Logo
E-Bülten Kayıt

Haberler

nokta

BAŞARIMIZA DÜNYA ŞAHİT

Şubat 2009


BAŞARIMIZA DÜNYA ŞAHİT

1. Bize şu anki görevinizden söz edebilir misiniz?

Borusan Mannesmann Boru’da Pazarlama ve Kurumsal İletişim Müdürü olarak görev yapıyorum.  

2. Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Borusan Mannesmann’dan önce bankacılık sektöründe 4 yıl finansal analist olarak çalıştım. 2003 yılından beri de Borusan Mannesmann’da  önce Yalın 6 Sigma Proje Yöneticisi, ardından da Pazarlama ve Kurumsal İletişim Müdürü olarak çalışmaktayım. Bankacılık sektöründen sonra reel sektöre geçmiş olmak oldukça keyifli. Yaptığınız işe çok yönlü bakış açınız ile değer katabiliyorsunuz. Bunun yanında süreçlerimizde kullandığımız Yalın 6 Sigma araçları da sektörde bir adım önde olmamızı sağlıyor. Bundan sonra da hedefim emin adımlarla Borusan Mannesmann Boru’nun satış hacmini ve sadık müşteri sayısını artırabilen bir yönetici olmak.

3. BORUSAN MANNESMANN şu an sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak?

Borusan Mannesmann Boru, gerek satış hacmi gerekse üretim kapasitesi açısından Türkiye’de sektör lideri olmasının yanında, dikişli boru segmentinde Avrupa’nın önde gelen şirketleri arasında yer alıyor. Önümüzdeki dönemde de bu konumumuzu devam ettirmeyi hedefliyoruz. Petrol ve gaz sektörüne Türkiye’den ihracat yapan ilk kuruluşuz. Bugüne kadar yurtdışında başarılı projeler gerçekleştirerek markamızın güçlü bir konum edinmesini sağladık. Dünyada ve ülkemizde yaşanan ekonomik kriz nedeniyle şu süreçte ihracata daha fazla odaklanıyoruz. Kuzey Afrika, Avrupa ve Kuzey Amerika stratejik hedef pazarlarımız arasında yer alıyor. Bu bölgelerde üstlendiğimiz projelerle İzmit fabrikamızın 2009 yılı kapasitesinin önemli bir bölümünü şimdiden doldurmuş bulunuyoruz. Ayrıca Kanada, Amerika, İsrail, Cezayir, İran, Almanya ve İngiltere’ye ürün ihraç ediyoruz. İtalya ve Halkalı fabrikamızla Avrupa’da otomotiv segmentindeki ihtiyaçları daha iyi karşılar duruma geldik. Almanya ve Romanya’da otomotiv yan sanayine odaklandık. İskandinav ülkelerine de yüksek kaliteli profil vermeye başladık. Yapısal çelikte kullanılan bu profillerin kullanımı iç pazarda da önemli ölçüde arttı.     

4. BORUSAN MANNESMANN olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Sektörümüzdeki güçlü konumumuzu büyük oranda müşteri odaklı hizmet anlayışımız, yeni ürün geliştirme konusundaki yatırımlarımız ve iş etiği anlayışımıza borçluyuz. Müşterilerimize sunduğumuz ürün ve hizmetlerde kalite çıtamızı yükseltmek için kendimizi sürekli geliştiriyoruz. Müşterilerimize daha yakın olmak amacıyla 2006 yılında bölgesel yapılanmaya geçtik ve bu amaçla Türkiye genelinde 5 Bölge Müdürlüğü kurduk. Bu Bölge Müdürlüklerine bağlı yaklaşık 30 Müşteri Temsilcisi arkadaşımız her gün müşterilerimizin istek ve beklentilerini karşılamak için çalışıyor. Bu çalışmalar bir anlamda pazarın nabzını tutmamızı da sağlıyor. Kalite alanında da bugüne kadar önemli çalışmalara imza attık. 1993 yılında sektörümüzde ISO 9001 belgesi alan ilk kuruluş olduk. 2002 yılında İzmit fabrikamız, 2004 yılında da Gemlik fabrikamız ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi ve OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği belgeleri almaya hak kazandılar. Halkalı fabrikamız da 2005 yılında BVQI tarafından gerçekleştirilen ISO 14001&OHSAS 18001 belgelendirme denetiminden başarı ile geçti. Sistem sertifikalarımızın yanı sıra ürünlerimiz pek çok denetim kuruluşu tarafından denetlenerek TSE, API, DVGW, GOST, TÜV-HPO / WO belgeleri ile de tescillendi. 2002 yılından bu yana, diğer tüm Borusan şirketlerinde olduğu gibi Yalın 6 Sigma yönetim metodolojisini uyguluyoruz. Sürekli daha yüksek müşteri memnuniyeti, daha yüksek verimlilik ve daha iyi iş sonuçları elde etmeyi hedefliyoruz. 2003 yılından bu yana müşteri memnuniyetini artırmak amacıyla “Müşterinin Sesi (Voice of Customer-VoC) Yönetim Sistemi”ni uygulayan şirketimiz, bu sistem kapsamında CCM (Customer Claim Management) Müşteri Şikâyetleri Yönetimi yazılımını devreye aldı. Borusan Mannesmann Boru böylelikle yenilikçi, hızlı ve düşük maliyetli hizmetler sunarak müşterilerine katma değer yaratma hedefi yönünde önemli bir adım daha atmış oldu. Buna ek olarak şirketimiz başarılı müşteri şikâyetleri yönetimi ve aldığı geri bildirimler doğrultusunda süreçlerinde yaptığı iyileştirmeler sayesinde ISO 10002 Müşteri Şikâyetleri Yönetim Sistemi Belgesi’ni almaya hak kazandı. Böylelikle boru sektöründe ISO 10002 alan ilk ve tek kuruluş Borusan Mannesmann Boru oldu. Ayrıca hedef kitlemize ürün ve hizmetlerimizi ek değerlerle sunmak amacıyla geçen yıl itibariyle Borusan Mannesmann Boru Ustalar Kulübü uygulamasını başlattık. Boru sektöründe bir ilk olan Ustalar Kulübü tesisat ustaları ile aramızda güçlü bir bağ kurmanın ilk adımını oluştururken Ustalar Kulübü üyelerinden zaman içinde topladığımız/toplayacağımız geri bildirimler gerek ürün gerekse satış sonrası teknik destek açısından, kendimizi geliştirmemiz için stratejik öneme sahiptir.

 5. Aktif promosyon kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

“Ustalar Kulübü” Borusan Mannesmann Boru’nun uzun vadeli düşündüğü bir müşteri sadakat programıdır. Boru sektöründe bir ilk olan “Ustalar Kulübü” ile amacımız kulüp üyelerinin yaptıkları işlerin önemini ortaya çıkarmak, sunulacak bilgi ve seminerlerle mesleki bilgi ve becerilerinin artmasını sağlamak, son kullanıcıların ihtiyaçları olan tesisat işlerinde kulüp üyesi ustaları tercih etmelerini sağlayarak karar mercii olan ustaları bir adım öne çıkarmak. Ustalar Kulübü üyelerine, yapılan alışveriş karşılığı puan kazanımının yanı sıra sektörel eğitimlerde yer alma, Borusan Mannesmann ürünleri hakkında bilgilendirme ve

0 212 444 BORU Ustalar Kulübü danışma hattından ürün ve hizmetler hakkında destek veriliyor.  Böylelikle Borusan Mannesmann Boru olarak müşterilerimize her zamankinden daha yakın olmak ve onların ihtiyaçlarına daha hızlı cevap verebilmek hedefimizi de gerçekleştirebiliyoruz.

6. Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Geçtiğimiz yıl dünyayı sarsan global ekonomik krizin etkilerini, özellikle son çeyrekte hissetmeye başladık. Halen dünya pazarlarındaki daralmaya bağlı olarak ekonomik büyümemizde bir gerileme yaşanıyor. 2008 için yüzde 1-2 arasında şekillenen büyüme ülke çapında talepte önemli kısılma anlamını taşıyor. 2009’da büyümemizin biraz daha hız keserek devam edeceğini öngörüyoruz. Ama eksi büyüme koşullarını da yaşamayacağımızı öngörüyoruz. Kriz, tüm sektörlerde olduğu gibi boru sektöründe de daralmaya neden oluyor. Sektörümüzün verimlilik artırıcı, satışa odaklı stratejilerle krizi en az zarar alarak atlatabileceğine inanıyoruz.

Daniş EKİM

Borusan Mannesmann

Pazarlama ve Kurumsal İletişim Müdürü