyor.  Eczacıbaşı Girişim Pazarlama, ayrıca ev temizleme ve bakım ürünleri, profesyonel temizlik ürünleri, prezervatifler ve ayakkabı bakım ürünleri kategorilerinde de faaliyet gösteriyor. Toplam 33 marka ve 1500'ün üzerindeki ürün çeşidi ile Türkiye'de en fazla perakende kapsamayı gerçekleştiren tüketim ürünleri kuruluşudur. Zincir Mağazalar, Geleneksel, Ev Dışı Kullanım, Eczane ve Kuaför kanallarında faaliyet gösteren bayileri aracılığıyla 100.000’den fazla noktaya ulaşmaktadır.  Dağıtımını yaptığı 20 ürün kategorisinin 10'unda lider konumdadır. 2008 yılında Gebze’de açılan üretim tesisleriyle beraber üretici kimliğine de sahip olan Eczacıbaşı Girişim Pazarlama’nın bugün ve yakın gelecekte 3 temel stratejik önceliği vardır:

*Satış ve dağıtım hedefi * Eczacıbaşı tüketim ürünleri markalarının yönetimi * Üretim tesisi

Satış stratejilerimiz yaygın dağılım, rafta etkinlik sağlamak ve verimli çalışmak üzerine odaklamaya devam edeceğiz. 2008 yılının ikinci yarısından itibaren kendini hissettirmeye başlayan küresel mali krizin etkilerini, iş sonuçlarımıza azami yansımasını sağlamak adına bazı önlemler alıyoruz. İş hacminin nispeten daralacağını öngördüğümüz 2009 yılı boyunca insan kaynağı, bilgi teknolojileri ve otomasyon sistemlerine yapmakta olduğumuz yatırımlar ve hayata geçireceğimiz projelerle, hareketlenmenin başlayacağını öngördüğümüz 2010 yılına daha donanımlı olarak hazırlıyoruz.

4. GİRİŞİM PARLAMA olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Eczacıbaşı Girişim Pazarlama’nın Endüstriyel Temizlik ve Kozmetik Ürünleri Fabrikası geçen sene Gebze’de faaliyete geçti. Dokuz bin metrekare alan üzerine kurulan ve yıllık 20 bin ton üretim kapasitesine sahip olan fabrikada, Maratem endüstriyel temizlik ürünleri, Selin ve Egos markalı ürünler ve fason üretim gerçekleştirilecek. Bu fabrika ile beraber fason üretim, ihracat (ürün/yarı ürün) fırsatları yaratmak sureti ile fabrika kapasitemizin mümkün olan en üst seviyede kullanılmasını sağlayarak orta ve uzun vade stratejilerimizde çok önemli bir rolü olan Maratem markamız için sürdürülebilir, karlı ve rekabetçi bir strateji oluşturulması sağlanacaktır. Eczacıbaşı Girişim Pazarlama olarak, müşterilerimizin beklentilerinin üzerinde ürün ve hizmetler sunmayı, varlığımızı korumanın temeli olarak görüyoruz. Bunu ancak Bütünsel Kalite Yönetimi prensipleri doğrultusunda kendini geliştiren, katılımcı ve mutlu çalışanlarla sağlayabileceğimizin bilincindeyiz. Çevre ve toplumun bir parçası olarak, tüm faliyetlerimizin, çalışanlarımızın ve iş ortaklarımızın gelişimine ve dolayısı ile toplumun yaşam kalitesinin iyileştirilmesine katkıda bulunması gerektiğine inanıyoruz.

 5. Aktif Promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Alışıla geldiği şekilde, üretici kuruluş ve kanlarla göre farklılıklar gösteren muhtelif promosyon veya kampanyalarımız olmaktadır. INTERLINK’te üretici kuruluşlarımızın bu amaçla tercih ettiği iş ortaklarından biridir. Dönemsel olarak seyahat, hediye ürünler veya bonuslar olabiliyor.

6. Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Ülkenin ekonomik koşullarının ve bu koşullardaki ek küçük bir değişimin bile derhal etkilediği bir sektörde faaliyet göstermekteyiz. Öte taraftan, rekabetin çok kuvvetli olduğu, her türlü rakip aktivitesine vakit kaybetmeden cevap vermenin gerekli olduğu bir durum da söz konusu. Sektördeki bu dinamizm ve esneklik hep olacaktır, tüketici eğilimlerini de nispeten etkileyen/yönlendiren lider firmaların reklam ve promosyon bütçelerini daha efektif kullanıp, kelimenin tam anlamıyla “nokta atışı” yapacak şekilde kullanmaya yoğunlaşması da bu sürecin doğurduğu bir zorunluluk. Bu amaca hizmet eden, bütçelerini ve kaynaklarını daha efektif kullanan firmaların, piyasaların hareketlenmesiyle rekabette fark yaratacağını inanıyorum.

7. Şirket çalışanlarınız ve müşterileriniz için aktiviteleriniz mevcut mu?

Her yıl bayilerimizle bir araya gelip, geçmişin değerlendirmesi ve gelecek planlarımızı paylaşıyoruz. Çalışanlarımızla da aynı amaçla her yıl bir araya geliyoruz.

Cenk KÜÇÜK

Eczacıbaşı Girişim Pazarlama

Satış Projeleri Bölgeler Yöneticisi